1400-04-06 13:09
1523
0
75177
یادداشت؛

عبرت‌هایی از واقعه هفتم تیرماه سال ۶۰

یکی از وقایع مهم در تاریخ انقلاب اسلامی، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن آیت‌الله سید محمد بهشتی و ۷۲ دو نفر از مسوولان کشوری بود، این جنایت هولناک و سوزناک از سوی منافقین طراحی وعملیاتی شد و در آن شرایط تاریخی ضربه سنگینی بر جسم و روح انقلاب اسلامی وارد شد.

به گزارش گلستان ما؛ یکی از وقایع مهم در تاریخ انقلاب اسلامی، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی و ۷۲ دو نفر از مسوولان کشوری بود، این جنایت هولناک و سوزناک از سوی منافقین طراحی وعملیاتی شد و در آن شرایط تاریخی ضربه سنگینی بر جسم و روح انقلاب اسلامی وارد شد.

حضرت امام با صبر حکمت‌آموز خود جامعه را در آن فضای آه و اندوه و تشدید عملیات ترور و انفجار از سوی منافقان، آرام و با سخنانی بسیار تاثیرگذار وبا تجلیل از شخصیت و اندیشه شهید بهشتی، اتحاد و انسجام در جبهه انقلاب در مقابل خط نفاق و لیبرال به‌وجود آورد.

تشییع جنازه باشکوه شهدای هفتم تیرماه  با حضور میلیون‌ها ایرانی روح و نفس تازه‌ایی به کالبد انقلاب دمید و زمینه شناخت مردم از اتحاد نفاق و لیبرال در مقابله با انقلاب اسلامی را به وجود آورد. خط ترور منافقین با همگرایی لیبرال‌ها و نیز عوامل حامی خارجی در نیمه نخست سال ۶۰ چندین ترور و انفجار را انجام داد مانند:
۱- ۵ تیرماه  ترور آیت‌الله خامنه‌ای و مصدوم شدن ایشان ۲- واقعه ۷ تیرماه
۳- ترور دادستان کل کشور آیت‌الله قدوسی و شهید شدن ایشان
۴- انفجار دفتر نخست وزیری وبه شهادت رسیدن رجایی (رئیس جمهور و باهنر نخست وزیر ) در ۸ شهریور

این وقایع گرچه تلخ و زیان‌بار بود ولی با هدایت و مدیریت امام و همراهی و همسویی ملت انقلابی ایران، انقلاب حفظ شد و با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ثبات و آرامش داخلی بر قرار شد. مردم با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رئیس جمهور فصل نوینی را در حفظ انقلاب و طرد جبهه نفاق، لیبرال و تمرکز بر دفاع مقدس آغاز کردند.
    عبرت‌هایی از واقعه هفتم تیرماه
۱- شهید بهشتی با شناخت جامع از نظام حکمرانی و نقش مردم در حکمرانی اسلامی،کوشید با همفکری بزرگان انقلاب، حزب جمهوری اسلامی را تاسیس نماید و به آیندگان اعلان کند که جمهوری اسلامی از طریق حزب و تشکیلات اسلامی مردمی، پایدار می‌کند و فراگیر و ماندگار شدن حزب یک عبادت سیاسی و اجتماعی تلقی شد  چون یکی از اهداف مهم حزب فراگیر و همسو با انقلاب تربیت نیرو برای مدیریت و حکمرانی و نظام‌سازی بود و اکنون این ضرورت کاملا آشکار است ولی مردانی از جنس شهدای هفتم تیرماه باید دورهم جمع شوند و با عزم انقلابی و اراده راسخ به تاسیس حزب فراگیر بر پایه مواضع حزب جمهوری اسلامی برای پاسداری از میراث گرانبهای انقلاب، همت گمارند.
۲- اتحاد و انسجام جبهه انقلاب و بروز شدن دانش و اطلاعات نیروهای انقلابی و مردم برای مهار خط ترور، انفجار، تحریم، نفوذ و تحکیم سامانه‌های مردمی در فضای مجازی و حضوری برای حفاظت از انقلاب و ارزش‌های آن
۳- تقویت و تحکیم ایمان متهعدانه خود به انقلاب، قانون اساسی و امامت و  ولایت بازگشت به روحیه انقلابی از جنس شهدای هفتم تیرماه و دفاع مقدس و مکتب سلیمانی
۴- مطالعه مستمر در شناخت بیش از پیش خط نفاق، لیبرال و سکولار و نیز دریافت به هنگام طرح‌ها و برنامه‌های آنها برای ضربه زدن به انقلاب از طریق نبرهای سخت و نرم.
۵- به یاد داریم که خط ترور منافقین و رژیم صیهونیستی به همکاری آمریکا همچنان فعال است و در ۹۸ سردار سلیمانی و در ۹۹ استاد فخری‌زاده را شهید کردند و در طول سال با عملیات‌های متعدد سعی در نفوذ و ضربه زدن دارند که به همت ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مرزداران عزیز دفع و بعضا عزیزان به شهادت می‌رسند.

