1401-02-20 08:51
330
0
79930
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان:

50 درصد پژوهش های دانشگاه آزاد گلستان برای حل مشکلات صنعت است

حجت الاسلام طاهری گفت: از سال ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین چالش های کشور را مشخص کرده و برای هر چالش ده ها موضوع را پیش بینی کردند تا دانشجو و استاد و حتی پژوهشگران بیرون جامعه با این چالش ها و با راهکارها آشنا شوند.

حجت الاسلام سید علی طاهری در گفتگو با گلستان ما گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در یک نگاه کلی یک ظرفیت قابل توجه در استان به شمار می رود، در ۱۲ شهر استان ۵ واحد دانشگاهی، ۶ مرکز و یک پردیس دانشگاه آزاد اسلامی دارد و همچنین 38 درصد دانشجویان و 33 درصد از اعضای هیئت علمی استان در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  گلستان ادامه داد: از نظر امکانات و تجهیزات از برخی امکانات مثل سالن جلسات، سالن ورزشی و استخر در بین دانشگاه های استان رتبه نخست را داریم.

طاهری بیان کرد: شتاب خیلی خوبی را دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تغییر نگرش به دانشگاه داشته و امروز دانشگاه آزاد اسلامی این رویکر را دارد که دانشجو بعد از ورود به دانشگاه بتواند مهارت کسب کند و برای اشتغال دانشجویان فکر می کنیم.

وی افزود: توجه به مسائل فناورانه نیز یک یکی دیگر از رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود و در استان گلستان و زیرمجموعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر چهار شرکت دانش بنیان وجود دارد.

این مقام مسئول یادآور شد: از سال ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی با مشخص کردن مهمترین چالش های کشور  برای آن ده ها موضوع  پیش بینی کرده تا دانشجو و استاد و حتی پژوهشگران بیرون جامعه با این چالش ها و با راهکارها آشنا شوند و ۵۰ درصد از پژوهش های دانشگاه به این سمت رفته و تاکید ما بوده که این پژوهش ها استانی شود.

طاهری بیان کرد: واحدهای دانشگاه آزاد استان گلستان دارای ۱۴۹ آزمایشگاه و کارگاه هستند که زیرساخت فعالیت‌های دانش بنیان به شمار می رود و تلاش ما این است که در شرایط را برای حضور دانشجویان در بخش صنعت فراهم کنیم.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.