1403-02-10 10:41
160
0
89785
رئیس‌کل دادگستری گلستان:

یک کارچاق‌کن سابقه‌دار در گرگان دستگیر شد

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: فردی که با ادعای نفوذ در دادگستری از خانواده‌های زندانیان کلاهبرداری می‌کرد با هوشیاری حفاظت‌واطلاعات ارشد دادگستری گلستان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»؛ حیدر آسیابی با اشاره به دستگیری یک کارچاق‌کن سابقه‌دار در گرگان گفت: این فرد قربانیان خود را از بین خانواده‌های زندانیان انتخاب می‌کرد و با این ادعا که در دادگستری نفوذ دارد و می‌تواند مرخصی برای مددجویان زندان بگیرد، از آنان کلاهبرداری می‌کرد و بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان از هر فرد پول می‌گرفت.

 وی درباره نحوه شناسایی و دستگیری این کارچاق‌کن گفت: مبارزه با فساد به‌ویژه افرادی که آبروی دستگاه قضایی را خدشه‌دار می‌کنند یکی از برنامه‌های مستمر دادگستری استان است و در همین راستا علاوه بر پایش محیط‌های بیرونی و فضای داخلی حوزه‌های قضایی استان، کارچاق‌کن‌ها و کارشناسان متخلفانی که سال‌های گذشته دستگیر شده‌اند نیز، دوره‌ای پایش می‌شوند تا از جرایم احتمالی دوباره آن‌ها جلوگیری شود.

 رئیس‌کل دادگستری گلستان افزود: کارشناسان حفاظت‌واطلاعات ارشد دادگستری استان در یکی از همین رصدها، متوجه رفت و آمدهای مشکوک این کارچاق‌کن که چند سال پیش دستگیر و دوره محکومیت خود را گذرانده بود، شدند و پس از چند ماه رصد، از فعالیت‌های مجرمانه او پرده برداشتند. فرد دستگیر شده و با صدور قرار بازداشت موقت، فعلاً در زندان است.

 آسیابی بار دیگر به مردم توصیه کرد: فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و با اعتماد به این افراد علاوه بر این که فرصت دفاع قانونی در فرایند رسیدگی پرونده‌های خود را از دست ندهند، خسارت مالی هم نبینند.

 تلفن گویای ۱۵۸۰ حفاظت‌واطلاعات دادگستری استان گلستان در طول شبانه‌روز، آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره متخلفان و کارچاق‌کن‌ها است.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.