1402-06-08 18:12
841
0
86291
دبیرکل ستاد مواد مخدر:

۱۵ درصد ورود مواد مخدر به کشور کاهش یافت

دبیرکل ستاد مواد مخدر گفت: با بالابردن هزینه قاچاق، قاچاقچیان بین‌المللی تصمیمات گرفتند از فضاهای دیگر برای ترانزیت استفاده کنند.

به گزارش گلستان ما، اسکندر مؤمنی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان اظهار کرد: از استاندار گلستان و همه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان که با همدلی پای‌کار هستند قدردانی می‌کنیم.

دبیرکل ستاد مواد مخدر ادامه داد: گلستان جزو استان‌های برتر است در استان تصمیمات متعددی گرفته شده و یکی از این تصمیمات اردوگاه علی‌آبادکتول است و امید داریم گام نخست آن با ظرفیت ۷۰۰ نفر تا انتهای سال به بهره‌برداری برسد.

مؤمنی افزود: اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ مردان از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و بنا است سوله جدیدی برای آن در نظر گرفته شود و ظرفیت این اردوگاه از ۱۰۰ نفر به ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

وی گفت: مرکز کمپ ترک اعتیاد نگهداری زنان در گنبدکاووس امروز به بهره‌برداری رسیده است و مرکز نگهداری مردان نیز در این شهرستان تا پایان سال قابل‌بهره‌برداری خواهد بود.

این مقام مسئول ابراز داشت: هر دو پروژه بنا شد ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانداری اجرا کنند.

مؤمنی ابراز داشت: در بازگشت معتادان به اعتیاد سابق ریل‌گذاری مجددی صورت‌گرفته تا با مشارکت مردم بتوانیم اعتیاد را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: بیش از بودجه و اعتباراتی که دولت می‌گذارد خیران و مردم در حوزه مبارزه با مواد مخدر اختصاص می‌دهند و در گلستان نیز این اتفاق افتاده و این مسئله یک نوید بزرگی در این حوزه است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز صورت‌گرفته و با بالابردن هزینه قاچاق، قاچاقچیان بین‌المللی تصمیمات گرفتند از فضاهای دیگر استفاده کنند و حدود ۱۵ درصد ورود قاچاق از ایران کاهش‌یافته است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات که دنبال می‌کنیم ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان است و زمانی باند کامل می‌پاشد که بنیان مالی مصادره و کامل از هم بپاشد.

وی تأکید کرد: ۴۰ درصد استرداد اموال قاچاقچیان مواد مخدر کمتر شده و ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان ۱۰ برابر شده است و این جهت‌گیری اصلی ما است.

این مقام مسئول افزود: موضوع انسداد مرز به‌زودی کامل می‌شود و یکی از دلایلی که مسیر ترانزیت کمتر شده این مهم است و در دریا نیز این‌گونه عمل کردیم و یک‌بخشی نیز در قسمت جنوبی کشور مانده که امید داریم به‌زودی کامل شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.