لذا حضور هوشمندانه و فعال در صحنه و حفظ پیوندهای اسلامی و برادری و تمرکز بر حسن انجام وظیفه در هر مسئولیت که قرار داریم، می‌تواند راه نفوذ جبهه نفاق و سکولار را در اذهان مردم بندد. می‌دانیم که ترور فکری و ذهنی و نرم خطر بیشتری از ترور فیزیکی دارد و شهید بهشتی ابتدا ترور شخصیتی و فکری شد و امروز هم مومنین به انقلاب به عناوین مختلف مورد هجمه نرم خط نفاق و لیبرال قرار می‌گیرند.
۶- انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و رای اعتماد بیش از ۱۸ میلیون رای مردم عزیز ایران به آقای دکتر رئیسی، فرصت ذیقیمت برای اتحاد و انسجام مردم بر مدار ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. حفظ نیروهای انقلابی و سپردن مناصب و مسئولیت‌های مهم به افراد با دانش، قانونگرا، متقی و پاکدست و نیز تقویت روحیه مردم‌گرایی و خدمت بی‌منت به مردم از جمله درس‌ها و عبرت‌های مهم واقفه هفتم تیر ماه است.
یکی از دستورهای مهم جلسه هفتم تیرماه  تعیین نامزد ریاست جمهوری بود و در اون جلسه به شهید رجایی رسیده بودند در حالی که شهید عضو حزب جمهوری اسلامی نبود. نگاه اسلامی حزب به تعیین کارگزار باید امروز وجهه همت جبهه انقلاب قرار گیرد. بسیار زیبا و جذاب است که رئیس جمهور منتخب در مواضع قبل از پیروزی و پس از آن به این موضوع اشاره کرده و بدان معتقدند و فراجناحی بودن و از همه نیروهای کارآمد، پرتلاش و انقلابی و ضدفساد برای مدیریت کشور بهره‌گرفتن از سیاست‌های اصولی رئیس جمهور منتخب است و این درسی که از استادش شهید بهشتی آموخت و عبرتی است که از واقعه هفتم تیرماه بهره گرفت.
اکنون در گام دوم انقلاب با ایجاد فضای جدید و همگرایی قوای سه‌گانه و نهادهای انقلابی و مردمی و شوراهای اسلامی شهر و روستا  در جهت رفع موانع تاسیس دولت اسلامی قدم برداریم و با شناخت و بصیرت و گذر از منافع شخصی و جناحی به رئیس جمهور منتخب در تشکیل دولت کارآمد و ضدفساد و قانون‌گرا کمک کنیم و با قدرت همه‌جانبه به تشکیل حزب فراگیر در گستره کشور همت گماریم.

یک جامعه ولایی زمانی می‌تواند در خلق مدل کشورداری و حکمرانی موفق شد که رابطه خود با مردم را از طریق تشکیلات ملی و شبکه‌های اجتماعی هر روز بهتر از دیروز قوام بخشد و با حزب فراگیر در رفع گره‌های زندگی مردم کوشا باشد. ان‌شاءلله.


یاداشت: مصیب عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان
 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.