1403-01-02 23:46
157
0
89253
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خبر داد:

افزایش ۶ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری در گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۶ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری در گلستان هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ محمدجواد ساوری عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار گردشگران نوروزی اظهار کرد: طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا نخستین روز فروردین سال‌جاری استقبال خوبی را شاهد بودیم و بیش از یک میلیون و ۲۶۱ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۶ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری در گلستان هستیم.

ساوری یادآور شد: ، مسافران در طول این مدت بیشتر از جاذبه‌های طبیعی استان بازدید کردند و بیش از ۷۰۷هزار بازدید از چنین جاذبه‌هایی در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۱۹۰هزار و ۸۶۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان انجام شده و بیش از ۱۳۰ هزار نفر نیز از اماکن تاریخی بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: ۱۴۷هزار و ۷۴۶ بازدید از اماکن تفریحی، ۱۱ هزار و ۹۹۹ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۷۲ هزار و ۴۸۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و همچنین افزایش ۱۳ درصدی اقامت در استان نسبت به سال قبل را شاهد هستیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان گفت: در این مدت تعداد ۶۱ هزار و ۹۸۸ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

ساوری به اقامت ۵۴ هزار و ۶۸۲ نفر شب افزایش یافته است، گفت: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان است.

او خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۱۴ هزار و ۷۴۹ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۴۶۹ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.