1394-10-07 19:24
2026
14
26713
یادداشتی از جواد عموزاد؛

در ملامت سالار عقیلی افراط نکنیم / لزوم حفظ سرمایه های ملی

سالار عقیلی یک اسطوره است که باید حفظ شود و نباید به همین راحتی این سرمایه ملی در اختیار اپوزوسیون قراربگیرد و مانند شجریان از ظرفیت وی علیه نظام استفاده شود، موج حملات به عقیلی دقیقا خواسته خارج نشینان است .

 به گزارش گلستان ما ؛ مصاحبه سالار عقیلی خواننده محبوب کشور ما که اصالتش به شهرستان کردکوی استان گلستان می رسد و بارها آرزویش را برگزاری کنسرت در این شهرستان عنوان کرده ،  با شبکه منحوش من و تو و عکس انداختن با چند زن ایرانی مقیم لندن باعث شد تا هجمه های بسیاری علیه این هنرمند محبوب کشورمان روانه شود .

شاید مهمترین واکنش را مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفتند که نوای سالار عقیلی را از جشنواره موسیقی فجر حذف کردند و حتی گفته شده تیراز ابتدایی و پایانی سریال معمای شاه نیز که با صدای سالار عقیلی خوانده شده حذف می شود.

اما سالار عقیلی در اولین واکنش به این سرزنش ها طی دلنوشته ای گفته است : «با خبر شدم که مصاحبه چند شب گذشته‌ام با شبکه ماهواره‌ای باعث برانگیختن احساسات وطن‌پرستانه برخی از افراد گردیده است. به اطلاع کلیه هم‌وطنان عزیز می‌رسانم که تا جان در بدن دارم، هواداریِ میهن عزیز و مردم نازنین ایران را گرامی خواهم داشت.

 از آنجائیکه فرد سیاسی نیستم و با گرایش‌های سیاسی‌ شبکه‌های ماهواره‌ای اصولاً آشنایی نداشته و ندارم و هدفم صرفاً ترویج و شناساندن هنرم بوده و هرگز غیر از راه هنر و تلمذ هنر موسیقی اصیل، راه دیگری نپیموده‌ام، سعی‌ام بر این بود که همواره در کشورهای مختلف به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران، موسیقی کشور عزیزم را ترویج داده و نیتی به غیر از این نداشتم.

با توجه به توضیحات بیان‌شده، امیدوارم برای برخی از هم‌وطنان عزیز سوءتفاهم به‌وجودآمده، رفع گردد و سپاسگزار همه هم‌میهنان مهربانم می‌باشم و از آنجائیکه عاشق وطنم و مردم ایران می‌باشم و بارها و بارها گفته‌ام: «همه جان و تنم، وطنم، وطنم، وطنم» هیچ تصمیمی برای مهاجرت و ماندن در خارج از کشور را ندارم و به‌زودی به آغوش میهن عزیزم ایران بازخواهم گشت و تا جان در بدن دارم برای وطنم این «شکوه پابرجا» می‌خوانم.»

اما سالار عقیلی کیست؟

سالار عقیلی (متولد ۱۱ آذر ۱۳۵۶ تهران) خواننده موسیقی سنتی ایرانی و دانش‌آموخته هنرستان موسیقی سوره و نیز دارای مدرک کارشناسی در رشته بازیگری تئاتر است.

سالار عقیلی شاگرد صدیق تعریف بوده است اما برخی افراد به اشتباه او را شاگرد محمدرضا شجریان می‌دانند در حالی که این حرف اشتباه است. او خواننده ثابت ارکستر موسیقی ملی ایران است و سابقه کار با گروه دستان، گروه راز و نیاز و ارشد تهماسبی را دارد.

 سالار عقیلی سرود ایران جوان را با اجرای ارکستر ملل خوانده است. عقیلی از ۸ سالگی فراگیری موسیقی را با نوازندگی سازهای مختلف آغاز کرد. برادر و مادرش علاقه‌مند به موسیقی و مشوق او بودند و پدرش که وکیل دادگستری بود بیش تر متمایل به پیشرفت تحصیلی او بود.

در جشنواره موسیقی فجر سال ۱۳۷۵، «سالار عقیلی» جوانی ۱۸-۱۷ ساله، برای نخستین بار به روی صحنه می‌آید و موجب حیرت تماشاچیان می‌شود.

