1399-11-28 21:32
1200
0
73254
فعالان رسانه ای در نشست 9 سالگی گلستان ما چه گفتند؛

گلستان ما سایر رسانه ها را در کنار خود ببیند/گلستان ما چند وجهی شده/ ابوذر گونه، پرسشگر و مطالبه گر است

نشست صمیمی نقد و بررسی عملکرد پایگاه خبری گلستان ما همراه با جشن ۹ سالگی این پایگاه خبری در حالی در گرگان برگزارشد که فعالان رسانه ای از هر جناحی به نقد آن پرداختند و در جایی آن را با نگارشی پخته و قابل تحسین و در جایی حتی ضد توسعه برای استان نامیدند.

به گزارش گلستان ما؛ نشست صمیمی نقد و بررسی عملکرد پایگاه خبری گلستان ما همراه با جشن ۹ سالگی این پایگاه خبری عصر امروز درهتل جهانگردی ناهار خوران  گرگان برگزارشد.

حمیدرضا محمدیاری مدیر مسئول نشریه کسب و کار نخستین فعال رسانه ای بود که در این جلسه به بیان نظرات و نقدهای خود پرداخت.

محمدیاری اظهار کرد: رسانه ها فقط سایت خبری نیست و بهتر است این پایگاه خبری سایر رسانه ها را در کنار خود ببیند و بار سنگین اطلاع رسانی به تنهایی به دوش نکشد.

نقدها انگیزه بهتر عمل کردن برای مسئولان شده

علی اصغر مقصودلو فعال اجتماعی و فرهنگی عملکرد پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما طی چند سال اخیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: بدون شک با ارتقای سواد رسانه این پایگاه خبری می تواند به نحو احسن به بررسی عملکردها، نقایص و محاسن هر جناح و نهادی دراستان بپردازند.

وی ادامه داد: مسئولان، اولین سایتی که در هر روز مطالعه می کنند گلستان ما است زیرا با نقدهایشان انگیزه بهتر عمل کردن را به آنها می دهد.

مقصودلو با بیان اینکه باید از سایت گلستان ما حمایت کرد، افزود: مباحث جناحی در رسانه ها باید از بین برودو حقانیت گفته شود و ما بی طرفی و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری را در عملکرد این سایت مشاهده کرده ایم.

نقدها باید در سطح انجام شود

مهدی اورسجی فعال سیاسی اصلاح طلب هم در ادامه با بیان اینکه رسانه باید با فکر و مستند بنویسد، بیان کرد:  معتقدم در هر رسانه نقدها باید در سطح انجام شود و کسی که خود در سمتی نبوده و یا آگاهی  و سواد آن را ندارد به آن حوزه وارد نشود.

وی با تاکید بر ارائه راهکار در نقدها هم اضافه کرد: آنچه که باید در این سایت مشاهده شود نقد وضع جاری استان است زیرا استان در بدترین شکل خود از لحاظ مدیریتی قرار دارد و مدیران دچار روزمرگی شده اند و این پایگاه خبری باید باردیگر خود را در این حوزه به خوبی نشان دهد.

خانم میرکاظمی هم منتقد اصلاح طلبی بود که گلستان ما را از دید یک خواننده معرفی کرد و گفت: فضای مجازی در دست رسانه ها است وکانال و سایت گلستان ما را یکی از رسانه های مرجعی است که به صورت روزانه مطالعه می کنم.

رفع مشکلات مردم با گزارش های خوب و پاسخگو کردن مسئولان

شاملو فعال اجتماعی مرکز استان و روابط عمومی نیروی انتظامی استان گلستان یکی از نقاط قوت گلستان ما را رفع مشکلات مردم با نگارش گزارش های خوب و پاسخگو کردن مسئولان بیان کرد و گفت: این سایت خبری اخبار را مستند ارائه می کند.

تعهد به درج درست اخبار/مدیران گلستان ما باید بر روی محتوای آن متمرکز باشند

فاطمه کیقبادی فعال سیاسی و فعال درحوزه سمن ها در گلستان که در این نشست حضور داشت، معتقد است؛ عشق و تعهد در خبرنگار است که موجب پیشرفت آن می شودو تعهد به درج درست اخبار یکی از مواردی است که می توان از آن نام برد.

وی توصیه کرد: خبرنگار باید از صحت اخبار آگاهی یابد تا بتواند آن را درج کند و از شخصی نگری پرهیز کرده و بعنوان خبرنگاری مودب به فعالیت بپردازد.

وی با بیان اینکه مدیران گلستان ما باید بر روی محتوای آن متمرکز باشند، گفت: کانالهای وابسته به آن مانندگرگان پرس و غیره با ادمین های مشترک بیشتر قدرت مدیریت اخبار در گلستان ما را گرفته است.

