1399-03-31 13:00
1462
0
69077
شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در جوابیه به یک خبر:

آبرسانی به روستاهای استان گلستان مستلزم تامین ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

شرکت آب و فاضلاب استان گلستان: با تلاش شرکت آب و فاضلاب استان گلستان و آبرسانی به ۳۶روستای فاقد اب، تعداد روستاهای فاقد آب به ۷۴ روستا و شاخص برخورداری روستاهای استان به ۷۲ در صد رسیده که تلاش برای آبدار نمودن این روستاها ادامه داشته و مستلزم اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد می باشد.

به گزارش گلستان ما، انتشار خبری با عنوان "از خوزستان تا کلاله / صدای پای غیزانیه در شمال گلستان" در کانال های فضای مجازی شهرستان کلاله مبنی بر مشکلات آبی روستاهای این شهرستان باعث واکنش شرکت آب و فاضلاب استان گلستان شد.

در متن خبر کانال های فضای مجازی شهرستان کلاله آمده است:

از خوزستان تا کلاله / صدای پای غیزانیه در شمال گلستان

امکانات اولیه برای سکونت در یک روستا چیست ؟ آیا جز آب، برق، گاز ، راه مناسب و اینترنت است؟

صدای غیزانیه شنیده اما ایا میدانید که برخی از روستاهای کلاله هم از نعمت آب محروم اند؟.

برخی از روستاهای دهستان آق سو و تمران (اوقچی بزرگ، اوقچی کوچک، گچی سو بالا و گچی سو پایین) و پیشکمر علارغم تکیه زدن بر منابع عظیم آبی از نعمت آب بی بهره اند و این تانکرها هستند که آب شرب را برای اهالی تامین می کنند.

به گفته اهالی غیر از برق هیچ کدوم از  این امکانات ساده رو هم نداریم. به چه امید روستاها خالی از سکنه نشود؛ چگونه مانع حاشیه نشینی شویم.

عده ای از جوانان پس از بالا گرفتن تنش بی آبی در غیزانیه با صدای بلند بانگ برداشتند که اگر کسی آنجا نیست ما بیاییم به غیزانیه آب برسانیم. نه عزیز برادر راه را اشتباه رفتی، برگرد کمی به دور و بر خود نگاه کن، شاید روستاهای فاقد آب محله خود را هم دیدی. 
سنگ بزرگ نشانه نزدن است

و اما پیام اهالی روستاهای فاقد آب کلاله: صدای ما را به مسئولان برسانید ، چه کسی صدای این مردم صبور و مظلوم می شود؟
توروخدا شما صدای این مردم باشید.

و البته نباید گذشت از کسیکه اعلام کرد تا پایان سال به روستاهای کلاله آب می‌رسانم و جز یک وعده پوشالی و عکس قاب خالی اثر دیگری از او برای مردم باقی نماند.

در جوابیه شرکت آب و فاضلاب استان گلستان آمده است:

مدیر محترم کانال اخبار کلاله 
با سلام 
احتراما در خصوص درج مطلبی با عنوان از خوزستان تا کلاله / صدای پای غیزانیه در شمال گلستان جهت تنویر افکار عمومی جوابیه ای به شرح ذیل به حضورتان ارسال میگردد. 
۷۴ روستای استان گلستان همانند روستاهای  دیگر استانهای کشور از طریق ناوگان سیار آبرسانی میگردند هرچنددر سالهای گذشته تعداد این روستاها بالای۱۱۰روستا بود که همین امر شاخص برخورداری روستاهای استان از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی رابه ۶۸در صد رسانده بود ولیکن با تلاش همکاران مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان گلستان و آبرسانی به ۳۶روستای فاقد اب تعداد روستاهای فاقد آب به  ۷۴ روستا و شاخص برخورداری روستاهای استان به ۷۲ در صد رسیده که تلاش برای آبدار نمودن این روستاها ادامه داشته و مستلزم اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد می باشد. 

حال با این مقدمه اقدامات صورت گرفته شرکت آب و فاضلاب استان در راستای آبرسانی به روستاهای دهنه آق سو و روستاهای شمال شرق شهرستان کلاله   در سالهای اخیر به شرح ذیل می باشد 
-احداث مخزن ذخیره ۱۰۰۰ مترمکعبی و فشار شکن ۵۰ متر مکعبی 
-اجرای خط انتقال به طول ۲۴ کیلومتر 
-اجرای شبکه توزیع به طول ۵۰/۹کیلومتر برای روستاهای (یکه قوزعلیا و سفلی،کاظم خوجه،گونیلی ،صالح آباد و اجن بلوک)

عملیات در دست اجرایی که در حال حاضر در برنامه این شرکت بوده نیز شامل:
اجرای شبکه توزیع روستای اجن سنگرلی به طول ۱۱/۵  کیلومتر 
تکمیل شبکه توزیع چارمازو به طول یک کیلومتر 
همچین  این شرکت  اجرای ۴ کیلومتر  خط انتقال را نیز برای تکمیل این پروژه در برنامه دارد که اعتبار مورد نیاز جهت اجرای پروژه های جاری و باقیمانده بالغ بر ۴۰میلیارد ریال میباشد. 

لازم به توضیح میباشد این شرکت برای روستاهای فاقد آب شمال شرق کلاله (آقچی بزرگ و کوچک،گچی سو بالا و پایین،چالجه، قوجق،روشن دره  و قره قاچ ) نیز عملیاتی انجام و در دست اجرا داشته که شامل :
خرید ۳۲کیلومتر لوله چدن به ارزش ۴۰۰میلیارد ریال 
اجرای ۳۲ کیلومتر خط انتقال از شهر فراغی تا آقچی کوچک در قالب ۲ قرارداد به مبلغ ۵۲/۶میلیارد ریال در دست اقدام داشته که تا کنون ۲/۵کیلومتر آن انجام شده است .

عملیات باقیمانده در راستای تکمیل پروژه آبرسانی به روستاهای فاقد آب شهرستان کلاله نیز شامل اجرای ۲۲ کیلومتر  خط انتقال 
اجرای شبکه توزیع روستاهای مذکور به طول ۱۱۲ کیلومتر 
حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه 
احداث ۹ باب ایستگاه پمپاژ
احداث مخزن ذخیره ۱۰۰مترمکعبی ۹ باب 
که اجرای عملیات فوق نیاز به اعتباری بالغ بر ۷۱۲میلیارد دارد.
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت و همراهی نمایندگان محترم مردم شریف در مجلس شورای اسلامی، استاندار وفرماندار شهرستان انشالله با پیگیریهای مدیرعامل محترم شرکت در تامین اعتبار زمینه تسریع در اجرای پروژه فوق فراهم گردد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.