1403-02-03 13:36
110
0
89684
یادداشت؛

سپاه پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی

مدیرمسئول هفته نامه گلستان مهر در یادداشتی با عنوان «سپاه پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی» نوشت: سپاه سرمایه اقتدار ملی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی منصوری در یادداشتی با عنوان «سپاه پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی» نوشت: سپاه سرمایه اقتدار ملی است، امام خمینی(ره) در اهمیت این نهاد مقدس فرمودند من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی گردد، اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم، چشم من به شماست، شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید.

تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ که با تدبیر حکیمانه امام خمینی(ره) در نخستین روزهای پیروزی‌های انقلاب اسلامی تحقق پذیرفت نشان از آینده‌نگری و ژرف‌اندیشی حضرت امام (ره) در حفظ و حراست از انقلاب به وسیله فرزندان برومند و دلیر ایران اسلامی؛ در مقابله با توطئه‌های بیگانگان در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و برقراری عدالت واقعی در جامعه داشت.

فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استعانت از عنایات خداوند متعال و با پیروی از مکتب سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفاظت و نگهداری از آرمان‌های الهی انقلاب؛ دستاوردهای ارزشمندی را در کارنامه درخشان خود دارد.

حضرت امام خمینی(ره) درباره اثربخشی و نقش سپاه می‌فرمایند: «سپاه پاسداران که رُکنی بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است، با اقتدا به مولای خود سید مظلومان – علیه الصلوة والسلام – نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز از شب‌های تاریک و ظلمانی ستمشاهی بود و در پاسداری از انقلاب و هدف‌های آن، عاملی مؤثر و رُکنی رکین بوده و هست».

و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) درباره جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌فرمایند: «سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم نظیر و شاید بی‌نظیر است… سپاه مجموعه‌ای از بهترین عناصر مؤمن و انقلابی است که در سخت‌ترین می‌دانها وارد شدند و در طول امتحان‌های دشوار، قدم‌ به‌ قدم پیش رفتند و تکامل پیدا کردند».

نگاهی به عملکرد سپاه در دفاع از انقلاب، هر انسان منصفی را وادار به اعتراف نقش ممتاز سپاه دراستمرار رو به شتاب انقلاب اسلامی می‌دارد! نقش سپاه در خنثی کردن و نابودی توطئه‌های دشمنان از ابتدای انقلاب تا کنون؛ توانمندی سپاه در طراحی و ساخت سلاح‌ها و تجهیزات فوق مدرن نظامی، حضور آن در دفاع از تعرضات نظامی، سیاسی، امنیتی در رویارویی با استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ تسلیحاتی و دفاع از مردم مظلوم و جبهه‌های مقاومت اسلامی در منطقه با شعار «وَ کُونَا لِلظَالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» حرکت برای نجات مستضعفان است.

انجام عملیات وعده صادق مبتنی بر حرکت اصولی سپاه، در دفاع از انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی بود.  

امروز جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن با پیروی از حرکت عظیم مردمی سپاه وبسیج آموختند که تنها راه راهایی و نجات از سلطه طاغوت و شیطان بزرگ؛ امریکا و جنایت پیشه صهیونیستی ایستادگی ومقاومت است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح از سرمایه‌های ملی کشورند حفظ از سرمایه‌های ملی یک امر عقلانی و منطقی است و تضعیف آن نابخردی است. لذا حضور بیش از پیش تفکر و روحیه بسیجی و سپاهی در جامعه، تداوم‌بخشی آرمان‌های انقلاب اسلامی را گسترش خواهد داد و سوی دیگر خدمات سپاه در میدان‌های مختلف اجتماعی فرهنگی پس از هشت سال دفاع مقدس از دو منظر قابل ارزیابی است

۱- دربخش خدمات‌رسانی به احاد مردم که باعث افزایش امید آفرینی شد.

۲- دربخش دستاوردهای امنیتی درمنطقه و فرا منطقه‌ای که موجب تقویت وحدت و نشاط اجتماعی و نویدبخش آینده‌ای روشن را برای کشور اسلامی گردیده است.

به اعتقاد نگارنده یکی ازنیازهای جدی امروز جامعه تبیین افتخارات بی‌شمار سپاه پاسداران در اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و میدان دادن به تفکر بسیجی که در سایه‌سار ولایت از افتخارات و عملکرد سپاه به نسل امروز و آینده کشور است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.