1400-02-19 15:08
1532
0
74528
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان خبرداد؛

انهدام بزرگ ترین باند قاچاق چوب شمال کشور

سرهنگ پهلوان نسب گفت: "موریانه جنگل" بزرگ ترین باند قاچاق چوب شمال کشور در کردکوی شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش گلستان ما، سرهنگ عباسعلی پهلوان نسب رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان بعد از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با مدیرکل منابع طبیعی گلستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بزرگترین باند قاچاق چوب تحت عنوان موریانه جنگل کشف و متلاشی شد که ابعاد مختلف اقدامات این باند با همکاری دادگستری در دست بررسی است.

وی افزود: این باند به صورت کاملا سازمان یافته فعالیت داشت و گروه هایی نسبت به جابه جایی چوب از جنگل به نقاط مختلف و اقدام به خروج چوب از استان های مختلف می کردند که شناسایی شدند.

پهلوان نسب اذعان کرد: براساس اخبار رسیده از غرب استان مبنی بر تشکیل شبکه و باند سازمان یافته قاچاق چوب در این منطقه پس از مدت سه ماه تمامی اعضای این باند که نسبت به قاچاق چوب اقدام می کردند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه نیروی انتظامی با هماهنگی دادستان شهرستان کردکوی، تمامی عوامل این باند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از این باند بیش از 15 تن چوب های قاچاق به صورت الوار کشف شد، افزود: در این عملیات سه دستگاه خودرو که برای حمل چوب و الوار استفاده می شد توقیف شد، این باند یکی از بزرگترین باندهای قاچاق چوب در شمال کشور به شمار می رود که نسبت به قطع درختان و الوارکشی برخی از درختان در نقاط مرتفع اقدام می کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان اینکه تاکنون 10 نفر از متهمان را دستگیر کرده ایم، متذکر شد: افرادی تحت عنوان نیروهای شرکتی اداره منابع طبیعی با این باند همکاری داشتند و این مهم زمینه و بستر آن شد که از این فرصت ها استفاده کنند و در طول چند سال گذشته نسبت به قاچاق چوب اقدام کنند.

سرهنگ پهلوان نسب با بیان اینکه بیشتر الوارهای کشف شده از گونه با ارزش «راش» بوده است، افزود: بیشتر این بارها به استان های همدان و تهران ارسال میشده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.