1393-08-16 15:57
5375
0
5453
سازندگان ماکت بین‌الحرمین در گالیکش:

مسئولین کمک کنند آماده انجام کارهای فرهنگی در گالیکش هستیم

در یک اقدامی تحسین‌برانگیز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان گالیکش اقدام به ساخت ماکت بین‌الحرمین کردند.

به گزارش گلستان ما ، محمد خسروی دانشجوی رشته معماری و به‌عنوان سرپرست گروه ساخت ماکت بین‌الحرمین در گفتگو با نیلکوه گفت: در حالی در سال اقتصاد و فرهنگ و قرار داریم به همین منظور در صدد ساخت این ماکت به نیت اینکه کسانی که تاکنون موفق به زیارت بین‌الحرمین نشده‌اند با قرار گرفتن در این فضا آرزوی تشرف به اماکن متبرکه کربلا برایشان تحقق یابد کردیم.

کاظم خسروی دانشجوی ترم 7 کارشناسی معماری دانشگاه آزاد به‌عنوان مسئول تزئینات ماکت این گروه گفت: خیلی‌ها که موفق به زیارت ائمه (ع) در کربلا معلا شده‌اند با دیدن این ماکت خواهان زیارت مجدد و دعا برای افتخار زیارت کسانی که تاکنون مشرف نشده‌اند بودند تا این موفقیت برای آنان نیز حاصل شود.

امیرحسین عرب کوهسار که در رشته تربیت‌بدنی دانشگاه مشغول به تحصیل است و به‌عنوان فراهم‌کننده امکانات ساخت این ماکت خواستار توجه بیشتر مسئولین با توجه استعدادهای که در دانشجویان این واحد است شد و گفت: از مسئولین می‌خواهیم امکانات و مکان بهتر در اختیار ما قرار بدهند تا بتوانیم در مناسبت‌های که در طول سال در پیش داریم طرح‌های بهتری ارائه نماییم.

مجید خسروی دانشجوی رشته مهندسی معماری نیز گفت: در رابطه با تداوم حفظ این‌گونه آثار تدابیری اندیشیده شود تا با امکانات و فضایی که توسط مسئولین فراهم می‌شود این آثار ماندگاری بیشتری به‌عنوان نمایشگاه دائم داشته باشد.

خانم سمانه شیخی دانشجوی تربیت‌بدنی به‌عنوان عضو این گروه فرهنگی بازدید قشرهای مختلف مردمی را از این اثر فرهنگی و مذهبی بسیار پرشور و خوب اعلام کرد و گفت: مردم با دیدن این ماکت طوری در فضای نمایشگاه قرار گرفتند که حس و حال دیدن بین‌الحرمین واقعی به آنان دست می‌بافت تا جایی که ضمن دعا و طلب آرزوی زیارت خاک این مکان را به‌عنوان تبرک می‌بردند.

مرتضی خسروی دانشجوی رشته معماری آرزو کرد خداوند به بنده توفیق بدهد در آینده نیز بتوانم همراه با مشارکت در ساخت آثار فرهنگی و مذهبی میزان ارادت خودم را به خداوند متعال ماندگار کنم.

خانم طیبه خسروی دانشجوی مهندسی معماری این دانشگاه به‌عنوان عضو این گروه گفت: مشارکت در ساخت ماکت بین‌الحرمین تجربه خوبی بود تا بتوانم حس و اعتقادات قلبیم را در ساخت آثار بعدی و حتی واقعی به نحوه مطلوبی پیاده کنم.

وی افزود: با توجه به استعداد و توانایی دانشجویان مسئولین از حمایت‌های خود در ارائه پروژه‌های بعدی کوتاهی نکنند.

علی خسروی دانشجوی رشته معماری دانشگاه و عضو فعال گروه میزان رضایتمندی مردم از دیدن این اثر مذهبی را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: همین‌قدر که مردم از اقدام ما راضی هستند امیدواریم خداوند متعال، حضرت امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) نیز از این اقدام ما راضی باشند.

خانم مونا حقانی دانشجوی رشته تربیت‌بدنی عضو گروه سازنده ماکت بین‌الحرمین که در مقابل مدرسه طالقانی به معرض نمایش عموم قرار داده شده بود گفت: برای ساخت این اثر 9 تن از دانشجویان دانشگاه 8 روز از اولین روز محرم به‌کار ساخت ماکت پرداخته و باوجود مشکلات زیاد و کمی فرصت خوشبختانه به یاری خداوند متعال موفق به اتمام این پروژه در پایان هشتمین روز محرم شدیم و از روز نهم محرم با استقبال کم نظیر مردم برای تماشای این اثر مواجه شدیم.

وی افزود: در این رابطه خدا را شاکریم که به ما توفیق این خدمت به مردم را در جهت رضای خداوند داد.

رمضان خسروی رییس دانشگاه آزاد واحد گالیکش در گفت و گو با خبرنگار نیلکوه گفت:

چه چیزی باعث شد دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گالیکش اقدام به چنین کار فرهنگی نماید؟

این دانشگاه با الهام از حضرت محمد (ص) که می‌فرمایند: برای شهادت حسین علیه‌السلام، حرارت و گرمایی در دل مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود احساس تکلیف نمود و اقدام به ساخت ماکت بین‌الحرمین جهت بازدید عزاداران حسینی کرد

چند نفر در ساخت این ماکت مشارکت داشتند؟

یازده نفر از دانشجویان 3 نفر از اساتید گروه معماری جهت ساخت این پروژه مشارکت داشتند.

آیا هزینه‌ای هم برای دانشگاه داشت؟

به اعتقاد بنده کار فرهنگی امری الزام‌آور بوده و هزینه در این جهت یک فرصت تلقی می‌شود، هزینه تنها در جهت خرید اجناس بوده.

چه برنامه‌هایی برای مناسبت‌های بعدی در طول سال دارید بیان فرمایید؟

اگر توفیقی باشد برای بهمن‌ماه برنامه‌ای مد نظر داریم امیدوار هستم شرایط جهت اجرا فراهم شود.

در خاتمه آنچه مدنظرتان هست را بفرمائید:

سخن حکیمانه و منطبق با رهنمودهای آیات قرآن و احادیث پیشوایان دین این است که بازتاب عملکرد خود و حسنات انسان و خدمت به همنوعان، در پرونده عمل و شخصیت دینی انسان متجلی می‌شود و هر کس خادم مردم باشد به خود و سعادت و آینده خویش خدمت کرده است و همین رفتار سبب محبوبیت.

همچنین بر خود وظیفه می‌دانم مراتب تقدیر و تشکر خودم را از امام‌جمعه شهرستان، فرماندار، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر گالیکش و ریاست اداره آموزش‌وپرورش و اصحاب رسانه بالأخص سایت نیلکوه و همه همشهریانی که در انجام این پروژه دانشگاه را یاری نمودند داشته باشم.

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

mbharamin 1

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.