1400-03-02 21:17
927
0
74691
رییس سازمان صمت گلستان خبرداد؛

تحقق 107 درصدی تعهد اشتغال زایی در سازمان صمت گلستان/ صادرات 113 میلیارد دلاری گلستان

طلوعیان گفت: تعهد اشتغال استان ۹ هزار و ۳۰۰ مورد بود که توانستیم ۹ هزار و ۹۸۲ شغل ایجاد کنیم و ۱۰۷ درصد تعهد محقق شده است.

به گزارش گلستان ما، حسین طلوعیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در سال گذشته با توجه به شعار سال برنامه‌هایی برای جهش تولید تعریف و اجرایی شد و در اکثر شاخص‌ها رشد داشتیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در سال ۹۹ به ۲۱۴ طرح پرداخت شد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۴۰۹ مورد پروانه صنعتی در استان صادر شده که ۶۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد، همچنین در زمینه تمدید پروانه کسب ۷۹ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: در سال ۹۹ از نظر صدور مجوز فعالیت‌های صنعتی، ۵۰۸ جواز تأسیس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳۲ درصد رشد اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان با اشاره به صدور ۱۹۹ پروانه صنعتی در سال گذشته اذعان کرد: هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری صنعتی انجام شد که ۳۰ درصد رشد سرمایه گذاری صنعتی و ۲۱ درصد رشد اشتغال صنعتی را شاهد هستیم.

طلوعیان بیان کرد: تعهد اشتغال استان ۹ هزار و ۳۰۰ مورد بود که توانستیم ۹ هزار و ۹۸۲ شغل ایجاد کنیم و ۱۰۷ درصد تعهد محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان عنوان کرد: در زمینه تجارت خارجی هم پیش بینی شده بود ۱۱۸ میلیون دلار صادرات صورت بگیرد که با توجه به شرایط کرونا ۱۱۳ میلیارد دلار صادرات داشتیم که ۹۳ درصد تعهد محقق شد.

وی با بیان اینکه رونق تولید جزو اولویت های سازمان بوده ادامه داد: رونق ۴۰ واحد تولیدی راکد، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان از سال ۹۵ فعال شد.

طلوعیان ابراز کرد: استان گلستان ۲۴ شهرک، ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی (شهرک هزار هکتاری اترک) با مساحت ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

همچنین در پایان این نشست خبری، جمعی از خبرنگاران رسانه های استان از سه طرح تولیدی شامل تولید پوشاک، کارخانه تولید مواد ضدعفونی و آرایشی و کارخانه آق پروفیل در شهرک صنعتی آق قلا دیدن کرده و با مشکلات آن آشنا شدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.