1399-02-05 14:08
1242
0
68333
امام جمعه کلاله:

خطای آمریکا را با هدف قراردادن ناوهایش پاسخ می دهیم

امام جمعه کلاله: رئیس‌جمهور متکبر و مغرور آمریکا که جز زبان خودش چیزی دیگر نمی فهمد؛ باید بداند دست از پا خطا کند؛ ناوهای او را به قعر دریا خواهیم فرستاد.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام رضا کشیری در خطبه مکتوب این هفته نماز جمعه کلاله آورد: اعوذ بالله من شیطان رجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا نبینا محمد صلی الله.

بندگان خوب خدا، خودم و شما را به تقوای الهی سفارش می کنم و بدانیم دنیا داره قرار نیست و همه ما در این دنیا مستاجریم و این مستاجر باید یک روز به خانه ابدی و زندگی ابدی خودش که قیامت است؛ سفر کند سعی کنیم سبکبال از این دنیا فانی سفر کنیم.
لقمان حکیم به پسرش می گوید پسرم دنیا دریای عمیقی است که خیلی‌ها در آن غرق شدند و امام العارفین حضرت سید الساجدین زین العابدین در سخن نورانی خود می فرماید: مسکین فرزند آدم هر روز دستخوش سه مصیبت است که از هیچکدام عبرت نمی گیرد و اگر عبرت می‌گرفت؛ مصائب دنیا بر او آسان می شد.
اول: هر روز که از عمرش می گذرد و عمرش کم می شود اگر از مالش کم شود قابل جبران است؛ ولی کم شدن عمر قابل جبران نیست.
دوم: هر روز رزقی که به او می‌رسد اگر از راه حلال باشد حساب دارد و اگر از راه حرام باشد عقاب دارد.
سوم: مصیبت سوم از همه بزرگتر است؛ هر روز از عمرشان می‌گذرد به همان اندازه به مرگ و قیامت نزدیک می شوند ولی  نمی دانند به بهشت می‌روند یا به جهنم.
روزها فکر من این است وهمه شب سخنم  که چرا غافل از احوال دل خویشتنم
از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود  به کجا میروم آخر ننمایی وطنم
مانده ام سخت و عجب کز چه سبب ساخت مرا یا چه بوده است مرا روی از این سخنم
خنک آن روز که پرواز کنم تا بر دوست به امید سر کویش پروبالی بزنم
کیست آن کوش که می شنود آوازم یا کدامین که سخن می کند اندر دهنم
خداوند عاقبت امور همه ما را ختم به خیر بفرماید و توفیق عبادت خالصانه در ماه رمضان به همه عنایت کند.

وی در خطبه دوم نیز آورده است:
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطیبین الطاهرین اوصیکم بتقوی الله یا عبادالله
همه شما را سفارش می کنم به تقوای الهی زیرا که تمام اعمال ما را خداوند بر اساس تقوا می سنجد.
چند مطلب عرض می کنم: اول، شنبه ششم اردیبهشت اول ماه مبارک رمضان است؛ ماه ضیافت الهی را تبریک عرض می کنم. خداوند کریم در سوره بقره آیه ۱۸۳ خطاب می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید روزه بر شما نوشته شده است؛ همانگونه که برای کسانی که قبل از شما بودند؛  نوشته شده بود تا پرهیزگار شوید. روزه ماه مبارک رمضان در آخر شعبان سال دوم هجرت بر مسلمین واجب شد و آیه ۱۸۳ سوره بقره و ۱۸۴ درباره زمان و مدت وجوب روزه نازل گردید و در همین سال پرداخت زکات برای تکمیل روزه واجب شد.
خداوند بزرگ در آیه کریمه روزه را سرچشمه تقوا نامیدند؛ تقوا به معنای خویشتن داری از گناه است.
بیشترین گناه از دو ریشه غضب و شهوت سرچشمه می‌گیرد که روزه جلوی تندروی های این دو غریزه را می‌گیرد و سبب کاهش فساد و افزایش تقوا می‌شود.
خداوند می فرماید: قبل از شما روزه بر دیگران نوشته شده بود. در اینجا به سه مطلب اشاره می‌کنم: ابن عباس می گوید: حضرت داوود نبی علیه السلام زبور را به ۷۰ صوت و لحن می‌خواند و به واسطه تمام موجودات در اطراف او جمع می شدند و وقتی وی گریه می کرد؛  از صدای گریه وی، آنان هم گریان می شدند و در آخر روز، سجده طولانی انجام می داد و یک روز روزه می گرفت و یک روز افطار می کرد؛ یعنی در طول سال شش ماه روزه دار بود. اما پسرش سلیمان اول ماه سه روز، وسط ماه سه روز  و آخر ماه سه روز روزه می‌گرفت و در طول سال ۱۰۸ روز روزه می‌گرفت.
حضرت عیسی علیه السلام در تمام ایام روزه دار بود. لباس پشمی می پوشید، نان جو می خورد، خانه نداشت خراب شود و زن و فرزند نداشت تا بمیرد.
مطلب آخر؛ فرستادن موشک نظامی توسط سپاه به فضا است؛ تبریک عرض می کنم به رهبر عزیز و همه سرداران و روز سپاه را هم به همه پاسداران تبریک عرض می کنم که امام راحل (ره)فرمود: اگر سپاه نبود کشور نبود.
مزاحمت ناو آمریکا در خلیج فارس یکی دیگر از موارد است؛ جواب کلاخ انداز، سنگ است.
رئیس‌جمهور متکبر و مغرور آمریکا جز زبان خودش چیزی دیگر نمی فهمد. باید بداند دست از پا خطا کند؛ ناوهای او را به قعر دریا خواهیم فرستاد.
امام ما فرمودند: ملتی که شهادت دارد؛ اسارت ندارد. ملت ما شهادت طلبی و شهادت را از عزت ابدی می داند.
خداوند مریضها را شفا عنایت کند، ویروس کرونا را از جهان بشریت ریشه‌کن کند، آمریکا و اسرائیل و آل سعود را از صفحه روزگار براندازد و توفیق عبادت و روزه خالصانه به همه ما عنایت بفرماید.
و سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.