1394-01-02 16:59
2866
0
12268
مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان:

یک قلاده گربه وحشی در پارک ملی گلستان براثر تصادف تلف شد + تصاویر

مسئول روابط عمومی پارک ملی گلستان گفت: یک قلاده گربه وحشی در پارک ملی گلستان براثر تصادف تلف شد.

به گزارش گلستان ما، یحیی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت پارک ملی گلستان در منطقه "پیچ سلیمان کشته" این پارک مشاهده شد یک قلاده گربه وحشی براثر برخورد با وسایل نقلیه تلف‌شده است.

وی اظهار داشت: این‌گونه جانوری از گونه‌های شب گرد است و ممکن است در یک‌شب تا ده کیلومتر مسافت را برای شکار از محدوده خود دور شود جمعیت این‌گونه براثر کم شدن طعمه و تخریب زیستگاه‌ها رو به کاهش است.

مرادی تصریح کرد: سالانه وحوش زیادی در جاده بین‌المللی پارک ملی گلستان به‌وسیله خودروهای تلف می‌شوند.

به گزارش نیلکوه: پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقهٔ حفاظت‌شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، ازجمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰

کیلومترمربع مساحت خود جای‌داده و به همین دلیل از سوی یونسکو به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است.

اصلی‌ترین مسیر ارتباطی شمال کشور و استان خراسان (و یکی از محورهای ارتباطی تهران - مشهد) از این جنگل می‌گذرد و یکی از مهم‌ترین خطرات زیست‌محیطی جنگل گلستان وجود این جاده و حجم بالای تردد در آن است.

آمار کشته شدن پستانداران پارک ملی گلستان در این جاده بسیار بالا است و تنها در سال ۱۳۸۴ بیش از ۱۳۰ گونه حیوان و حدود ۶۰ جغد در برخورد با ماشین‌ها قربانی شده‌اند.

عکس: عبدالرضا قربان پور سر محیط‌بان منطقه تنگه گل پارک ملی گلستان

 nilkooh.ir.1 1

nilkooh.ir.1 1

nilkooh.ir.1 1

nilkooh.ir.1 1

nilkooh.ir.1 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.