1401-09-08 09:14
448
0
82441
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان خبر داد

رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گلستان از رونمایی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی در آیین رونمایی این سامانه اظهار کرد: در این سامانه مکان ثبت درخواست مجوز الکترونیکی واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی فراهم شده است.

 قاسمی با بیان اینکه این امر باعث جلوگیری از انواع جرایم مرتبط با زمین خواری خواهد شد، گفت: ارزش افزوده بالا در حوزه املاک و مستغلات، نواقص و مشکلات متعدد به لحاظ فقدان شفافیت در ضوابط و ساز و کارها و همچنین مشکلات اجرایی در قوانین و مقررات و روش ها و شیوه های اجرایی دستورالعمل های صادره همواره موجب سوء استفاده سوداگران و قانون شکنان بوده است که اجرای پنجره واحد مدیریت زمین این مشکلات را رفع خواهد کرد.

 وی ابراز داشت: جلوگیری از تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی، دولتی، کشاورزی و به ویژه اراضی واقع در حاشیه شهرها را از جمله ویژگی‌های این سامانه است. این مقام مسئول تاکید کرد: سامانه مدیریت پنجره واحد زمین در حوزه پیشگیری از زمین‌خواری و بیشتر به حوزه استعلامات زمین مربوط است که از ساخت و سازهای غیرمجاز پیشگیری می‌کند و می‌تواند میزان تغییر کاربری غیرمجاز زمین را کاهش دهد.

قاسمی گفت: پنجره واحد مدیریت زمین سامانه‌ای است که به متقاضیان امور مرتبط با اراضی و املاک کشور امکان می‌دهد تا اطلاعات مورد نیاز برای طی الزامات قانونی مرتبط با دریافت خدمات حوزه اراضی و املاک را به یک بدنه واحد ارائه کنند.

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.