1399-04-26 16:07
1868
0
69450
ابراهیم قدمنان در گفتگوی تفصیلی با گلستان ما؛

آخرین اخبار دختر کوهنورد گمشده در جهان نما از زبان فرماندار/ جهان نما استعداد تبدیل به منطقه ویژه گردشگری را دارد

فرماندار کردکوی گفت : برنامه ای داشتیم 500 خانه در چمن ساور باتمامی امکانات ساخته شود اما گفتند محل رجوع پرندگان مهاجر است اما من تا حالا پرنده مهاجری در این منطقه ندیده ام، زمانی که این کار صورت پذیرد شما می دانید چه جهشی در اشتغال منطقه ایجاد می شود؟

به گزارش گلستان ما، ابراهیم قدمنان ظهر امروز پنجشنبه 26 تیرماه با حضور در این پایگاه خبری با اعضای تحریریه گلستان ما در خصوص آخرین وضعیت سها رضا نژاد، سفر استاندار گلستان به منطقه جهان نما، وضعیت اشتغال و پروژه های شهرستان کردکوی و آخرین وضعیت بیماری کرونا به گفت وگو گو پرداخت.

در ادامه این گفت و گوی تفصیلی را می خوانید:

** ماجرای کوهنورد کرجی در منطقه جهان نما از کجا آغاز و الان در چه مرحله ای قراردارید؟

یک تور گردشگری روز چهارشنبه به ما اعلام کرد قصد حضور در منطقه را دارد، ما نیز از طریق شبکه های مجازی رونوشت نامه نیروی انتظامی را به آنها فرستادیم که حق آمدن به منطقه کردکوی را ندارید.

 پنج شنبه صبح با وجود اینکه از طریق راه های مختلف به آن ها اعلام کرده بودیم به دلیل شیوع بیماری کرونا حق حضور در منطقه را ندارند به کردکوی سفر کردند به همین جهت قرار شد لیدرها برای یک ماه بازداشت شوند و ماشین ها یک ماه توقیف شود چرا که بدون مجوز به این منطقه آمدند اما این لیدرها تعهد دادند که ما بر می گردیم ِ ما هم با تعهد اجازه دادیم برگردند.

پس از بازگشت از نیروی انتظامی متوجه شدیم از طریق ماشین های محلی گیت ها را رد کرده اند و در جایی که اصلا برای اسکان مناسب نیست اسکان گرفته اند.

صبح روز بعد به ما خبر دادند مسافر هایی که بالا رفتند یک نفر گم شده است تمام ارگان های مربوطه به مسیر اعزام شدند، خبرهای ضد و نقیضی دریافت شد که بلافاصله پلیس آگاهی لیدرها و بقیه افراد را بازجویی کرد.

تا کنون پاراگلایدر تا پایین ترین نقطه رفته، هلی شات آورده شد، کوهنوردهای اختصاصی که به منطقه آشنا هستند را آوردیم اما هیچ آثاری از این خانم تا الان وجود ندارد.

با توجه به مطالبی که بیان شده ایشان برای مسواک زدن از چادر خارج شده، نمی توان فرضیه های مختلف را قوی تر دانست چرا که همه آن ها در حال بررسی است و الان نمی توان در خصوص فرضیه ها اظهار نظر قطعی کرد.

گروهی که به منطقه سفر کرد تحت عنوان تور به این مطقه سفر کرده و بدون مجوز شهرستان بوده است و حتی میراث شهرستان به آن ها اعلام کرد که حق سفر ندارند.

در حال حاضر روی یک گزینه کار نمی کنیم اما الان این نگرانی وجود دارد بخاطر این موضوع سرمایه های انسانی دیگر خود را از دست دهیم چرا که کار در این منطقه بسیار سخت شده و این برای ما خطر دارد اگر در چند روز آینده اتفاقی نیفتد، شاید موضوع مختوم می شود.

تمام مردم برای کمک کردن آمدند تا در مسیرها به ما کمک کنند اما تاکنون هیچ اثری در کل منطقه دیده نشده است.


** روز گذشته استاندار گلستان برای بازدید از منطقه و رفع برخی محرومیت های جهان نما وارد منطقه شد آیا این سفر مصوباتی هم در راستای محرومیت زدایی داشته است؟

آقای حق شناس پس از آقای مهیمنی دومین استانداری بود که برای رفع محرومیت و بازدید میدانی به این منطقه سفر کرده است.