گلستان ما نسبت به دوره های قبل اش افول کرد چون چند وجهی شد

عقیل مهقانی عکاس با سابقه گلستانی هم در ادامه مهمترین ویژگی گلستان ما را پایداری و پیوستگی آن بیان کرد و گفت: این رسانه همچنان در استان تاثیر گذار است هرچند جهت گیری های تندی هم در خبرهای خود دارد.

وی تاکید کرد:در همه رسانه های استان مبنا باید کمک به توسعه استان باشد و جهت گیری های سیاسی مناسب رسانه نیست  و نشان، برچسب و وابستگی نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه گلستان ما نسبت به دوره های قبل اش افول کرده است، بیان کرد: افول از آن جهت که با چند وجهی شدن قوایش تقسیم شده و در نقاط قوت خود ضعیف شده است.

وی اذعان کرد: گلستان ما خوشفکر است و توانسته  همه عرصه ها را تجربه کند و باید توان خودرا  افزایش داده به چند شاخه قدرتمند تبدیل شود.

گلستان ما دارای برنامه و با اتاق فکر است

ناصر سنگدوینی اما گلستان ما را در حوزه عملکرد خوب ارزیابی کرد و گفت: آغاز فعالیت گلستان ما مصادف با ظهور رسانه های برخط و بدون مدل و الگو بود.

وی مجموعه سایت خبری گلستان ما را کاملا جوان و مشورت پذیر بیان کرد و افزود: هرکاری برای نخستین بار انجام شود دارای نقایصی است شاید در ابتدا این سایت رادیکال عمل میکرد اما اکنون دارای برنامه و با اتاق فکر است.

وی گفت: بدون شک این سایت در شمال کشور مرجعی برخط، دست اول و در ثانیه است.

رشد و بالندگی مطالبشان محدود است

سید مهدی حسینی مدیر مسئول هفته نامه پژواک سخن در این نشست بیان کرد: انتظاری که در جلسه نقد سالها پیش گذاشته شد که نقص ها برطرف شود هنوز به قوت خود باقی است و رشد و بالندگی که باید در مطالبشان وجود داشته باشد محدود است.

وی بیان کرد: بعضا مطالبی را از کانال های بی شناسنامه در کانال  و سایت باشناسنامه گلستان ما مشاهده می شود که مناسب این سایت خبری نیست.

حسینی اذعان کرد: این سایت خبری از امکانات خوبی  برخوردارست و نیروهای دست به قلم خوبی داردو باید بهتر از این فعالیت کرده  و از دوره میزنشینی که رسانه ها گرفتار آن هستند رها شود.

نگارش گلستان ما پخته تر و اخلاقی تر شده/نگاه توسعه ای ندارد

رحمت الله رجایی از پیشکسوتان رسانه و نویسنده اصلاح طلب گلستان در ادامه بیان کرد: سایت گلستان ما یک سیر تکاملی را طی کرده است و به تدریج از سایت زرد که به شدت از آن در مراجع قضایی شکایت می شد به نگارش پخته تر رسیده است.

وی با بیان اینکه گلستان ما تریبون جریان اصول گرا در گلستان است، اذعان کرد: این طیف مباحث خود را در این سایت منتشر می کنند در حالی که رسانه نباید منعکس کننده دیدگاه خاصی باشد.

وی اذعان کرد: گلستان ما از ابتدای کارش شفاف تر شده اما هنوز برخی موارد مشخص نشده و می خواهیم بدانیم که مسائل مالی اش از کجا تامین می شود که سبب جلب اعتماد می شود.

وی با بیان اینکه  گلستان ما نگاه صنفی ندارد، گفت: گلستان ما انصافا از دوران هرچیزی را منتشر کنیم که آبروی افراد را می برد برای خواننده بیشتر، عبور کرده و اخلاقی تر شده است .این سایت خبری باید از دوستان رسانه ای خود حمایت کنند و همواره اخلاق مطبوعاتی را رعایت کنند .

وی بیان کرد: گلستان ما نگاه توسعه ای ندارد در حالی که باید خدمت توسعه استان بوده و به فعالیت فرهنگی و اجتماعی نیز بیشتر اهمیت دهد.

گلستان ما، ابوذر گونه، پرسشگر و مطالبه گر است

علی منصوری رضی  مدیر مسئول هفته نامه گلستان مهر هم در ادامه با بیان اینکه رسانه باید زبان گویای مردم و پلی بین مردم و مسئولان باشد فعالیت گلستان ما را از آغاز تاکنون صعودی  و دارای پختگی ارزیابی کرد.

وی در ادامه گفت: رسانه باید در فرهنگ سازی و تعمیق آن حرکت کند وگرنه دارای نفص است در این مورد سایت گلستان ما مطلوب عمل کرده اما قوی نیست.

وی اذعان کرد :جمهوری اسلامی  دارای آرمان هایی است و اگر رسانه برخلاف آن عمل کند وظیفه خود را انجام نداده است و به ناکجا آباد میرود.

