1401-11-19 06:10
409
0
83480
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان:

مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۴۰۰ نفر در گرگان و گنبدکاووس دایر می‌شود/ طرح «یاری‌گران زندگی» در روستا‌های استان اجرا می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۴۰۰ نفر در گرگان و گنبدکاووس در ایام دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد.

مهدی طالبی با حضور در تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما به افتتاح و کلنگ زنی هشت پروژه به مناسبت ایام دهه فجر در گلستان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با حمایت همه جانبه استاندار، معاون سیاسی و دادستان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه اجرا خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان ادامه داد: مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۴۰۰ نفر در گرگان و گنبدکاووس در این ایام کلنگ‌زنی خواهد شد و‌امید داریم با این اتفاق مشکلات و محدودیت‌های ما در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر کمتر شود.
طالبی بیان کرد: همچنین یک مرکز ماده ۱۶ زنان با ظرفیت ۴۰ نفر در گنبدکاووس در این ایام افتتاح می‌شود و یک مرکز مدیریت و یکپارچه‌سازی فرآینده غربالگری معتادان متجاهر نیز در مرکز استان راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم این معتادان که می‌توانیم در مراکز ماده ۱۵ ارائه خدمات بدهیم به این بخش منتقل شوند.
وی بیان کرد: در جلسات شورای هماهنگی براساس نشست‌هایی که برگزار کردیم شورای راهبر با رئیس دادستان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تشکیل شده و سند ائتلافی با همکاری دستگاه‌ها در نظر گرفته شده که براساس آن مدیران دستگاه‌های اجرایی با وظایف خود آشنا می‌شوند و ضمن امضاء این سند نسبت به وظایف محوله اقدام می‌کنند.
این مقام مسئول بیان کرد: بر مبنای این شرح وظایف که به صورت ابلاغیه به دستگاه‌های اجرایی باید این وظیفه‌مندی را انجام دهند و برای مثال مشخص شده که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نسبت به معتادان چه وظیفه‌ای دارد و باید پایش شغلی از سوی این نهاد انجام شود و یا فنی و حرفه‌ای نسبت به مهارت‌آموزی آن‌ها اقدام می‌شود و یا بهزیستی و کمیته امداد نسبت به حمایت خانواده برخی از معتادان که تمکن مالی ندارند اقدام می‌کنند.
طالبی بیان کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده در درمان اعتیاد توانمندسازی در اشتغال است، در این راستا الگوی ائتلافی توانمندسازی بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد است، براساس این الگومنابع موجود مدیریت می‌شود و کار‌های موازی کاری از بین می‌رود و این الگو در محله قله حسن خان به صورت پایلوت اجرایی می‌شود.
وی افزود: در این الگو در کارگاه‌های ۱۴ نفر این معتادان آموزش می‌بینند و حتی برای فرزندان زن بدسرپرست نیز در این کارگاه‌ها فکر شده است و براساس این طرح بیش از ۵۰ نفر در مدت دو تا چهار ماه آموزش می‌بینند و حتی به موضوع معیشت آن‌ها فکر شده که دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل بهزیستی و کمیته امداد و خیرین از خانواده‌های آن‌ها حمایت کنند، همچنین پایش شغلی که در اجرای این طرح در منطقه نیز اقدام شده است.
این مقام مسئول ابراز داشت: در سند ائتلافی یکی از موضوعاتی که به عنوان شرح وظایف استانداران در نظر گرفته شده این است که تأکید شود براساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۲ پنج درصد از بودجه اشتغال به بهبودیافتگان از اعتیاد اختصاص پیدا کند و در سند ائتلافی این مسأله دیده شده است ولی بر مبنای شرایط موجود برنامه‌ریزی می‌کنیم کار را پیش ببریم.
طالبی بیان کرد: سه خانه یاری گران زندگی مختص دانش‌آموزان در گرگان، کردکوی و گنبدکاووس راه‌اندازی خواهیم کرد که در کردکوی و گنبدکاووس این خانه یاری گران آماده بهره‌برداری است ولی در مرکز استان با وجود تأمین تجهیزات منتظر معرفی مکان مناسب از سوی آموزش و پرورش برای این منظور هستیم.
وی گفت: الگوی ائتلافی توان پیشگیری و توانمندسازی محله محور در۶۳ محله آلوده استان نیز در نظر گرفته شده که در حال نهایی شدن است و در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در این ایام اجرایی می‌شود افتتاحیه طرح یاری گران زندگی در روستا‌های استان است که در ۳۰ درصد از روستا‌های استان کانون یاری گران را راه‌اندازی می‌کنیم که شورای هماهنگی مواد مخدر در این روستا‌ها به شمار می‌رود.

طالبی بیان کرد: با این کانون امام جماعت روستا، دهیار روستا، مراکز فرهنگی روستا، فرمانده بسیج روستا و سه نفر از جامعه نخبگانی روستا به انتخاب شورای روستا این شورا را هر ۴۵ روز یکبار تشکیل می‌دهند و این شورا کاملاً مردم پایه است و در نشست‌های آن گفتمانی است و هدف ما بارش اطلاعات و آگاه‌سازی جامعه روستایی از مخاطرات اعتیاد است.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.