1402-03-28 19:14
2166
0
85409
روایتی تلخ از دهه ۶۰؛

زخم‌هایی که منافقان با ۳۰ عملیات تروریستی به مردم گرگان زدند

تاریخ‌نگار گلستانی روایتی تلخ از ۳۰ عملیات تروریستی و زخم‌هایی که منافقان در دهه ۶۰ به مردم گرگان زدند را تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما، غلادمرضا خارکوهی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری تحلیلی پیرامون سالروز جنایات منافقین در دهه۶۰ و اعلام جنگ مسلحانه سازمان مجاهدین خلق، معروف به منافقین اظهار کرد: گرگان یکی از قدیمی‌ترین مناطقی است که در اواخر دهه ۴۰ با این گروه سیاسی و نظامی ارتباط برقرار کرد و این ارتباط تا بعد از انقلاب ادامه یافت.

وی افزود: در اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ تعدادی از جوانان گرگانی با نیّت مبارزه علیه رژیم پهلوی به صورت سمپات به همکاری سیاسی و مالی با این سازمان پرداختند و حتی در این ارتباط تعدادی مرد و زن گرگانی توسط ساواک دستگیر و سالها زندانی شدند.

خارکوهی اضافه کرد: بنیانگذاران اولیه این سازمان نه منافق بودند و نه مخالف نظام اسلامی، اما با کشته شدن آنها توسط رژیم شاه، رهبری و هدایت این سازمان به دست افراد گمراهی افتاد که ایدئولوژی این گروه را از اسلام به مارکسیست تغییر دادند و از آن پس نیروهای مذهبی به آنها پشت کردند.

این تاریخ‌نگار گلستانی گفت: بعد از تغییر ایدئولوژی این سازمان، روند انحرافات آن، چنان افزایش یافت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در ۳۰ تیر سال ۱۳۶۰ دست به قیام مسلحانه علیه جامعه اسلامی زدند و هزاران نفر از مردم ایران را ترور کردند و اموال آنها را تخریب و به آتش کشیدند.

وی گفت: منافقین دنبال حاکمیت بر کشور ایران بودند، که این خوابشان هیچگاه تعبیر نشده و نخواهد شد. آنها در این راه حتی شعارها و اهداف ضد امپریالیستی که در اوایل انقلاب، هر روز در سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها و کتاب‌های خود مطرح می‌کردند را نیز زیر پا گذاشتند و به دامن امپریالیسم امریکا و اروپا و اسرائیل پناه بردند و نوکر دشمنان اسلام و ایران شدند.

این تاریخ‌نگار گلستانی توضیح داد: بعد از پیروزی انقلاب دو گروه در استان گلستان اقدام به عملیات تروریستی و جنگ مسلحانه علیه مردم کردند، در سال ۵۸ سازمان چریک‌های فدایی خلق و در سال ۶۰ سازمان منافقین دست به کشتار مردم و تخریب اموال عمومی در این منطقه  زدند.

خارکوهی خاطرنشان کرد: مراکز پژوهشی و فرهنگی باید برای تدوین و ثبت این حوادث و بزرگداشت شهدای ترور اقدامات مناسبی انجام دهند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.