1400-02-28 13:57
999
0
74642
لزوم مطالبه جدی رسانه ها از وزارت کشور؛

میزان گردش اخبار انتخاباتی از وزارت کشور پایین است/ حضور افراد ضعیف در ستاد انتخابات آسیب جدی به حضور حداکثری

میزان گردش اخبار انتخاباتی هم اکنون بسیار پایین است در حالی که باید اخبار ستادهای انتخابات به روز و به بهانه های مختلف ارائه و بازتاب داده شود و مسئله اول کشور قرار گیرد.

به گزارش گلستان ما؛ با نزدیک شدن به انتخابات ۲۸ خرداد  کارکرد رسانه برای آگاهی بخشی و موج آفرینی رسانه ها برای تهییج ملت برای مشارکت حداکثری اهمیت فراوانی پیدا می کند .

پویش توئیتری با هشتگ گلستان حضور از روز ۲۶ اردیبهشت با هدف موج آفرینی در مشارکت حداکثری انتخابات به مدت سه در حال انجام است  و کاربران شبکه‌های اجتماعی استان با بیش از ۱۳۰ هزار توئیت و ریتوئیت در روز نخست رویداد توانستند این هشتگ را ترند اول توئیتر فارسی کنند.

به گفته رضا روشنی مسئول فضای مجازی بسیج گلستان ایجاد شور و نشاط همچنین مشارکت حداکثری در انتخابات از مهمترین اهداف طوفان سایبری در استان گلستان است.

اما درحوزه سایر رسانه که مرم به صورت مستقیم از تلویزیون، رادیو، خبرگزاری ها و سایت های خبری و سایر شبکه های اجتماعی اخبار مربوط به انتخابات را دنبال می کنند  و از مخاطبان بیشتری برخوردارند فضا را پیچیده تر می کند و تولید محتوا را  با اهمیت تر است .

رفته رفته به تایید صلاحیت ها  و تبلیغات نامزدها که نزدیکتر شویم  می توان گفت که باید بمب تولید محتوای انتخاباتی بترکد و امید داریم ستاد انتخابات وزارت کشور تکانی به خودش بدهد و برای ایجا شورانتخاباتی برنامه را برای مردم پیاده سازی کند .

به گفته احمد ملاشاهی کارشناس ارشد رسانه، مهمترین کار رسانه آگاهی بخشی به جامعه است تا بتوانند مردم را برای انتخاب درست و آگاهانه راهنمایی کنند.

وی افزود: ۴ مولفه اصلی برعهده ستاد انتخابات وزارت کشورازجمله «برگزاری انتخابات»، «سلامت انتخابات» « افزایش مشارکت  در انتخابات»و « امنیت انتخابات» است که رسانه ها به موازات آن  در اطلاع رسانی آن نقش ایفا می کنند .

مدرس سواد رسانه با بیان اینکه اهمیت انتخابات باید برای همه تبیین شود، تصریح کرد: این موضوع مهم است که ما خودمان  بدانیم که انتخابات چقدر با اهمیت است؟ ودر این زمان حتی از کرونا با اهمیت تر است.

وی اضافه کرد: هیچ چیزی جای انتخابات را نمی گیرد، باید تبیین شود که  این گزاره ها(انتخابات) از نان شب واجب تر و از اوجب واجبات است  چرا که همه برنامه ریزیها و مدیریت کشور دردست انتخاب شده ملت در انتخابات است.

ملاشاهی  ادامه داد: برای مثال اکنون نوسان قیمت ها  و کمبود در گندم، نان، میوه، مرغ و غیره  به مدیریت دولت ها مربوط است ویا مشارکت در انتخابات امریکا در اوج کرونا  و تغییری که مردم احساس کردن برای مدیریت بهتر زندگیشان و اهمیت انتخاب فرد اصلح برای ریاست دولت را نمایان تر می کند.

وی در ادامه یادآورشد: رویکرد رسانه های دشمن با طراحی بیش از ۲۹۰ رسانه، رادیویی و تلویزیون و فارسی زبان و حتی با گویش های مختلف کشورمان اهمیت انتخابات مارا بیش از پیش نشان می دهد زیاد آنها برای اثرگذاری بر افکار وکاهش مشارکت مردم برنامه ریزی کردند .

ایجاد «بی اعتمادی»، «بیخیالی» و «بی تفاوتی» در مردم از اهداف رسانه های بیگانه

ملاشاهی سه هدف عمده رسانه های بیگانه را ایجاد بی اعتمادی، بیخیالی و بی تفاوتی که حتی از داخل پالس هایی هم به آنها داده می شود که با هدف کاهش مشارکت، ضربه پذیر کردن کشور و انتخاب افرادی ضعیف در راس کشور است تا بتوانند در مجامع بین المللی برآن بتازند

کارشناس ارشد رسانه اذعان کرد: در بحث انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا هم نباید این انتخابات را کم اهمیت جلوه داد زیرا مدیریت های محلی هم به صورت مستقیم بر معیشت و رفاه مردم می توانند اثر گذار باشند.

وی مهمترین وظایف رسانه ها در افزایش مشارکت مردمی را مطالبه گری برای انتخابات پرشور از ستاد انتخابات برشمرد و تاکید کرد: ستاد انتخابات وزارت کشور باید بداند که وظیفه دارند  که برای مشارکت حداکثری برنامه داشته باشند.

ملاشاهی ادامه داد: ستاد انتخابات وزارت کشور باید بدانند که باید موضع گیری جنجالی را کنار بگذارند و طرفداری از جناح و کاندیدایی نکنند در غیر اینصورت  ایجاد  تنش ها یعنی انتخابات  و مشارکت برایشان مهم نیست.

وی با بیان اینکه میزان گردش اخبارانتخاباتی هم اکنون بسیار پایین است، اذعان کرد: باید اخبار ستادهای انتخابات به روز  و به بهانه های مختلف ارائه و بازتاب داده شود و مسئله اول کشور قرار گیرد.

ملاشاهی گفت: به نظر می سد افرادی که در ستاد انتخاباتی وزارت کشور هستند به لحاظ تخصصی افراد بسیار ضعیفی هستند که اخبار انتخابات را بیرون نمی دهند زیرا در این ایام به شیوه های مختلف اخبار ریز انتخاباتی که ارسال شود.

کارشناس ارشد رسانه به اهمیت دروازه بانی خبر بخصوص در ایام انتخابات هم اشاره کرد و گفت:  رسانه ها باید در این فضا اخبار خوش آیند و تصویرهای زیبا از برنامه های طنز و هوشمندانه برای طیف خاکستری در نظر گرفته شود تا  مشارکت  در انتخابات افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.