1399-02-05 00:26
1988
0
68328

ناراحتی هواداران گرگانی از تصمیم فدراسیون بسکتبال/ شهرداری گرگان را قهرمان اعلام کنید

هواداران گرگانی از تصمیم فدراسیون بسکتبال مبنی بر پایان لیگ برتر بدون اعلام قهرمان ناراحت هستند و اعتقاد دارند تیم شهرداری گرگان باید به عنوان قهرمان فصل و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا معرفی شود.

فدراسیون بسکتبال هفته گذشته رسماً اعلام کرد با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و نامشخص بودن زمان خروج از این بحران، ضمن حفظ رده‌بندی تیم‌ها در پایان مرحله گروهی و عدم اعلام قهرمان پرونده لیگ برتر بسکتبال در این فصل بسته می‌شود و در صورت اعلام تقویم برگزاری جام باشگاه‌های آسیا تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی اعلام حضور نمایندگان ایران در این رقابت‌ها اتخاذ خواهد شد.

این تصمیم فدراسیون بسکتبال با اعتراض و ناراحتی مسئولان تیم بسکتبال شهرداری گرگان و هواداران این تیم همراه شد زیرا شهرداری گرگان در پایان مرحله گروهی لیگ برتر بسکتبال با کسب 24 پیروزی و فقط دو شکست صدرنشین این رقابت‌ها بود و بسکتبالدوستان گرگانی اعتقاد دارند شهرداری گرگان باید به عنوان قهرمان لیگ برتر بسکتبال و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا معرفی می‌شد.

به دنبال این تصمیم فدراسیون بسکتبال، مسئولان تیم شهرداری گرگان، دیگر مسئولان استانی و هواداران بسکتبال گرگان، پیگیری‌های خود را برای احقاق حق تیم شهرشان انجام دادند و در انتظار تغییر تصمیم فدراسیون و اعلام تیم شهرداری گرگان به عنوان قهرمان لیگ برتر بسکتبال و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا هستند.

تهدید به کناره‌گیری از لیگ برتر بسکتبال

شهردار گرگان در اعتراض به تصمیم فدراسیون بسکتبال آن را غیر شفاف، غیر قانونی و ناعادلانه دانست.

عبدالرضا دادبود قبول داشتن رده‌بندی بدون اعلام قهرمان از سوی فدراسیون بسکتبال را یک تناقض آشکار عنوان کرد و گفت: شهرداری گرگان حداقل باید به عنوان قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا معرفی می‌شد اما فدراسیون هر دو مورد را از تیم قدرتمند و مردمی شهرداری گرگان دریغ کرد.

وی افزود: اگر قرار است رقابت‌های پلی‌آف برگزار نشود و پایان لیگ برتر بسکتبال را اعلام کنند باید قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا معرفی می‌شد و با قاطعیت اعلام می‌کنم شهرداری گرگان به هیچ عنوان از حقوق هزاران هوادار خود کوتاه نخواهد آمد.

وی ادامه داد: پیگیری‌های اداری از طریق استانداری، وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور و مراجع قضایی انجام شده و اگر تکلیف تیم بسکتبال شهرداری گرگان مشخص نشود تا زمان حضور این مدیریت در فدراسیون در لیگ برتر بسکتبال شرکت نخواهیم کرد.

قول وزارت ورزش برای احقاق حق بسکتبال گرگان

منتخبان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در حال پیگیری برای احقاق حق تیم بسکتبال شهرداری گرگان هستند.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: مسئولان وزارت ورزش و جوانان این قول را دادند در صورتی که از بحران کرونا عبور کنیم و شرایط مهیا باشد رقابت‌های پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال برگزار خواهد شد تا ابهامات دوستداران بسکتبال گرگان برطرف شود.

وی اضافه کرد: همچنین بنده و آقای سنگدوینی به عنوان منتخبین مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با وزیر ورزش و جوانان مکاتبه داشتیم تا به صورت جدی پیگیر احقاق حق تیم بسکتبال شهرداری گرگان شوند و نتیجه را به نمایندگان و استاندار گلستان اطلاع دهند.

وی یادآور شد: هواداران دلسوز بسکتبال گرگان نگران نباشند زیرا ما تمام تلاش خود را برای احقاق حق تیم بسکتبال شهرداری گرگان انجام خواهیم داد.

برگزاری تورنمتت تابستانی غیرمنطقی است

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان هم اعلام کرده تا پایان پیگیر اعتراض به تصمیم فدراسیون بسکتبال هستیم.

حسن افروشه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، گفت: ما درخواست منطقی داشتیم که تکلیف لیگ برتر بسکتبال مشخص شود و در صورتی به تعطیلی لیگ رضایت می‌دهیم که تیم شهرداری گرگان به عنوان قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا معرفی شود.

وی افزود: شهرداری گرگان مانند تمام تیم‌های لیگ برتر بسکتبال 26 بازی انجام داده و با اقتدار صدرنشین مرحله گروهی شده است، در این شرایط فدراسیون بسکتبال نباید لیگ برتر را بدون تعیین تکلیف تمام شده اعلام می‌کرد زیرا ما به عنوان صدرنشین از این تصمیم متضرر شدیم.

افروشه پیشنهاد فدراسیون بسکتبال مبنی بر برگزاری تورنمنتی در تابستان را غیرمنطقی دانست و خاطرنشان کرد: وقتی قرارداد بازیکنان با پایان فصل تمام شده و تیم‌ها با هیچ بازیکنی قرارداد ندارند، چگونه قرار است تورنمنتی برگزار شود؟ برگزاری این تورنمنت در صورتی منطقی است که فدراسیون اعلام کند قرارداد فعلی بازیکنان تا پایان این تورنمنت معتبر خواهد بود.

وی یادآور شد: طبق تصمیم فدراسیون بسکتبال مهلت نقل و انتقالات تا 15 اسفندماه سال گذشته بود و در صورت برگزاری تورنمنتی در تابستان این تصمیم نباید تغییر کند زیرا تمام تیم‌ها در آن زمان با این تصمیم موافقت کرده بودند.

قاسمعلی برزمینی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، گفت: استاندار گلستان برای احقاق حق تیم بسکتبال شهرداری گرگان با وزیر ورزش و جوانان مکاتبه کردند و ما هم از طریق فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش و جوانان پیگیر هستیم تا حق تیم شهرداری گرگان صدرنشین لیگ برتر بسکتبال به عنوان قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا داده شود.

انجمن هواداران بسکتبال گرگان هم پس از گذشت 10 روز از اعلام رای فدراسیون بسکتبال مبنی بر پایان لیگ برتر بدون اعلام قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا و عدم تغییر این رای، از مسئولان استاتی و شهر گرگان درخواست تجمع پنج هزار نفری در سالن امام خمینی (ره) گرگان و 10 دستگاه اتوبوس برای سفر هواداران گرگانی به تهران و حضور در فدراسیون بسکتبال را داشته است.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید فدراسیون بسکتبال در نهایت چه واکنشی به اعتراض هواداران بسکتبال گرگان و مسئولان استانی و شهرستانی خواهد داشت، آیا بر تصمیم قبلی خود پافشاری خواهد کرد، آیا شهرداری گرگان به عنوان قهرمان لیگ برتر و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا معرفی خواهد شد یا مسابقاتی در تابستان برای تعیین تیم‌های برتر برگزار خواهد کرد؟

گزارش از: محمد صالحی

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.