1402-10-20 10:47
493
0
88312
فیلم؛

جاده رویایی آبشار لوه گالیکش

آبشارهای چشم‌نواز زیادی در گرگان و برخی دیگر از شهرستان‌های گلستان وجود دارد، اما آبشار لوه زیباترین و باصفاترین آبشار این منطقه است.

به گزارش «گلستان ما»، آبشارها و فضاهای چشم‌نواز بسیار زیادی در گرگان و برخی دیگر از شهرستان‌های استان گلستان وجود دارد، اما آبشار لوه زیباترین و باصفاترین آبشار این منطقه است.

 چیزی که باعث شده است این آبشار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشد، دسترسی راحت به آن و همچنین قرارداشتن در کنار یک روستای زیبا با همین نام است.

 آبشار لوه در دل جنگل‌های انبوهی از درختان ممرز، افرا و توسکا قرار دارد. وجود این درختان در اطراف آبشار باعث شده است مناظر بسیار زیبا و آب‌وهوای مطبوعی در کناره‌های آبشار لوه مشاهده شود.

 این آبشار به‌صورت طبقاتی است و در سه‌طبقه کوهستانی منظره فوق‌العاده‌ای را ایجاد نموده است، چرا که مسیر آب با سرازیرشدن آبشار در این طبقات به‌صورت متوالی جریان یافته است.

حوضچه‌های آبشار لوه

 همان‌گونه که در مبحث قبل بیان کردیم، آبی که از این آبشار سرازیر می‌شود به‌صورت متوالی از صخره‌های بالاتر به طبقات پایین‌تر ریخته می‌شود و در هر طبقه حوضچه‌هایی را خلق می‌کند که قبل از ریختن به طبقه بعدی آب از آن‌ها گذر می‌کند.

 ارتفاع بلندترین طبقه آبشار لوه ۱۵ متر است و در نهایت ارتفاع مجموع آبشارها به ۷۰ متر می‌رسد در واقع آنچه با عنوان آبشار لوه

 نامیده می‌شود مجموعه‌ای از آبشارهای متصل به یکدیگر است.

 

ارسالی: جمشید شاعری از کلاله

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.