1398-10-29 11:53
1381
0
67190
قابل توجه مدیرکل ارشاد گلستان!

تفکر ناسیونالیستی منحط رضاخانی در گرگان !/ اگر بعضی ها خوابند اما ما بیداریم

تفکر رضاخانی که مبتنی بر یکسان‌ سازی قومی و نژادی و یک تفکر منحط و کاملا غیردینی و غیرانسانی بود که بطور خاص در دوران معاصر به تفکر و برنامه های ناسیونالیستی انحطاطی در زمان حکومت پهلوی و بطور خاص به دوره رضاشاه معدوم باز می گردد.

به گزارش گلستان ما، حدود یک هفته قبل از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، در شورای فرهنگ عمومی استان مصوباتی در دستور کار قرار گرفت که امنیتی ترین دستور کار آن تحت الشعاع ضد فرهنگی ترین اظهارات در خصوص روز گرگان قرار گرفت.

در مورد امنیتی ترین مصوبه شورای فرهنگ عمومی که برخلاف مصوبات شورای عالی امنیت ملی و فرآیندهای قانونی اعلامی از سوی شورای امنیت کشور است از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهم نمود.

اما در خصوص ضد فرهنگی ترین اظهارات دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ،اگر بعضی ها خوابند ؛آنها را بیدار می کنیم و در زمان مناسب اقدام قانونی با عوامل زنده کننده تفکر منحط رضاخانی بعمل خواهد آمد.

تفکر رضاخانی که مبتنی بر یکسان‌ سازی قومی و نژادی و یک تفکر منحط و کاملا غیردینی و غیرانسانی بود که بطور خاص در دوران معاصر به تفکر و برنامه های ناسیونالیستی انحطاطی در زمان حکومت پهلوی و بطور خاص به دوره رضاشاه معدوم باز می گردد.

این تفکر همچنانکه در بعض نوشتارهای همان مقطع ، از آن به «ایران پاک» یاد شده است را می توان به پاک سازی قومی و نژادی رضاخانی یاد کرد.پاک سازی ای که براساس اسناد موجود در همین مقطع زمانی بطور خاص با مذهب زدایی و مبارزه با تمامی مظاهر آن، اصلاحات آموزشی و برچیدن متون کلاسیک و قرآنی، وضع قانون یکسان سازی لباس اقوام و اجبار به پوشیدن لباس غربی و و گذاشتن «کلاه پهلوی»( سال ۱۳۰۷)، جایگزینی هدفمند ایران بجای نام پارس (Persia)جهت احیای تاریخ باستانی! و برجسته سازی نژاد آریایی! (سال ۱۳۱۳) یکسان سازی افکار و اندیشه ها حول محور سازمان پرورش افکار با الگوبرداری از سیستم تبلیغاتی ایتالیایی فاشیست و آلمان نازی ( سال ۱۳۱۶) و همچنین با عنایت به موضوع این یادداشت، سیاست تغییر نام بعض شهرها بالاخص در مناطق قومی-مذهبی(سال ۱۳۱۶) براساس مجعولات تاریخی می باشد.

همچنانکه در بيستم شهريور ماه نام شهر اِستِراباد به گرگان تغییر کرد .بنابراین طرح « ۲۰ شهریور» بعنوان روز گرگان با توجه به مقدمه اجمالی که در ارتباط با تفکر رضاخانی و برنامه پاک سازی قومی-نژادی رضاخانی بیان داشتیم اساسا با هویت تاریخی و ملی-دینی و فرهنگی گرگان تطبیق ندارد.

اما شاهدیم یک جمع محفلی _که از همکنون موقعیت کارشناسی خود را در ۳اسفند تعیین نموده است _ با انگیزه های انحرافی پیشین خود و البته انتخاباتی ،اقدام به نبش قبر این تفکر منحط جهت فعال نمودن گسل های دهه ۶۰ گرگانیسم و ایجاد یک دو قطبی کاذب و موج سواری بر آن نمود.

این روز(۲۰شهریور) که از سوی فرهنگستان ادب وقت -که یکی از مهم ترین و اصلی ترین متصدیان و متولیان سیاست های پاک سازی قومی ونژادی رضاخانی بودند- به بهانه پاسداشت زبان فارسی و نام تاریخی گرگان، «گرگان» نام گرفت.چنانچه بیان داشتیم و در تمامی اسناد تاریخی موجود است ؛ این اقدام تحت تاثیر مستقیم سیاست رضاخانی و دستور مستقیم وی صورت پذیرفته است.

چنانکه پیش از تاریخ مزبور و به استناد سفرنامه وی به مازندران به قلم سپهبد فرج الله بهرامی ، می خوانیم:« چون “گرگان“ نام تاریخی و اسم قدیم این ناحیه است، امر دادم به‌ هیئت دولت ابلاغ نمایند، كه “استرآباد“ را بعد از این، به‌نام قدیمی و تاریخی این ناحیه، “گرگان“ بنامند،‌ زیرا مدتهاست كه این اسم،‌ از این دشت و ناحیه، منتزع و متروك مانده است.» که این از جعلیات مسلم تاریخی است چراکه به اجماع تمام کارشناسان ،« محل شهر گرگان قدیم یعنی ویرانه های جرجان هیچ ارتباطی با شهر گرگان فعلی ندارد و در حدود ۹۰ کیلومتر فاصله بین آن دو میباشد.

بنابراین تحت تاثیر چنین تفکر رضاخانی شاهدیم  اِسترآباد که پیشینه اش بنابر منابع موجود به دوران پیش از اسلام باز می گردد و یونانیان آن را« زادراکارتا » (زادرا یعنی ستاره و کارتا یعنی آبادی)می خواندند و در حدود قرن هفتم یا هشتم هجری پس از ویرانی شهر باستانی جرجان به مرکز منطقه و کانون اصلی تمدنی ایرانی – اسلامی مبدل گردید و بجهت حضور نامداران علوم و دانش اسلامی شهره عام و خاصه بود؛بطور کلی از حافظه تاریخی این منطقه حذف گردید.

در نتیجه هر کس بر تاریخ ۲۰شهریور اصرار می ورزد؛ بداند که اقدامات آنان تبلیغ و تحکیم سیاست های رژیم سابق و تحکیم بنیان های فکری و اندیشه ای منحط و جعلی یاد شده و همچنین تبلیغ علیه جمهوری اسلامی محسوب می گردد و گزارش های ارائه شده در شورا خلاف حقایق تاریخی می باشد.

به قلم حسن بیارجمندی

 

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.