1402-12-24 11:17
172
0
89180
دادستان مرکز استان گلستان:

مرزبندی عرصه‌های ملی در اولویت منابع طبیعی باشد

دادستان مرکز استان گلستان گفت: برای پیشگیری و مقابله با جرایم حوزه منابع طبیعی باید، ظرفیت‌های مردمی پای‌کار بیاید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، محمود اسپانلو صبح امروز در نشست با مسئولان منابع طبیعی استان گفت: متأسفانه با تخلفات و جرایم زیادی در حوزه منابع طبیعی مواجهیم و اداره منابع طبیعی استان نتوانسته است از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری و مقابله با تخلفات بهره ببرد.

 اسپانلو گفت: باید منابع طبیعی با حمایت از ظرفیت‌های مردمی جلوی تخریب و تجاوز در این عرصه‌ها را بگیرد.

 دادستان مرکز استان با اشاره به حجم تخلفات در منطقه گلریز جنگل قرق گفت: این که منابع طبیعی منتظر بنشیند و فقط از طریق طرح دعوی در دادگاه به دنبال مقابله با این تخلفات باشد، پذیرفته نیست و متأسفانه تا زمانی که ما ورود نکنیم برنامه‌ای برای پیشگیری در این حوزه ندارد.

 اسپانلو تأکید کرد: اداره کل منابع طبیعی استان باید بر اساس برگه تشخیص مرز تمام اراضی ملی به‌ویژه جنگل‌ها در نوار جنوبی استان را با بنچمارک مرزبندی و مشخص کند تا افراد نتوانند به‌سادگی و با از بین بردن درختان در دل جنگل پیشروی کنند.

 دادستان در بخش دیگری از سخنان خود از وضعیت مدیریت نامناسب پارک‌های جنگلی استان انتقاد کرد و گفت: منابع طبیعی باید به‌عنوان دستگاه ناظر وضعیت این پارک‌ها را رصد و با تخلفات برخورد کند و هر جا نیاز بود ما در دستگاه قضا محکم و قاطع در کنار آنان ایستاده‌ایم.

 وی ادامه داد: مسدودکردن مسیرهای دسترسی افراد به عمق جنگل، شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی از مجرمان در حوزه منابع طبیعی برای اشراف بر این حوزه از دیگر اقداماتی است که می‌تواند حجم تخلف به‌ویژه در بحث قاچاق چوب را کاهش دهد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.