1400-03-26 10:05
1471
1
75002
قاضی زاده هاشمی در گفتگو با مردم گلستان؛

ماموریت ملی برای هر شهرستان در دولت« سلام»

قاضی زاده هاشمی گفت: در دولت «سلام»ظرفیت‌های طبیعی، انسانی، زیرساختی و مسائل مختلف هر شهرستان را استخراج کرده ایم و براساس آن برای هر شهرستان، ماموریتی ملی تعیین می‌کنیم.

به گزارش  گلستان ما؛ سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری،شامگاه سه شنبه در گفتگو با مردم گلستان که از سیمای این استان پخش شد، اظهار کرد: به علت ساختار‌ها و روش‌هایی که عدم توازن را ایجاد می‌کرد، در یکصد سال اخیر، کشور ما دچار تبعیض عمده‌ای در زمینه‌های مختلف شده است.

وی اذعان کرد: همه چیز در شمال تهران متمرکز شده است و هرچه از تهران به سمت پیرامون می‌رویم، وضع بدتر می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: ظرفیت‌های طبیعی، انسانی، زیرساختی و مسائل مختلف هر شهرستان را استخراج کرده ایم و براساس آن برای هر شهرستان، ماموریتی ملی تعیین می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی اذعان کرد: هر شهرستان در موضوعی، پایتخت ملی می‌شود و استاندار، هماهنگ کننده با مرکز است و دولت مرکزی باید کمک کننده باشد.

وی با تاکید براینکه اولویت ما این است که قدرت طلبان را از سفره انقلاب کنار بزنیم و مردم را بر سر این سفره بنشانیم، گفت: دولت سلام، از بین بردن تبعیض، فساد، رانت، قبیله و تبارگرایی، ایجاد شایسته سالاری و حاکمیت مردم را دنبال می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در بخشی از سخنان خود گفت: تورم باعث شده شکاف طبقاتی بیشتر شود و در کنار این مسائل، بیکاری هم وجود دارد و این نبود توازن و تبعیض گسترده به برنامه ریزی جدی برای اصلاح نیاز دارد، خیلی دولت‌ها آمدند، اما نتوانستند، چون مردم را در نظر نگرفتند.

وی بیان کرد: در دولت «سلام »با اجرای طرحی کلان، ساختار متمرکز را خُرد و به تعداد شهرستان‌های کشور، پایتخت ایجاد می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی  با بیان اینکه طبق قانون می‌توانیم اختیاراتی که در تهران و در دست هیئت وزیران است به فرمانداران دهیم، افزود: مجموعه بودجه دستگاه‌های مختلف را جمع می‌کنیم و سرانه بودجه هر شهرستان را مستقیم به فرماندار می‌دهیم تا اختیار منابع مالی در دست خود شهرستان باشد.

به گفته وی؛ برای این طرح، مکانیزم کنترلی پیش بینی شده لذا به دنبال حاکم کردن مردم هستیم.

قاضی زاده هاشمی با بین اینکه مسئولان استانی و محلی را باید مردم و نخبگان همان منطقه تایید و انتخاب کنند، ابراز کرد: سامانه‌ای راه اندازی کردیم که در آن اگر یک سوم مردم از مدیری ابراز نارضایتی کنند، آن مدیر عزل می‌شود.
قاضی زاده هاشمی همچنین استان گلستان را ایرانی کوچک خواند و اضافه کرد: گلستان، کهکشانی از اقوام و مذاهبی است که در صلح و صفا در کنار هم زندگی می‌کنند و این الگوی زندگی باید در کل سرزمین ما گسترش یابد، همه چیز عالم در استان گلستان جمع شده است.

وی با برشمردن ظرفیت‌ها و مشکلات ۱۴شهرستان استان در خاتمه گفت: برای تک تک شهرستان‌ها برنامه ریزی کرده ایم و با کمک خودِ مردم اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.