1401-02-04 12:33
637
0
79692
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان عنوان کرد؛

تشریح برنامه های هفته کار و کارگر در گلستان/ کاهش روند اخراج کارگران در گلستان

خواجه مظفری گفت: در هفته کار و کارگر ۱۰۶ برنامه را پیش بینی کردیم که ۱۶ برنامه به صورت استانی و ۹۰ برنامه به صورت شهرستانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گلستان ما، حسین خواجه مظفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: از ۵ تا ۱۱ اردیبهشت به مناسبت هفته کار و کارگر برنامه های متنوعی را در دستور کار قرار می دهیم تا بتوانیم این خدمات را ارج نهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: رمز پیشرفت و توسعه پایدار کشور در تجلی نیروهای انسانی پرتلاش و کارآمد است و کارگر به عنوان ارزشمند ترین طبقه و سودمندترین قشر در چرخه تولید به شمار می رود.

خواجه مظفری بیان کرد: در جنگ تحمیلی کارگران حضور چشمگیری در اقتصاد کشور داشتند و در ایام کرونا نیز چرخ اقتصاد کشور ایست نکرد.

وی افزود: در هفته کار و کارگر ۱۰۶ برنامه را پیش بینی کردیم که ۱۶ برنامه به صورت استانی و ۹۰ برنامه به صورت شهرستانی در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول برگزاری یادواره شهدای کارگری استان، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل دار، نشست با نمایندگان و تشکلات کارگری، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری نمایشگاه، دیدار با نمایندگان جامع کارگری از جمله مهمترین برنامه های هفته کار و کارگر برشمرد.

خواجه مظفری افزود: سالن ورزشی برای جامعه کارگری با حضور وزیر و یا معاون وزیر در این ایام با اعتبار ۹ میلیارد تومان در شهرستان کلاله به بهره برداری می رسد.

وی گفت: افتتاح شرکت های تعاونی و تولیدی کوچک مقیاس و پشتیبانی از طرح های موفق خواهیم داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ اخراجی ها و بیمه بیکاری روند کاهشی داشته است یک هزار و ۱۵۴ نفر در حال حاضر غرامت بیمه بیکاری دریافت می کنند و این در حالی است که در سال قبل این عدد به دو هزار نفر می رسید.

خواجه مظفری افزود: رسیدگی به پرونده ها به صورت تمام الکترونیک است و تقریبا در بحث شوراهای حل اختلاف کاغذ حذف شده و سامانه جامع روابط کار شکل گرفته است.

وی افزود: بیش از پنج هزار دادخواست در استان داریم و مراجعات ما در بخش کارگری به ۱۰ هزار نفر می رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: ۱۶ معدن فعال در سطح استان داریم و بازرسان ما یکبار به داخل تونل ها می روند و بازرسی را انجام می دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.