1400-03-23 22:05
1748
0
74978
با حضور ورزشکارانی از شش استان برگزار شد؛

مسابقه دوی کوهستان قهرمانی استان گلستان + تصاویر

مسابقه اسکای رانینگ (دوی کوهستان ) قهرمانی استان گلستان، انتخابی کشوری با حضور شش استان به میزبانی هیئت کوهنوردی شهرستان کردکوی برگزار شد .

به گزارش گلستان ما، مسابقه اسکای رانینگ (دوی کوهستان ) قهرمانی استان گلستان، انتخابی کشوری که مزین به نام شهدای گمنام و حضرت فاطمه معصومه (س) بود با حضور با حضور ورزشکارانی از استان های گلستان، مازندران، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی  و البرز در گروه سنی 18سال به بالا و رده آقایان و بانوان، روز جمعه 21 خرداد به میزبانی هیئت کوهنوردی شهرستان کردکوی برگزار شد.

پس از پذیرش و انجام معاینات تب سنجی و دریافت گواهی صحت و سلامت، تعداد 19 نفر ورزشکاران آقا در ساعت 8  صبح و تعداد 9 نفر ورزشکار بانو در ساعت 9 صبح مسابقه را از یادمان شهدای گمنام  پارک جنگلی امام رضا(ع) کردکوی آغاز نمودند و تا ساعت 14 کلیه شرکت کنندگان از خط پایان واقع در محله درازنو عبور کردند.

بدین ترتیب آقایان: علی صفری با زمان 02:04 از گرگان ـ عسگر رضایی با زمان 02:07 از کردکوی ـ امیر فرهادی با زمان 02:10 از قوچان به مقام اول تا سوم رده آقایان دست یافتند و خانم ها : فاطمه آقایی شورابی با زمان 02:54 از بجنورد ـ افسانه فضایلی یوسف آباد با زمان 02:58 از قوچان ـ منا کیا با زمان 03:30 از گنبد  ؛ جایگاه اول تا سوم بانوان را به خودشان اختصاص دادند. 

در این میان به 4 نفر از آقایان سوی امدادگران مستقر در مسیر مسابقه، آمبولانس و موتولانس جمعیت هلال احمر رسیدگی و امداد رسانی  شد. 

در اختتامیه این مسابقه محمد مهدی اسلامی ؛ معاون قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان، محمد روحانی فر ؛ معاون فرماندار شهرستان کردکوی و محمد فلاحی ؛ رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش شبانه روزی هیئت کوهنوردی شهرستان کردکوی، برگزار کنندگان، داوران، امدادگران هلال احمر، صدا و سیما و  ورزشکارانی که از راه های دور و نزدیک در این مسابقه حضور یافتند ؛ گفتند ؛ برگزاری این مسابقه در این سطح مستلزم برنامه ریزی دقیق، ظریف، حساس و مطابق آیین نامه های فدراسیون کوهنوردی است و بنا به این الزامات و کوهستانی بودن این رشته، آماده سازی و برگزاری مسابقه را با چالش های چند روزه  از جمله طراحی مسیر مسابقه در پیچ و شیب های استاندارد کوهستان، امدادرسانی سریع و نزدیکی به جاده، پرچم گذاری و نوار بندی مسیر، استقرار داوران در تمام مسیر مسابقه، حضور تیم های امدادی و... مواجه نموده  است.

همچنین با اشاره به ظرفیت های موجود این رشته مدال آور خاطر نشان کردند : اسکای رانینک (دوی کوهستان)  ، از جمله رشته های جدید الورود به عرصه قهرمانی ورزش کوهنوردی محسوب می شود و جذابیت های خاص این رشته ورزشی موجب شده تا مورد توجه علاقمندان و ورزشکاران در سراسر کشور قرار بگیرد و استان گلستان نیز با بهره گیری از داوران رسمی و کادر اجرایی پرتوان و ورزشکاران مستعد با دارا بوردن مسیرهای کوهستانی شاخص با توجه به موقعیت جغرافیایی می تواند میزبان رقابت های کشوری و بین المللی هم در رشته ورتیکال و هم رشته اسکای باشد. 

در ادامه  از از حمات کادر اجرایی، داوران مسابقه، امدادگران هلال احمر و شرکت کنندگان در مسابقه با اهدای لوح یادبود تقدیر بعمل آمد و به 5 نفر از بانوان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با هدای جوایز تجلیل شد.

در پایان به نفرات اول تا سوم در هر رده (آقایان و بانوان) لوح قهرمانی، مدال و کارت هدیه به ارزش 8.000.000 ـ 6.000.000 ـ 4.000.000 ریال اهدا گردید. 

اسامی ذیل در رده بندی استان گلستان برای حضور رقابت های کشوری به فدراسیون کوهنوردی معرفی شدند. 

رده سنی 18 تا 44 آقایان:
علی صفری (گرگان) - عسگر رضایی (کردکوی) – محسن حسنی (گنبد)
 رده سنی 45 به بالا آقایان:
داریوش صلبی (کردکوی) – اسماعیل پقه (آق قلا) – امیر حمزه ترابی (گنبد)
رده سنی 18 تا 44 خانم ها:
منا کیا (گنبد) – سیده آتوسا میرفندرسکی (رامیان) – سمیه جعفری فاضل آباد (فاضل آباد) 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.