اما اوج گیری سالار عقیلی در سال 88 بود که سرود زیبای "نام جاوید وطن ، صبح امید وطن" را خوانده بود که از طرف ستادهای احمدی نژاد به سرعت در سراسر کشور منعکس شد و هواداران بسیاری را بخود جلب کرد . این حنجره طلایی در ادامه" وطنم ای شکوه پابرجا" را خواند و به نوعی به خواننده ملی و میهنی تبدیل شد و شهرتی مضاعف یافت .

خوانندگی تیراژ بسیاری از سریال های تاریخی همچون تبریز در مه و معمای شاه نیز از او یک خواننده بی بدیل و دسوتدار وطن در میان ایرانیها ساخته و از همین روست که بسیاری از مردم ایران از دیده شدن وی در شبکه ضد انقلاب من و تو شاکی اند وگرنه اگر هر کس دیگر بود شاید اینقدر به وی حمله نمی شد.

اما نگارنده معتقد است اگر چه اقدام سالار عقیلی در مصاحبه با شبکه من و تو قابل سرزنش است و می توان در این زمینه ها به وی توصیه و مشاوره داد اما این همه حمله نیز نمی تواند مناسب باشد چه اینکه هر انسانی ممکن است در طول زندگی اش اشتباهاتی بکند .

ضمن اینکه سالار عقیلی یک اسطوره است که باید حفظ شود و نباید به همین راحتی این سرمایه ملی و میهنی در اختیار اپوزوسیون قراربگیرد و مانند شجریان از ظرفیت وی علیه نظام استفاده شود. همین الان این موج حملات به عقیلی دقیقا خواسته خارج نشینان است که سفره رنگین استقبال از عقیلی را پهن کرده اند تا وی هر چه زودتر به آن طرف آبها برود.

اما سخنان حنجره طلایی ایران را به قال نیک بگیریم که گفته "هیچ تصمیمی برای مهاجرت و ماندن در خارج از کشور را ندارم و به‌زودی به آغوش میهن عزیزم ایران بازخواهم گشت و تا جان در بدن دارم برای وطنم این «شکوه پابرجا» می‌خوانم" لذا بهتر است ضمن مذموم دانستن اقدام وی در مصاحبه با شبکه ماهواره ای فضای بازگشت وی را به آغوش میهن فراهم کنیم .

نویسنده : جواد عموزاد

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

انقدر شعار نده آقای عقیلیکم مونده بود سیما بینارو بقل کنی باهاش عکس بگیری !!!اگه عکس یادگاریه؟ دست تو رو شونه سیما بینا چه میکنه ؟چرا اون عوامل ... خودشونو چسبوندن بهت ؟چرا استقبال کردی از درخواست اونها؟مگه سابقه این آدما ها رو نمیدونستی؟نیاز نیست آدم سیاسی باشی و این عوامل رو بشناسی و این کارها برات بد باشهخیال نکن با این حرفا روی سر ما دو تا گوش در میاد ! نهچون دیدی ته خیار تلخ به هوش اومدی که چه خبطی کردی حالا میخوای جبران کنیبرو دادش حنای تو واسه ما رنگی ندارهحیف اون سرود های ملی ای و غرور آفرینی که خواندی هر وقت تیتراز معمای شاه رو میشنوم یادم از عکس ها و خنده های ایl چند روزت با اون ضد انقلابا میاد اصلا با اون سرود حال نمیکنمواقعا برات متاسفم

0
0
پاسخ
1394-11-07 20:15
علی

این عموزادم همیشه کاسه داغ تر از آشه بیا برو تحلیلای الکیتو تو بزنتو چه میدانی سقوط هنر و موسیقی را

0
0
پاسخ
1394-11-07 20:17
حسین

اگر ادعای ایران دوستی داری باید بدانی که در کشور تو دست زدن به زن نامحرم حرام است چه به این که یه زن نامحرم ضد انقلاب توری برای گرفتن عکس یادگاری روی تو لم بده که انگار که .....برو داداش اسم ایران دوستی رو خودت نزار که این کشور سرافراز نیازی به کسانی چون تو که تا چند نفر رو مبینن یادشون میره که بودن و به کمک چه کسانی به اینجا رسیدن

0
0
پاسخ
1394-11-07 20:23
م - احمدی

سلامشما باید به خاطر این حرف خجالت بکشی که داری از این بنده خدا دفاع می کنی واقعا اشتباه این بنده خدا به هیچ وجه قابل نادیده گرفتن از طرف مردم نیست چون با وجود اینکه می دونسته شبکه ضد انقلاب است اونجا حضور پیدا کردهدر ضمن با مجری های زن بی حجاب عکس گرفته و اون طور به هم چسبیدن شما باز این طور حرف میزنیدرضمن مگه فراموش کردی که ما مسلمان هستیم آقای عموزاد ........