مدیر مسئول هفته نامه گلستان مهر یادآورشد: در زمانی که 90 درصد جامعه حداقل از رسانه های موبایلی سرو کار دارند رسانه ای موفق است از این ابزار رسانه ای خوب استفاده کند  و بتواند فرهنگ را ترویج کند که گلستان ما باید در این حوزه قوی تر عمل کند.

وی با بیان اینکه عملکرد رسانه ها باید مبتنی بر عدالت، خدامحوری و انسانیت باشد، تاکید کرد: گلستان ما، ابوذر گونه، پرسشگر و مطالبه گر است زیرا نیاز جامعه پرسشگری است که گلستان ما باید این قدم ها را بهتر و محکم تر کند.

وی نیاز این رسانه بزرگ استانی را آموزش خبرنگاری بیان کرد و گفت: داده هایی که در اختیار این پایگاه خبری قرار می گیرد باید در چارچوب خبری منتشر شود.

مطالبه گری و توجه به معیشت مردم و موج آفرینی مردمی

حجت الله مقسم فعال اجماعی و فرهنگی استان گلستان اما از کمرنگی اقتصاد مقاومتی در این سایت نقد خود را آغاز کرد و گفت: ارزشیابی ها ناظر بر راهبردها و راهبردها نیز به اهداف بر می گردد و بزرگترین راهبرد هر رسانه باید حفظ انقلاب و امیدآفرینی باشد.

وی افزود:  مطالبه گری و توجه به معیشت مردم و موج آفرینی مردمی از جمله ویژگی های این سایت خبری است.

مقسم  همچنین از سرعت بالای انتشار اخبار در این سایت ابراز رضایت کرد و گفت: در سایت گلستان ما  به مباحث حرفه ای کمتر توجه می شود، پراکندگی موضوعات نیز کم و بیش در آن وجود دارد و امیدواریم پیشنهادات و مقالات علمی که برای پیشرفت استان مطرح می شوند جایگاه خود را در این سایت پیدا کنند.

شجاع و در عین حال مظلوم

دنکوب فعال اجتماعی و فرهنگی علی آباد کتول در این نشست گلستان ما را شجاع و در عین حال مظلوم دانست و گفت: مهمترین نقطه روشنی که جایگاه این سایت خبری را از سایر رسانه ها متمایز کرده این است که خود را به بوته نقد قرار داده است.

گلستان ما نسل جدید رسانه ها است که خود را هم نقد می کند

حمیدرضا فرشید نیا هم در این نشست نقد و نظر اظهار کرد: پایگاه های خبری نسل دومی های رسانه هستند که تلاش خود را در انعکاس اخبار و نحلیل آن انجام می دهند و اگر بخواهیم فقط قسمت های سیاه را ببینیم در حق آن ها اجحاف کرده ایم.

وی به حضور گسترده رسانه گلستان ما در سیل اشاره کرد و گفت: از ابتدا تا انتها گلستان ما بود که در کنار مردمان سیل زده آق قلا و گمیشان و .. قرار داشت  و باعث میشد مخاطبانش آن را دنبال کنند.

فرشید نیا با بیان اینکه تمام رسانه ها نیازمند آموزش هستند، بیان کرد: به نظر می آید عقب ماندگی استان ما علاوه بر عملکرد مسئولان به مردمش هم مرتبط است زیرا احساس می شود که مردم منطقه ما رودربایسی دارند.

وی تصریح کرد: گلستان ما نسل جدید رسانه ها است که خود را هم نقد می کند ،هر رسانه ای این کار را انجام نمی دهد زیرا تحمل فشار منتقدان را ندارد اما گلستان ما ثابت کرد که همواره بر اصول خود پایبند است.

گلستان ما همواره برای دفاع از مردم قدم برمی دارد نه برای دیده شدن

علی لیاقتی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی رادکانا گفت: از سال 1391 از نزدیک با فعالیت سایت گلستان ما آشنا هستم و معتقدم برای دیده شدن کاری انجام نمی دهد و همواره برای دفاع از مردم قدم برمی دارد.

وی اذعان کرد: در زمانی که کسی ازمسئولان صدای مردم را نمی شنوند رسانه هایی مانند گلستان ما باید پل ارتباطی با مردم باشد و می بینیم که در این راه می کوشد و از نقدها و عتاب ها هم  واهمه ندارد.

در این مراسم کیک 9 سالگی گلستان ما توسط پیشکسوتان عرصه رسانه که بعضا از جناح های مختلف بودند برش داده شد تا وحدت و انسجام رسانه ای را هم در عمل در استان شاهد باشیم.

همچنین در این مراسم از فیلم پارادوکس به کارگردانی محمد رمدانی کاری از متنای بسیج استان گلستان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.