1400-06-29 22:26
1158
0
76208
تلاش سپاه برای رفع محرومیت

احداث سالن ورزشی سرکلاته گرگان/بهره‌مندی جوانان روستایی از امکانات ورزشی به همت سپاه

با همت جهادی سپاه نینوا استان گلستان و در هفته دفاع مقدس سالن ورزشی سرکلاته گرگان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گلستان ما، پروژه های عمرانی سپاه نینوا گلستان در روستای سرکلاته گرگان در نفس های آخر به ثمر نشست و این روزها شادی و خوشحالی بر لبان جوانان بسیجی این روستا موج میزند.

نامداران در آسمان و گمنامان در زمین برایشان فرقی نمی‌کند طوفان سیل، زلزله، آتش، کرونا وغیره تنها چیزی که برایشان مهم است خدمت مخلصانه به مردم است. 

این بار جهادگران سپاه نینوا با دستان توانمند خود ساخت پروژه های عمرانی بزرگی را در این روستا به پایان رساندند که آرزوی چندین ساله جوانان و کشاورزان محروم روستای سرکلاته بود.

سالهاست جوانان بسیجی و متدین این روستا در نبود سالن ورزشی رنج می‌بردند، اما این جوانان غیور و بسیجی سختی ها را به تن خریدند و پای کار آمدند و دست به دست هم دادند این پروژه به اتمام رسیده است. 

عباسعلی ملکش، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید کیاءالحسینی روستای سرکلاته ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: هفته دفاع مقدس تجلی گاه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است چرا که شهیدان دفاع مقدس همچون شهدای کربلا برای دفاع از دین و اسلام و نیز وطن خویش جانفشانی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه ساخت سالن ورزشی شهداء سرکلاته از سال ٩۵ شروع شد، افزود: این پروژه از سال ٩۵ کلنگ آن بر زمین خورد و نیز به مساحت ٧۵٠ متر مربع ساخته شده است.

ملکش با بیان اینکه تاکنون بیش از دو میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شد ، اظهار داشت : الحمدلله حدود ٨٠ درصد هزینه توسط سپاه و ٢٠درصد توسط خودیاری مردم، خیرین و شورای اسلامی و دهیاری روستای سرکلاته انجام شد.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید کیاءالحسینی سرکلاته ضمن تشکر از نمایندگان مردم گرگان و آق قلا و مدیرکل ورزش و جوانان استان، اذعان داشت : در ادامه روند ساخت پروژه ما برای کف پوش کردن آن به مشکل مالی بر خوردیم که سال قبل کاروان خدمت نمایندگان مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان استان مهندس برزمینی در روستای سرکلاته حضور یافته و از نزدیک پیگیر مشکلات کار ما قرار گرفتند که خوشبختانه با کمک نمایندگان و مدیر کل محترم ورزش کف پوش سالن ورزشی انجام شد.

پروژه دوم سیل بند زمین های زراعی کشاورزان محروم سرکلاته در حاشیه زمین های کشاورزی بالادست روستا در خیابان فرعی زعفرانیه که توسط سپاه ناحیه گرگان در قالب پروژه محرومیت زدایی با همکاری حوزه مقاومت بسیج عاشورا،معاونت آب وخاک استان، شورای اسلامی و پایگاه مقاومت بسیج سرکلاته انجام شده است.

خلیل قجر،  مسئول بسیج سازندگی پایگاه مقاومت بسیج شهید کیاءالحسینی سرکلاته در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این پروژه به متراژ سازه 80 متر که حدود 20 متر آن بتن مسلح کار شده و نیز ٣٠ درصد هزینه کل این پروژه با همکاری سازمان آب و خاک جهادکشاورزی استان و شورای اسلامی روستا و همچنین ٧٠ درصد هزینه توسط سپاه ناحیه گرگان که تاکنون بیش از ١۴٠ میلیون تومان هزینه شده است.

قجر افزود: هدف از این پروژه کمک به کشاورزان محروم روستا بوده که سیلاب باعث تخریب زمین های زراعی کشاورزی مردم روستا شد و نیز الحمدلله سپاه ناحیه گرگان در این زمینه اقدامات خوبی انجام داد که مورد توجه کشاورزان روستای سرکلاته قرار گرفته است.

گفتنی است، این دو پروژه مهم استانی در هفته دفاع مقدس روز پنجشنبه اول مهرماه با حضور سردار ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا گلستان افتتاح خواهند شد.

تهیه گزارش : مهدی عموزاد
انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.