1401-01-02 19:04
1269
2
79238
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد؛

نگاه راهبردی به شعار سال داشته باشیم/ توانمندی علمی یکی از مولفه های ایران قوی است

منتظری گفت: باید با نگاه جهادی و روحیه انقلابی قلمرو نگاه خود را به راهبرد و شعار سالانه مقام معظم رهبری معطوف کنیم.

غلامرضا منتظری در گفتگو با گلستان ما گفت: توجه به علوم دانش بنیان ما را به اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک تر از گذشته خواهد کرد چرا که یکی از مولفه های ایران قوی توانمندی علمی است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بارها به موضوع توانمندی علمی تاکید داشتند و اگر جامعه ای از بخش های مختلف علمی به خوبی استفاده کند جامعه دارای قدرت و اقتدار خواهد شد.

منتظری بیان کرد: کشورمان برای سربلندی نیاز به قدرت و تولید علم دارد از طرفی دیگر راه نجات ما توجه به اقتصاد دانش بنیان است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:  امروز دیگر زمان آن گذشته است که سرمایه های بزرگی را برای شهرک های صنعتی و کارخانه های بزرگ اختصاص دهیم، اختصاص سرمایه های بزرگ به کارخانجات بزرگ و شهرک های صنعتی کافی نیست، از طرفی حجم آلاینده ها در این مجموعه ها بالا است و بازدهی لازم را ندارند و تجربه کشورمان در یک دهه اخیر به ویژه در پنج سال گذشته نشان داده که پارک های علم و فناوری دستاوردهای خوبی داشته است.

وی فرصت های شغلی را یکی ازمزیت های مهم مشاغل دانش بنیان دانست و افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی جوانان پیشقراول حرکت های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و غیره هستند و در گام دوم باید به سمت روش های مدرن و دانش بنیان حرکت کنیم.

این مقام مسئول هزینه کمتر، بازدهی بیشتر، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و حضور موفق در مقیاس بین الملل را از دیگر  مزیت های شیوه های مدرن و دانش بنیان برشمرد و تأکید کرد: در حوزه دانش بنیان، هوا و فضا و حوزه های مختلف بهداشت و درمان، تولید واکسن و انرژی هسته ای به جوانان تکیه کردیم و توان جوانان به اثبات رسیده است.

منتظری ابراز داشت: در سال ۱۴۰۱ باید با نگاهی متفاوت تر از گذشته فرصت بهره مندی از تجربه ها و علم نسل جوان را فراهم کنیم تا شاهد شکوفایی و بالندگی اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و کشاورزی کشور در بخش های مختلف باشیم.

وی بیان کرد: نگاه ما به حوزه دانش بنیان باید عدالت محور باشد و این فرصت باید برای سراسر کشور ایجاد شود، پمزیت نسبی استان گلستان در حوزه کشاورزی است و می توان این استان را به کانون پدافند غیرعامل صنایع غذایی تبدیل کرد.

نماینده مجلس افزود: تعداد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان گلستان کم است و باید با نگاه جهادی و روحیه انقلابی قلمرو نگاه خود را به راهبرد و شعار سالانه مقام معظم رهبری معطوف کنیم.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.