1402-11-07 00:07
272
0
88523
معراجی‌ها؛

شهیدی که به دست نیروهای ضدانقلاب ترور شد

شهید محمد پورقاز، از شهدای هشت سال دفاع مقدس است. سرباز ژاندارمری بود که با سمت آرپی‌جی‌زن در جبهه حضور یافت.

به گزارش «گلستان ما»، شهید محمد پورقاز، فرزند خواجه دردی در تاریخ هفتم دی‌ماه ۱۳۴۲ در روستای قانقرمه از توابع آق‌قلا چشم به جهان گشود. او فرزند چهارم خانواده بود و پنج برادر داشت. وقتی شهید کودک بود پدرش به شغل کشاورزی مشغول بود و از نظر اقتصادی در حد متوسط بودند.

 شهید نیز مانند هم سن و سالانش در سن ۷ سالگی پا به عرصه علم و دانش گذاشت و به مدرسه رفت. او که به فراگیری علم و تحصیلی علاقه زیادی داشت دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را بدون مشکل به پایان رساند و موفق به گرفتن دیپلم در رشته اقتصاد شد.

 شهید از اخلاق خوب و رفتار پسندیده برخوردار بود، خانواده‌دوست بوده و همواره به پدر و مادرش احترام می‌گذاشت و در اوقات فراغت و بیکاری‌اش در کار کشاورزی به پدرش کمک می‌کرد تا باری از دوش پدر بردارد.

 او همیشه دلسوز خانواده بوده و در انجام کارهای خانه نیز به مادرش کمک می‌کرد. ایشان اهل تحرک و ورزش نیز بود و به ورزش فوتبال عشق می‌ورزید. شهید فردی متدین بود و نماز و روزه‌اش را همیشه به‌جای می‌آورد و در ایام محرم و مراسمات مذهبی دیگر در مساجد و حسینیه‌ها حضور فعال داشت. ایشان به امام خمینی (ره) علاقه زیادی داشت و همیشه گوش به فرمایشات ایشان بود. شهید ازدواج کرد و بعد از اخذ دیپلم موعد سربازی‌اش فرارسید و در سال ۶۱ از طریق نیروی انتظامی برای رفتن به خدمت مقدس سربازی ثبت‌نام نمود. دوره آموزشی را که ۳ ماه بود در نوده خاندوز گذراند و بعد آن‌ها را به کردستان و منطقه سقز اعزام کردند.

 شهادت

 او سرباز نیروی زمینی در ژاندارمری بود؛ و با مسئولیت آرپی‌جی زن در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل جنگید و رشادت‌ها و فداکاری‌های فراوان از خودشان داد و پس از پانزده ماه خدمت در این منطقه تا آخرین نفس از خاک میهن اسلامش در مقابل تجاوز دشمن دفاع کرد تا اینکه در تاریخ هفتم دی‌ماه ۱۳۶۳ در جبهه سقز در درگیری با ضدانقلاب داخلی بر اثر اصابت ترکش مستقیم به ناحیه قلب به ندای حق لبیک گفته و شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاک این شهید عزیز را پس از تشییع به دست مردم شهیدپرور آق‌قلا در گلزار شهدای این شهر به خاک سپردند. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

منبع: نوید شاهد گلستان

انتهای خبر/

 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.