1402-01-12 14:27
729
0
84286
مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان مطرح کرد:

باید و نبایدهای طبیعت‌گردی در نوروز رمضانی/ تقارنی زیبا در دو بهار برای خودسازی

مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان به باید و نبایدهای طبیعت‌گردی در نوروز رمضانی پرداخت و تلاقی دو بهارقرآن و طبیعت را تقارنی زیبا برای خودسازی ترسیم کرد.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سید محسن طاهری امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) همسر یگانه پیامبر گرامی اسلام و گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران همچنین سیزدهم فروردین روز طبیعت اظهار کرد: امید که خداوند متعال اعمال طاعات و عبادات مومنان را به احسن وجه قبول فرماید، تقارن دو بهار قرآن و طبیعت تقارنی زیبا برای خودسازی است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال روز طبیعت همزمان با ماه مبارک رمضان شده است این انتظار وجود دارد که مردم مومن و متدین مراقب باشند که خدای ناخواسته در چنین روزی رفتارهایی که مناسب با احکام شرعی نیست از آنها دیده نشود خصوصاً مسافران عزیز که روزه ندارند باید مراقب باشند تا در ملأعام روزه‌خواری نکنند و آن کسانی هم که مسافر نیستند روزه بگیرند.

مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه فضیلت ماه رمضان را از دست ندهید، تصریح کرد: مردم وقتی در تفرجگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند اگر خدای ناخواسته با برخی مظاهر گناه مانند روزه‌خواری یا بی‌حجابی مواجه شدند حدالامکان تذکر لسانی را انجام دهند.

طاهری توضیح داد: این فرصت گردشگری در روز طبیعت فرصت مناسبی برای نشاط عمومی است و هم برای مراقبت از احکام شرعی؛ طبعاً روزه‌داری هیچ منافاتی با طبیعت‌گردی ندارد.

وی افزود: روز طبیعت فرصتی است که انسان بتواند با خانواده‌اش در جاهایی که طبیعت الهی بسیار دل‌انگیز است حضور پیدا کند و یک نشاط در جامعه تزریق شود، بنابراین از نظر اسلام انسان در عین حال که ماه رمضان روزه دارد می‌تواند در طبیعت حضور یابد و این نشاط و را برای خود و خانواده‌اش به ارمغان آورد.

مسئول حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان بیان کرد: هیچ ملازمتی وجود ندارد که انسان بخواهد در طبیعت حضور پیدا کند و حتماً غذایی و تنقلات و نوشیدنی‌هایی تناول کند، با زبان روزه هم می‌توان در طبیعت حضور داشت رفتن به دل جنگل و تفریح اختصاص به روز طبیعت ندارد.

طاهری گفت: ما در ابتدای سال هستیم ایام تعطیلات نوروز است از طرفی هوای بهاری است و این اشتیاق برای حضور در طبیعت وجود دارد بنابراین افراد در ساعات مختلف می‌توانند در طبیعت حضور پیدا کنند ضرورتی ندارد که حتما طبیعت‌گردی در ساعت روز و با زبان روزه باشد افراد می‌توانند افطاری خودشان را به همراه خانواده یا دوستان در یک پارک میل کنند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.