1401-04-06 20:22
1333
0
80605

بهشتی برای ملت

وقتی به زندگی سیدمحمد بهشتی از اصفهان تا دفتر حزب جمهوری می نگریم؛به شخصیتی بی نظیرو استوار از لحاظ علمی و اجتماعی برخورد می کنیم. مرحوم دکتر شریعتی احترام خاصی برای مرحوم شهیدبهشتی قائل بود و نظم برنامه‌ای و کاری او را خیلی می‌پسندید.

به گزارش گلستان ما؛ حمید رضا فرشید نیا فعال فرهنگی و اجتماعی به مناسبت ۷ ام تیر ماه در وصف آیت الله بهشتی ، نوشت: وقتی به زندگی سیدمحمد بهشتی از اصفهان تا دفتر حزب جمهوری می نگریم؛به شخصیتی بی نظیرو استوار از لحاظ علمی و اجتماعی برخورد می کنیم. مرحوم دکتر شریعتی احترام خاصی برای مرحوم شهیدبهشتی قائل بود و نظم برنامه‌ای و کاری او را خیلی می‌پسندید.

یکی از خصوصیات بارز این شهید مظلوم این بود که در برابر تندی افراد در هنگام گفتگو، با صبر و متانت رفتار می کرد. وی با متانت و بردباری، به سخن مخالف گوش فرا می داد و آن گاه با پاسخی منطقی، او را مجاب می کرد؛ به طوری که آن فرد در برابر چنین رفتاری شرمنده می شد؛آنچه که قبل از هر چیزی موجب جلب شدن افراد به سوی ایشان بود، نظمی بود که وی در کارها اعمال می کرد.

وقتی فعالیتهای ایشان را بررسی می کنیم جای خالی پیدا نمی شود که این شهید با قدم های پر خیر و برکت خود آنجا را متبرک ننموده باشد،از تدریس و برگزاری جلسات تفسیر قرآن گرفته تا تهیه کتب درسی و فعالیتهای سیاسی و از همه مهمتر تربیت نیرو و سازماندهی آنها که نشان دهنده روحیه تشکیلاتی ایشان می باشد، بازسازی نظام قضایی مرهون مجاهدت های این شهید است.

شهید بهشتی استراتژیست انقلاب بود و سیره و اندیشه این شهید مظلوم ناشی از ایدئولوژی اسلام بود، او از تبار ابوذر و عمار بود که در راه اسلام شهید شد. در هفتم تیر دستهای شیطان از آستین مجاهدین خلق خائن بیرون آمد و جنایتی خبیث را مرتکب شد تا دوباره به بلوک شرق و غرب ثابت شود که وقتی ملتی نمی خواهد سازش کند باید مهیا شود تا در میدان مبارزه با هر خدعه و نیرنگی روبرو بشود، وقتی دستگاه شایعه پراکنی استعمار مرد صالحی همچون بهشتی را بصورت دیکتاتور به مردم معرفی می کنند و افرادی که لیاقتشان بیشتر است را بیشتر مورد حمله قرار میدهند! البته راه حق دشواریها و ناگواریهایی دارد که اهل حق همیشه با صبرو مظلومیت بهشتی های زمان از آن عبور می کنند.

در پایان باید بگویم ما را چه رسد که با این قلم¬‌های شکسته و بیان‌¬های نارسا در وصف شهیدان مظلومی همچون بهشتی که در جهاد فی سبیل‌¬الله جانبازی نمودند ، مطلبی بنویسیم و سخنی بگوییم. زبان و بیان ما عاجز از ترسیم مقام این عزیزانست که برای اعلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جان خود را فدای جانان کردند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.