1400-11-07 05:29
592
0
78315
امام جمعه گالیکش:

رژیم طاغوت رگ حیات مردم را به دست دشمنان سپرده بود/وحدت مذاهب از برکات انقلاب اسلامی

امام جمعه شهرستان گالیکش با تاکید بر اینکه رژیم پهلوی در بیكفایتی و فساد از همه روسیاهتر بود، گفت: رژیم طاغوت رگ حیات مردم را به دست دشمنان سپرده بود.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سیدمحمد دلبری با تبیین و تشریح خیانت‌ها و جنایات رژیم پهلوی اظهار کرد: ایام دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای انقلاب است و باید در این زمان زحماتی که برای انقلاب کشیده شد را برای مردم بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت امام بیشترین خدمات را به اسلام و مسلمین با پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند، افزود: جنایات رژیم طاغوت قابل‌بیان و وصف نیست، استبداد رای و خودکامگی حکومت رضاخان از ویژگی‌های آن رژیم منحوس بوده‌است.

امام جمعه شهرستان گالیکش ادامه داد: مبارزه با سیاست‌های مذهبی که رضاخان داشت موجب شد که دین‌گریزی و دین‌ستیزی در بین حکام به وجود بیاید، سیاست فرهنگ‌ستیزی، مذهب‌ستیزی، اوضاع نابسامان اجتماعی و همچنین سیاست سلطه‌پذیری از مواردی بود که در زمان رضاخان به وجود آمد.

دلبری تحقیق و تامل در تاریخ را نکته‌ای مهم برشمرد و افزود: اگر مردم در زمینه جنایات رژیم پهلوی تحقیق کنند به مطالب خوبی دست پیدا خواهند کرد، یکی از کارهای زشتی که آن زمان انجام می‌شد یورش بردن به بیت‌المال و دزدی‌های سیستمی بود رژیم پهلوی هر چه بود را برای خودش می‌خواست.

وی با بیان اینکه خفقان از دیگر ویژگی‌های دوره رضاخان بوده است، ابراز کرد: این وضعیت طوری بود که حتی خانواده‌ها نسبت ‌به همدیگر برای بیان عقاید خود هراس داشتند و نمی‌توانستند افکار خود را بیان کنند.

امام جمعه شهرستان گالیکش با اشاره به اینکه مردمسالاری در طاغوت جایگاهی نداشت، افزود: در دوران طاغوت مردم را در کارها دخالت نمی‌دادند، غارت ثروت ملی از ویژگی‌های رژیم پهلوی بود.

دلبری ادامه داد: رضاخان قبل‌ از اینکه به حکومت برسد هیچ دارایی نداشت و با حقوق ماهیانه ساده زندگی می‌کرد اما بعد از این‌که به حکومت رسید همه املاک مردم خصوصا منطقه شمال مازندران، گلستان و گیلان را به‌ زور از مردم گرفت و هر کس که مخالفت می‌کرد را به قتل می‌رساند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: یکی از خیانت‌های بزرگ محمدرضا پهلوی وابسته نگه‌داشتن کشور و عدم استقلاب بود به‌طوری‌که در آن زمان کشاورزی به‌ کلی نابود شد حتی سیلوهای ما را شوروی‌ها می‌ساختند وقتی دستگاهی را از خارج کشور وارد می‌کردن چند کارگر و مهندس ایرانی حق نداشت به آن دست بزند.

امام جمعه شهرستان گالیکش ادامه داد: در دوران پهلوی هزاران روستا آب ‌و برق نداشتند و امیدی هم نداشتند که روزی آب ‌و برق در آن‌جا وارد شود کشور را متکی به نفت کردند دائماً می‌گفتند ما نمی‌توانیم؛ همه کالاها را غربی را وارد می‌کردند، پول را از کشور خارج می‌کردند بخشی از کشور را از ایران جدا کردند و در اختیار همسایه قرار دادند.

دلبری؛ جنایات پهلوی را بی شمار خواند و بیان کرد: بیش ‌از 24 هزار نفر را کشتند، 44 هزار سند مالکیت را به نام خود زدند روحانیون و ادیبان زیادی را کشتند، عشایر را قلع ‌و قمع و خلع‌ سلاح کردند، خانم‌ها را کشف حجاب کردند و اخیراً گور دسته‌جمعی که در مشهد پیدا شد گواه همین گونه و جنایات است.

وی با بیان اینکه با زحمات امام انقلاب به پیروزی رسید و مردم توانستند به خواسته‌های خود برسند، گفت: از دستاوردهای این نظام داشتن استقلال در تصمیم‌گیری، حفظ تمامیت ارضی، ارتقاء جایگاه ایران، صدور انقلاب به کشورهای دیگر و پیشرفت در معنویات، گسترش عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد است.

امام جمعه شهرستان گالیکش با تاکید بر اینکه مقایسه پیشرفت انقلاب اسلامی با زمان رژیم شاهنشاهی قابل مقایسه نیست، افزود: وحدت شیعه و سنی از دیگر برکات انقلاب اسلامی است، ما باید راه امام و انقلاب و را ادامه دهیم و فرزندانمان را در مکتب حاج قاسم سلیمانی ها تربیت کنیم.

بر اساس این گزارش؛ نشست مجازی به همت مرکز نسرای گلستان برگزار شد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.