1393-06-09 12:48
1663
6
2046
استاندار گلستان بیان کرد :

گلستان قابلیت برند شدن ، در عرصه های مختلف را دارد

استاندار گلستان : راه پیش رو راه بسیار سخت و طولانی است که بایستی با مدیریت قدرتمند و با عزم جمعی آن را پیش ببریم.

 به گلستان ما ، به نقل از پایگاه خبری کاسب امین ، حسن صادقلو ، استاندار گلستان در بیست و دومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه باید سرمایه ها را مدیریت کند افزود: دولت نیز باید در خدمت سرمایه گذاران باشد و وظایف حاکمیتی خود را نسبت به سرمایه گذاران انجام دهد و سرمایه گذاران نیز خود را با دولت هماهنگ نمایند.

وی با اشاره به تلاشهای دولت در جهت کاهش تورم و خروج از رکود اظهار کرد: راه پیش رو، راهی سخت، طولانی و حساس است و باید با مدیریتی قدرتمند و در سایه عزم جمعی، آن را به پیش بریم.

استاندار گلستان از دانشگاهیان خواست محورهای توسعه استان را مشخص کنند و در عین حال خطاب به آنان اظهار کرد: متأسفانه ما این سؤال پرسی ها و حساسیتها نسبت به مقوله توسعه را کمتر در قشر عالمان و دانشگاهیان می بینیم.

وی ادامه داد: گلستان در بسیاری از موارد، قابلیت برند شدن در سطح کشور و منطقه را داراست که از آن جمله می توان به ظرفیت گندم، خاویار، گیاهان دارویی و... اشاره کرد.

در این جلسه همچنین دکتر سید ابریشمی، معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع غذایی کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، قدمت این سازمان را ۵۰ سال عنوان کرد گفت: هدف از ایجاد این سازمان، آماده سازی زیرساختها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی در این کنگره که باعنوان "چالشها و راهکارهای تولید، فرآوری و صادرات موادغذایی با تأکید بر شیر و فرآورده های لبنی" سخن می گفت، تصریح کرد: از هشت میلیون تن شیر تولیدی کشور، ۷۳۰ هزار تن سهم گلستان است.

وی افزود: این استان با اتکا به ۳۲ واحد فرآوری شیر و صادرات سالیانه ۲۵ میلیون دلار فرآورده های لبنی، جایگاه رفیعی در این زمینه دارد.

لازم به ذکر است، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان به عنوان قدیمی ترین دانشگاه منابع طبیعی کشور، میزبان بیست و دومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران بود.

این دانشگاه در ۱۲۵ رشته تحصیلی دانشجو می پذیرد که ۳۶ رشته در مقطع کارشناسی، ۵۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۱ رشته در مقطع دکتری است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

دامدار

سلام این آمار دروغ 760 هزار تن شیر تولیدی استان از کجا آمده .درخوشبینانه ترین ترین حالت ماهی 30 هزار تن اگه شیر تولید بشه معجزه است .البته شاید از پارسال تا الان یه تعداد گاو به جمع دامهای استان اضافه شده باشد.که. . . .

0
0
پاسخ
1393-06-09 13:09
دکتر سلام

آخرش را خوب آمدی

0
0
پاسخ
1393-06-10 05:42
دکتر سلام

فعلا که در بکارگیری اصحاب فتنه برند هستیم

0
0
پاسخ
1393-06-10 05:44

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.