1402-04-09 13:05
398
0
85548
مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس خبر داد:

یک حلقه چاه وارد مدار شبکه آبرسانی روستاهای گنبد

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس گفت: همزمان با عید سعید قربان و با تلاش همکاران واحد بهره‌برداری، یک حلقه چاه آب آشامیدنی در روستای آق‌قایه این شهرستان با هزینه ۷۰ میلیارد ریال وارد مدار شد.

به گزارش گلستان ما؛ حسین سعیدی راد در گفتگو با خبرنگاران گفت: با بهره‌برداری از این چاه، ضمن افزایش ظرفیت منابع تامین آب شهر گنبدکاووس به میزان ۱۰ لیتر در ثانیه، جمیعتی بالغ بر پنج هزار نفر از اهالی روستاهای اقماری شهرستان از آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

وی گفت: وضعیت گنبدکاووس در بحث کمبود آب به نسبت سال گذشته بهتر است اما این روزها با توجه به افزایش مصرف آب برای انجام شست و شوی لوازم منزل، فرش، حیاط خانه‌ها و ماشین‌ها به مناسبت عید قربان، مردم برخی از روستاهای اقماری با افت فشار و قطعی موقتی آب درگیر هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس نیاز آبی شهر گنبد و ۱۱ روستای اقماری آن با جمعیت ۲۱۹ هزار و ۷۱۹ نفر در پیک مصرف را ۸۹۵ لیتر برثانیه و کمبود را ۲۷۵ لیتر برثانیه اعلام و بیان کرد: بخشی از این کمبود با ایجاد چاه‌های آب جدید از جمله در روستای آق‌قایه از ابتدای سال تاکنون برطرف شده و یا در حال رفع است.

سعیدی راد افزود: در روستاهای گنبدکاووس نیز حداکثر ظرفیت تولید آب ۶۰ حلقه چاه فعال ۴۱۸ لیتر برثانیه و نیاز آبی ۴۸۸ لیتر برثانیه است که با وارد مدار شدن سه حلقه چاه عمیق بخشی از این مشکلات برطرف خواهد شد.

وی همچنین از آبرسانی سیار به ۱۴ روستا و نقطه جمعیتی بخش مرزی داشلی برون خبر داد و گفت: برای تامین آب آشامیدنی پایدار روستاهای این بخش در قالب ۲ فاز ۵ و ۶ مجتمع آبرسانی فجر گنبدکاووس به هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.