1398-08-23 14:17
997
0
66285
رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان خبر داد؛

آغاز طرح ارزیابی وسع در گلستان/ از اجباری شدن بیمه سلامت تا فرصت 6 ماهه برای ثبت‌نام

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان از آغاز طرح ارزیابی وسع در این استان خبر داد و گفت: بیمه سلامت برای آحاد جامعه که فاقد هر گونه پوشش بیمه‌ای هستند اجباری شده است و استفاده از یارانه دولتی منوط به ارزیابی وسع خواهد بود.

به گزارش گلستان ما، رسول خزینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان در خصوص طرح پوشش بیمه اجباری سلامت در استان گلستان افزود: اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور از 14 آبان در استان گلستان آغاز شده است کسانی که فاقد بیمه هستند تا 31 فروردین سال 99 فرصت دارند تا زیر پوشش بیمه اجباری سلامت قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه حدود 2 هزار و 439 نفر از مردم استان گلستان درخواست حمایت از دولت را از بیمه سلامت کردند، گفت: کسانی که در فرصت تعیین شده اقدام به ثبت‌‎نام نکنند از تخفیف دولت در زمینه بیمه برخوردار نخواهند شد.

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به بند الف ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه بیان کرد: پوشش بیمه سلامت اجباری برای کسانی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند اجباری شده است.

خزینی بر لزوم ثبت‌نام افراد فاقد بیمه در سامانه پوشش بیمه پایه اجباری سلامت تاکید کرد و گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی، روستائیان و عشایر، ایرانیان و افراد فاقد بیمه می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

به گفته وی؛ در حال حاضر 7 هزار و 416 نفر در استان گلستان دفترچه بیمه روستایی خود را تمدید کردند، 94 نفر بیمه شده ایرانیان نیز نیز برای تمدید دفترچه خود اقدام کردند.

رئیس اداره بیمه‌گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت استان گلستان در خصوص تعهد دارویی گفت: بیمه سلامت 2400 قلم دارو را در تعهد خود دارد و خدمات خوبی در این زمینه به بیماران می‌دهد.

خزینی با اشاره به اینکه تا روز گذشته حدود 13 هزار گلستانی زیرپوشش بیمه اجباری سلامت همگانی قرار گرفتند، ابراز کرد: به دلیل اینکه طرح اجباری است عده‌ای سودجو به دنبال اخاذی هستند و با تماس با مردم و به بهانه اینکه یارانه آنها قطع می‌شود می‌خواهند سودجویی کنند البته این اتفاق تاکنون در استان گلستان رخ نداده اما مردم باید هوشیار باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.