1401-04-04 12:06
614
0
80577
دبیر قرارگاه 17 ربیع سپاه نینوا خبر داد/

کوتاه شدن دست دلالان در حوزه گندم/ نظارت 26 بازرس بسیجی بر کارخانجات آرد

سرهنگ ابراهیم مهقانی گفت: با انسجام بخشی و اقدامات موثر قرارگاه 17 ربیع، تاکنون 700 هزار تن گندم در سطح استان گلستان جمع آوری شده و این نسبت به سال گذشته افزایش بیش از 250 هزار تنی را همراه داشته است.

به گزارش گلستان ما؛ سرهنگ ابراهیم مهقانی دبیر قرارگاه 17 ربیع سپاه نینوا استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت:  با تدابیر قرارگاه 17 ربیع، نظارت بر 26 کارخانه آرد استان گلستان بصورت حضوری و میدانی توسط 26 نفر از همیاران بسیج که کارت کمیسیون بازرسی را از سازمان صمت استان گلستان دریافت کرده اند؛ بر عهده گرفتیم.

وی افزود: در حال حاضر این ناظران با حضور در کارخانه ای در شهرستان گرگان با نحوه بارگیری و دیگر موارد لازم آشنا می شوند و از این پس با حضور در کارخانجات آرد بر شیوه توزیع آرد نظارت خواهند داشت تا به واسطه آن در این راستا نیز، مدیریت لازم انجام گیرد.

مهقانی تاکید کرد: با فعال شدن سامانه رصد حصین در حوزه حمل و نقل آرد، روزانه حدود 18 هزار 500 کیسه آرد در بین خبازی های استان توزیع می شود.

دبیر قرارگاه 17 ربیع اظهار داشت: تمام این اقدامات، اتفاق بزرگی در استان گلستان رقم زد تا به واسطه آن شبکه دلالان جمع اوری و در این راستا تاکنون 700 هزار تن گندم در استان جمع آوری شود و این در حالی است که سال گذشته از 850 هزار تن گندم تولید شده تنها 50 درصد آن به مراکز دولتی رسید و 50 درصد دیگر توسط دلالان با سود بالا به دامداری ها و مرغداری ها هدایت شد.

مهقانی تصریح کرد: با توجه حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت ذرت و سویا؛ شبکه ای از دلالان با هدف جمع آوری گندم و سوق دادن آن به دامداری ها و مرغداری در تلاش بودند از این راه سودهای کلان بدست آورند که خوشبختانه با تدابیر قرارگاه دست دلالان در این حوزه کوتاه شد و مهم، حاصل کار هوشمندانه قرارگاه 17 ربیع بود که در این راستا بالغ بر 50 نشست برگزار شده است و تمامی دستگاه های اجرایی را پای کار آورد.

وی در پایان در تکمیل گفته های خود، گفت: در حوزه جمع آوری گندم، با کشاورزان دارای 5 هکتار به بالا رایزنی های لازم انجام، شناسایی دلالان و نصب دوربین های مدار بسته در انبارها در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.