0
0
پاسخ
1394-11-07 20:31
سارا شریفی

" از آنجائیکه فرد سیاسی نیستم و با گرایش‌های سیاسی‌ شبکه‌های ماهواره‌ای اصولاً آشنایی نداشته و ندارم و هدفم صرفاً ترویج و شناساندن هنرم بوده "آقای م - احمدی خودت هیچ اشتباهی در زندگی ات نداشتی این بنده خدا سالار عقیلی که گفته هیچ شناختی نداشته ، ضمن اینکه شما چرا کاسه داغتر از آش شدی ، خدا با اون همه بزرگی اش می بخشه شما نمی بخشی درک نمی کنم .

0
0
پاسخ
1394-11-07 20:35
جبهه رفته

بجای اینکه به سالار عقیلی گیر بدین برین کنسرت های داخل شهر خودتون گرگان را درست کنین که وضعش بهتر از شبکه های خارجی نیست خیابان شالیکوبی هم وضع بهتری نداره ای آب ندیده آبی شده ها بی جبهه و جنگ آفتابی شده ها

0
0
پاسخ
1394-11-07 20:37
خبرنگار بسیجی

سلام ، من با حرف نویسنده موافقم که نباید سالار عقیلی را هل بدیم داخل ضد انقلاب ، حالا یه اشتباهی شده خودش قول جبران داده . اینجا نظام باید عطوفت بخرج دهد ، البته رهبری ما مهربانتر از هر کسی است و این چند نفری که اینطور مواصع خصمانه می گیرند قطعا با تندروی هایشان به جایی نمی رسند .

0
0
پاسخ
1394-11-07 20:43
م - احمدی

سلام خانم شریفی یعنی این بنده خدا گفت شما هم با ورکردی که نمیدونه کجا میره یعنی به همین راحتی بلند شده رفته و .....خارج از گرایش سیاسی و این حرفا اون عکس گرفتناش چی بهتره کمی بیشتر فکر کنید و بخواهید از ایشان دفاع کنید

0
0
پاسخ
1394-11-07 20:45
احمد

وقتی نویسنده معنی اسطوره و شرایط اسطوره شدن را نمی دونه معلومه که یک خواننده ای مثل این اقا میشه اسطوره .بیچاره استاد شجریان

0
0
پاسخ
1394-11-08 04:37
احسان

متأسفم برای سایت گلستان ما که چنین افرادی مثل آقای عموزاد رو کنار خودش گرفته و هرازچندگاه با اظهارات ناپخته اش مثلاً ژشست روشنفکر میگیره آقای عموزاد همینکه این اقا اسطوره است باید حواسش جمع باشه چه میکنه برای چه مردمی و چه نظام و چه حکومتی می خونه ، اگه این آقا یکم اعتقادات مذهبی داشت که دست به چنین کاری میکرد بحث سیاسی اش به کنار ...

0
0
پاسخ
1394-11-08 08:21
گرگانی

آقای احسان اگر غیرت مذهبی داری برو شهر خودتو درست کن که بدجوری آمارش بد در رفته در کشور ،بنظر می رسه کینه و نفرت شما از نویسنده مطلب بیشتره تا خود سالار عقیلی

0
0
پاسخ
1394-11-08 10:51
فتوحی

مشکل کشور ما اینه که هر بیسوادی که با ننه اش قهر می کنه در مورد مسائل مهم کشوری نظریه میده.

0
0
پاسخ
1394-11-08 10:53
استان

واقعا متاسفم برای استانی که تحلیل گر سیاسی آن عموزاد است . چون سالار عقیلی بچه محل شما محسوب میشود ایراد ندارد این کار را انجام داده ؟ دوستان اسطوره یعنی چی ؟ تمام شخصیتهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی که به خارج مسافرت میکنند کاملا توجیه می شوند که به سراغ مصاحبه با این شبکه ها نروند ایا می شود به سراغ این شبکه ها رفت و به گناه نیفتاد ؟ آیا آقای عقیلی با این افراد دست نداده و مصافحه نکرده ؟ این کارها برای عقیلی اشکالی ندارد و برای ایکس و ... که در جناح شما نیستند ایراد دارد واقعا متاسفم برای تحلیل های .....

0
0
پاسخ
1394-11-08 14:58
جوان ترکمن

لطفا دورویی و .. را وارد اجتماع نکنید. ایشان کاری ضد ارزشی کرده. اگر من یا شما خدای نکرده این کار را می کردیم چه می شد؟

0
0
پاسخ
1394-11-13 04:22

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.