1402-09-16 08:46
428
0
87769
 مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان:

 دانشجویان با مطالبه‌گری اهداف انقلاب را دنبال کنند

 مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: دانشجویان در شرایط کنونی کشور نیز باید با حفظ روحیه انقلابی و مطالبه‌گری، نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب و رفع مشکلات جامعه ایفا کنند.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما» نظر شما را به گفتگوی تفصیلی خبرنگار ما با جواد فرامرزی مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان جلب می‌کنیم.

 گلستان ما: روز دانشجو، فرصتی برای بازخوانی نقش و جایگاه دانشجویان در فضای جامعه و کشور است. به نظر شما دانشجویان در شرایط کنونی کشور چه نقش و مسئولیتی بر عهده دارند؟

جواد فرامرزی: روز دانشجو، یادآور رشادت و ایثار دانشجویانی است که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ با نثار خون خود در مسیر استکبارستیزی و مقابله با سلطه‌گران، راه را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی هموار کردند. دانشجویان در شرایط کنونی کشور نیز باید با حفظ روحیه انقلابی و مطالبه‌گری و ضداستکباری خود، نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب و رفع مشکلات مردم و جامعه ایفا کنند.

 دانشجویان امروز، در شرایطی که کشور با چالش‌های متعددی از جمله تحریم‌های ظالمانه، جنگ ترکیبی ادارکی - شناختی، جنگ اقتصادی و ناامنی در منطقه مواجه است، باید با آگاهی و بصیرت، در راستای حفظ و تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی تلاش کنند.

 

 گلستان ما: بسیج دانشجویی چه نقشی در هدایت و حمایت از دانشجویان در این مسیر ایفا می‌کند؟

 مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان: بسیج دانشجویی، نهادی انقلابی و مردمی است که در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند. این نهاد، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم دانشجویی، در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند تا دانشجویان را در مسیر صحیح رشد و تعالی قرار دهد.

 بسیج دانشجویی با برگزاری دوره‌های آموزشی گوناگون و اجرای برنامه‌های متنوع تربیتی و فرهنگی، در راستای تقویت معرفت و بصیرت سیاسی دانشجویان تلاش می‌کند. همچنین، با حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان، زمینه را برای شکوفایی استعدادهای آنها فراهم می‌کند.در شرایط کنونی کشور، بسیج دانشجویی با هدایت و حمایت از دانشجویان، تلاش می‌کند تا آنها را در مسیر مطالبه‌گری و حل مشکلات جامعه قرار دهد.

 

گلستان ما: در خصوص برنامه‌های بسیج دانشجویی استان گلستان به مناسبت روز دانشجو توضیح دهید.

 فرامرزی: بسیج دانشجویی استان گلستان، به مناسبت روز دانشجو، برنامه‌های متنوعی را در سطح دانشگاه‌های سراسر استان برگزار خواهد کرد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو، یادواره شهدای دانشجو، نمایشگاه عکس و پوستر، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، اردوهای فرهنگی و برنامه‌های ورزشی اشاره کرد.

 همچنین، با حضور در صحن دانشگاه‌های استان و خوابگاه‌ها، با دانشجویان دیدار و گفتگو صورت می‌گیرد و در خصوص مسائل و مشکلات آنها، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 

گلستان ما: به نظر شما دانشجویان در سال‌های آینده چه نقشی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی خواهند داشت؟

 مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان: دانشجویان نسل آینده‌ساز کشور هستند. آنها با دانش و بینش و توان و مدیریت خود، می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته باشند. دانشجویان باید با مطالعه و تحقیق، به سطحی از آگاهی و بصیرت برسند که بتوانند در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند و باعث پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شوند.

 

گلستان ما: به نظر شما دانشجویان امروز چه تفاوتی با دانشجویان دهه‌های گذشته دارند؟

 جواد فرامرزی: دانشجویان امروز، نسل چهارم انقلاب هستند. این نسل با انقلاب اسلامی رشد کرده و در فضایی متفاوت از دانشجویان دهه‌های گذشته بزرگ شده‌اند. آنها با پیشرفت‌های علمی و فناوری آشنا هستند و به دنبال یافتن پاسخی برای چالش‌های دنیای جدید هستند.

 

گلستان ما: پیام شما به دانشجویان در روز دانشجو چیست؟

 مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان: دانشجویان عزیز، شما نسل آینده‌ساز و امید آینده این کشور هستید. امید است که همه دانشجویان با قدر دانستن فرصت ارزشمند ایام جوانی و دانشجویی خود، ضمن توجه به مقوله رشد و تعالی علمی و معنوی با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تلاش و کوشش، نقش خود را در پیشرفت ایران اسلامی ایفا کنید.

 گلستان ما: سؤال آخر. به نظر شما دانشجویان امروز چه چالش‌هایی پیشرو دارند؟

 فرامرزی: دانشجویان امروز با چالش‌های مختلفی روبرو هستند. از جمله این چالش‌ها می‌توان به گسترش بی‌ضابطه فضای مجازی و آثار تبعات منفی آن، ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی و تهاجم فرهنگی، گرانی و تورم و اثر آن مقوله ازدواج و اشتغال اشاره کرد. دانشجویان باید با آگاهی و بصیرت، از خود در برابر این چالش‌ها محافظت کنند.

 

 گلستان ما: در پایان، اگر نکته‌ای باقی‌مانده است، بفرمایید.

 مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان:: روز دانشجو، فرصتی برای بازخوانی تاریخ تحولات و وقایع مهم کشور و مناسبت مهم تقویمی روز دانشجو (۱۶ آذر) با رویکرد استکبارستیزی و تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. دانشجویان امروز، باید با آگاهی از این ارزش‌ها، در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور تلاش کنند.

 دانشجویان، سرمایه‌های اصلی کشور هستند و آینده کشور در دستان آنها قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، ضروری است که مسئولان و نهادهای مختلف، از جمله بسیج دانشجویی، از دانشجویان حمایت کنند و زمینه را برای رشد و تعالی آنها فراهم کنند.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.