مصوبه های خوبی دیروز داشت دو جلسه داشتیم که در یکی از آن ها همه مدیران در حسینیه رادکان جمع شدند و مردم  خواسته های خود را بیان کردند قرار شد مسیر رفت و آمد روستا آسفالت شود داخل روستا آسفالت شود، 8 کیلومتر نکارود لایروبی شود و لایروبی آن تا جهان نما قرار داده شود.

برنامه دیگری داریم که قرار است از تاجین دشت تا ادامه راه را کانال بزنیم ورود ماشین و موتور ممنوع شود مگر اینکه افراد ماشین را پارک کنند و پیاده به راه ادامه دهند.

قرار شد منطقه ویژه گردشگری بعنوان رادکان باشد، میل رادکان ترمیم شود، دومیلیارد برای راه سازی مصوب شد در بحث یزدان محله نیز قرار شد هر نقشه ای که سال 45 در منطقه کشیده شد باید به آن اجرا کنیم.

 در خصوص برق کارهای کارشناسی شده اما محیط زیست اعتقاد دارد به منطقه آسیب می زند مگر در منطقه های مشابه تاکنون به محیط زیست آسیبی رسیده است؟

برنامه ای داشتیم 500 خانه در چمن ساور باتمامی امکانات ساخته شود اما گفتند محل رجوع پرندگان مهاجر است اما من تا حالا پرنده مهاجری در این منطقه ندیده ام، زمانی که این کار صورت پذیرد شما می دانید چه جهشی در اشتغال منطقه ایجاد می شود.

بسیاری از کشورها اشتغال خود را در گردشگری قرار داده اند در گردشگری چندین برابر می توان اشتغال ایجاد کرد اگر مکان خوبی در جهان نما داشته باشیم دیگر این اتفاق های ناگوار در منطقه رخ نمی دهد منابع طبیعی بسیار خوب است اما اگر کامل برای آیندگان بگذاریم کجا باید از آن ها استفاده کرد؟

** در زمینه جذب سرمایه و پروژه های عمرانی چه اتفاقاتی برای کردکوی رخ داده است؟

در بحث اشتغال روستایی سال گذشته 12.5میلیارد سهم کردکوی بود اما ما 30میلیارد جذب کردیم جزو رتبه اول و دوم بودیم، الان بالای 200میلیارد در بحث عمرانی جذب شده قرارگاه خاتم کار زهکشی را شروع کرده 50میلیارد زهکشی قرار است در این مطقه صورت پذیرد ضمن اینکه یک میلیارد ونیم زهکشی کانال های اصلی توسط جهادکشاورزی صورت گرفته است.

4آب بندان کامل لایه روبی شده، 60کیلومتر جاده روستایی با ارزش بالغ بر دومیلیارد ترمیم شده، قره سو کامل لایه روبی شد، تمام کانال های آب در کردکوی لایه روبی شده است، امیدواریم سد شصت کلا سراریز شود چرا که مزایایی برای دو شهر گرگان و کردکوی دارد، در فصل کشاورزی دو شهر استفاده می کنند در فصل زمستان نیز سیل چند روستا را تهدید می کند که اگر این سد درست شود سیلاب دیگر خرابی خاصی به منطقه وارد نمی کند.

** وضعیت برگزاری انتخابات مرحله دوم چگونه است؟

تمام تمهیدات دیده شده تا انتخابات مرحله دوم در حوزه غرب گلستان 21 شهریور برگزار شود یک مقدار ترس کرونا داریم در منطقه کردکوی کاندیدای خاصی نداریم به همین دلیل شاید در این منطقه حضور کم تر باشد چرا که تحرکات انتخاباتی در منطقه کردکوی بسیار کم شده است.

** وضعیت کرونا در شهرستان کردکوی چگونه است؟

در زمینه مهار کرونا در کردکوی طبق گفته مسوولین عملکرد خوبی داشتیم، 70 مغازه در اسفند پلمپ شد بسیاری از هتل ها تعطیل شد و هیچ کس اعتراضی نداشت.

در طول مدت زمانی گذشته به وضعیت سفید رسیدیم اما بخاطر برداشتن محدودیت ها ما را دوباره نزدیک به حالت قرمز کرد در حال ضدعفونی کردن منطقه هستیم و الان در بیمارستان امیرالمومنین 8 مورد غیربومی بستری هستند چرا که بیمارستان خوبی در کردکوی داریم.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.