1402-06-05 07:13
568
0
86249
معراجی‌ها؛

نامه شهید محمد امیری از سنگرهای غرقه  

شهید امیری در نامه‌ای برای برادرش از سنگرهای غرقه روایت روزهای فتح و پیروزی می‌کند.

به گزارش گلستان ما؛ شهید محمد امیری، بیستم شهریور ۱۳۴۳ در شهرستان گرگان به دنیا آمد. پدرش حسن، میوه‌وتره‌بار فروش بود و مادرش زینت نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم اسفند ۱۳۶۳ با سمت تک‌تیرانداز در بمباران هوایی هورالهویزه بر اثر اصابت ترکش به سر، دست و سوختگی شدید، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای امامزاده عبدالله زادگاهش واقع است. برادرش مهدی نیز به شهادت رسیده است.

 به نام خدا
 خدمت زن‌داداش و داداش عزیزم
 پس از عرض سلام امیدوارم که حالتان خوب باشد من نیزحالم خوب است. امروز به مامان تلفن کردم البته قبلاً به دکان تلفن زدم گفتند آقاجان نیست و به مشهد رفته است. راستی در نامه دوم که از خانه برای من فرستاده بودند خبر ازدواجت را شنیدم از پشت سنگرهای سرد کوهستان‌های غرب تبریک مرا بپذیرید. امیدوارم که زندگی‌تان به‌خوبی و خوشی بگذرد راستی تابه‌حال هم گرگانی شهید شدند ۳ نفر در سنگر کناری ما و یک نفر در ماشین که از این‌ها یک نفر را شاید خوب بشناسی که پسر فرخی همسایه دایی‌شان است.

 در اینجا ما پانزده روز بود که در خاک عراق بودیم. از طرف جبهه ما در حدود ۵ کیلومتر در خاک عراق هستیم. در حمله‌ای که بسیج و حدود چند هفته پیش به حمله‌ای که دست عراقی‌ها بود کردند با دادن ۲ شهید قله را گرفتند، ولی به علت همکاری‌نکردن توپخانه ارتش با دادن ۲۰ شهید و تعدادی اسیر قله را پس دادیم. اگر قله در دست ما می‌ماند در عرض ۳ روز ۷ شهر عراق و تعداد زیادی دهکده به دست ما می‌افتاد.
 به‌هرحال بازهم در تدارکات حمله‌ای دیگر هستند تا بتوانند قله را بگیرند. ما شاید اول مهر به گرگان بیاییم، ولی من در این فکر هستم که این دو ماه را تمدید کرده و دو ماه دیگر نیز بمانم دیگر عرضی ندارم فقط سلام گرم مرا به صدیقه برسان خداحافظ شما
 از سنگرهای غرقه بخون برادرت کوچکت محمد
 تاریخ هجدهم مردادماه 1359
 
 جواب نامه خیلی زود

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.