1399-05-05 13:48
1745
0
69596
در گفت و گو با گلستان ما مطرح شد:

راز موفقیت جوان گلستانی در فضای مجازی/ کار گرافیکی قوی نیاز پیج های فعال انقلابی در فضای مجازی

علی قنبرپور یکی از جوانان گالیکشی است که با 32سال و مدرک لیسانس حسابداری تواسنته به یکی از موفق ترین جوانان این شهرستان در فضای مجازی تبدیل شود.

به گزارش گلستان ما، این روزها کسی نمی تواند منکر فضای مجازی و تهدیدها و فرصت هایی که برای همگان بوجود آورده شود.

حال چیزی که اهمیت پیدا می کند ما چطور در برابر تهدید ها ایستادگی می کنیم و یا آن ها را تبدیل به فرصت برای گسترش فرهنگ و عقاید خود می کنیم.

این روزها تقابل های فرهنگی و حتی ایدئولوژیک به فضای مجازی کشیده شده و سلبریتی ها نیز نقش تعیین کننده ای در هدایت افکار عمومی پیدا کرده اند.

فعالیت هدفمند با هدف کمک به یک دیگر از فرصت های خوبی است که به سختی برای هر کس مهیا می شود اما اگر این فرصت برای افرد مهیا شود.

شهرستان گالیکش و جوانان آن نیز از این موضوع مستثنا نیستند و شرایط فضای مجازی باعث شد تا این جوانان بتوانند از ظرفیت های خود در فضای مجازیبه بهترین شکل استفاده کنند.

علی قنبرپور یکی از جوانان گالیکشی است که با 32سال و مدرک لیسانس حسابداری تواسنته به یکی از موفق ترین جوانان این شهرستان در فضای مجازی تبدیل شود، در ادامه گفت و گوی گلستان ما را با این جوان موفق در فضای مجازی را می خوانید: 

روزانه چه میزان از وقت خود را در فضای مجازی صرف می کنید و چند سال است وارد فضای مجازی شده اید؟

نزدیک به چهار یا پنج سال است در فضای مجازی فعالیت می کنم اما به صورت هدفمند نزدیک به دو سال است که با پیج گالیکش تی وی که همان تلویزیون اینترنتی گالیکش نیز است فعالیت های رسانه ای خود را دنبال می کنم.

روزی 6 ساعت در فضای مجازی به تولید محتوا مانند استوری موشن و کارهای خیریه می پردازم و رسانه را در حوزه های مختلف گسترش داده ام.

کمپین هایی که در پیج خود دنبال کرده اید را تعریف کنید؟

در روزهای اول گسترش ویروس کرونا در کشور که وضعیت تهیه ماسک و لوازم بهداشتی برای مردم سخت شده بود کمپین گالیکش علیه کرونا را راه اندازی کردیم که بعد از آن چند کارگراه کوچک تولید ماسک به آن پیوستند و تیم 30 نفره ای در این زمینه تشکیل شد.

بعد از تشکیل این تیم در مدت هفته هایی که با مشکل تامین ماسک رو به رو بودیم حدود 10 هزار ماسک تولید شد که ما ماسک های تولید شده را در اختیار مردم و نهادهای مربوطه برای حل مشکل قرار دادیم.

بعد از اینکه کشور در زمینه تامین ماسک مشکلات را حل کرد برای عید نیز کمپین عید سلامتی را زدیم تا مردم کمتر در تجمع ها حاضر شوند که به این کمپین نیز علاوه بر جمعیت قابل توجه بسیاری از مجریان کشوری پیوستند.

طبق این کمپین ما هر روز برای مردم چالش های منزلی مانند عکس های قدیمی یا مسابقات مجازی را ایجاد کرده بودیم که این موضوع نیز مورد توجه بسیار مردم گالیکش قرار گرفت.

در ادامه راه سعی کردیم نگاه اجتماعی را نسبت به اخبار منفی منتشر شده از گالیکش را با کمپین گالیکش شهر خوبی ها عوض کنیم وقتی دیدیم فضای مجازی برای استفاده از این ظرفیت نیز فراهم است با همکاری خود مردم به این موضوع پرداختیم تا اخبار منفی نسبت به گالیکش در فضای مجازی کمتر شود.

در ادامه راه نیز سعی کردیم متناسب با تقویم ها جلو برویم در گزارش های خود نیز از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم برای مثال در روز ازدواج سراغ قدیمی ترین گل فروشی شهر رفتیم تا از نکات جالب جوانان ازروز اول ازدواج که کارشان با این شغل است مطلع شویم و به مردم اطلاع رسانی کنیم.

در فعالیت های خود مردم محور بودید یا مسئول محور؟

به نظرم در شرایط فعلی جامعه رمز موفقیت فعالیت در فضای مجازی علاوه بر هدفمند بودن مردم محور بودن است ما نیز سعی کرده ایم در تمام فعالیت های خود از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

برای مثال در ماه رمضان روزه های شبانه در فضای مجازی ضبط کردیم لایو گذاشتیم تا مردم را به این سمت سوق دهیم بیش از 5هزار بازدید خورد و بازخوردهای خوبی گرفتیم و بیشتر هم با مداحان و فرهنگیان کار کردیم.

با نهادهای فرهنگی شهر همکاری خوبی داریم و همراه آن ها هستیم اما رویکرد ما مردمی است مسوولی پیدا نمی کنید که به بدون دلیل حمایت کرده باشیم.

برای آینده نیز ماه محرم وصفر را در پیش داریم با پیرغلامان و مداح ها قرار است مصاحبه هایی داشته باشیم مراسم ها چه برگزار شود چه نشود ما کار خود را در فضای مجازی انجام می دهیم.

مشکلات و چالش های ما در فضای مجازی چیست؟

یکی از مشکلات این است متاسفانه برخی برای استفاده در فضای مجازی نیز هدف گذاری نمی کنند و در این مسیر اسیر برخی ظواهر و غرب زدگی می شوند.

سلبریتی ها با وجود اینکه محبوبیت خود را از همین فضای کشور به دست آورده اند مسیر خود را پی می گیرند و در گاهی از مواقع هزینه سازی می کنند در صورتی که شاید همین بازخورد را در خود دستگاه ها ما نداشته باشیم.

برخی سلبریتی ها فهمیده اند چگونه و کجای جامعه را مورد هدف قرار داده اند و خود جوانان را تحت تاثیر قرار دهند.

در حال حاضر برای مقابله با جریان های معاند فعال در فضای مجازی باید با کارهای گرافیکی قوی شروع کنیم، اگر نیروهای انقلابی نیز به این موضوع به خوبی وارد شوند به راحتی می توانند وارد فضای رسانه شوند و موفقیت های مختلف را کسب کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.