1400-03-06 09:39
814
0
74754
غذای حیوانات سر سفره برخی انسان ها!

التهاب بازار نهاده های دامی با ورود دلالان به حوزه خرید علوفه های دامی/ استاندار گلستان مانند آذربایجان غربی قاطعانه ورود کند

گران شدن علوفه های دامی در کشور های همسایه باعث این شده تا دلالان سراغ کشاورزان رفته و از غفلت برخی مسوولان استان سو استفاده کنند و علوفه های داخل استان را خریداری کنند تا به مرز منتقل کنند و دامپروران استان مجبور باشند تا خوراک دام را با چند برابر قیمت خریداری کنند.

به گزارش گلستان ما، دیگر کار از هشدار و تذکر برای نهاده های دامی و توجه به توزیع صحیح نهادهای دولتی برای حفظ سفره مردم و جلوگیری از جولان دلال ها گذشته است.

این بار هم قرعه فال را به نام کشاورزان تولید کننده علوفه های دامی زدند که نمی دانند داد خود را به کجا برند، کشاورزانی که با زحمت های فراوان به روند تولید کمک می کنند اما انگار قرار نیست کسی در سال پشتیبانی و مانع زدایی صدای آن ها را بشنود.

شاید کمتر کسی که باشد که نقد را به نسیه بفروشد اما این کشاورزان تولید کننده علوفه های دامی هستند که نمی خواهند سفره مردم کوچک تر از این شود چرا که انصاف را بر هر چیزی ترجیح داده اند.

دلالان که این روزها به هر چیزی ورود می کنند این بار نیز از غذای انسان ها سیر شده اند و سراغ غذای حیوانات رفته اند تا خودرا از این طریق سیر کنند.

گران شدن علوفه های دامی در کشور های همسایه باعث این شده تا دلالان سراغ کشاورزان رفته و از غفلت برخی مسوولان استان سو استفاده کنند و علوفه های داخل استان را خریداری کنند تا به مرز منتقل کنند و دامپروران استان مجبور باشند تا خوراک دام را با چند برابر قیمت خریداری کنند یا اصلا علوفه ای برای تهیه نداشته باشند.

استانی نظیر کرمانشاه برای جلوگیری از گرانی محصولات و سرگردانی کشاورزان و دامپروران بلافاصله به موضوع ورود کرده و خروج علوفه دامی از استان را ممنوع کرده اما برخی از مسوولان گلستان اندر خم یک کوچه اند چرا که مشکلاتی نظیر عدم اطلاع رسانی دقیق از خرید علوفه های دامی به کشاورزان یا عدم پرداخت مطالبات به صورت منظم کشاورزان گلستان را در حال ترغیب کردن است تا از سر اجبار محصولات خود را به دلالان بفروشند.

 10پیشنهاد برای جلوگیری از التهاب در حوزه نهاده های دامی

دبیراجرایی قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا گلستان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص بروز انحرافات در عرضه گندم و جو قاچاق و خارج شبکه، اظهار کرد: مواردی مانند فعالیت ۹۱ مرکز خرید محصولات گندم وجو برابر ضوابط در استان گلستان، فعال نگه داشتن سامانه سیفا ( سامانه تخصصی خرید محصولات غله )، کنترل کیفی مطلوب و تعیین واقع بینانه افت محصولات می تواند از انحرافات توزیع نهاده های دامی جلوگیری کند.

ابراهیم مهقانی خاطرنشان کرد: حضور دائمی عامل خرید و عامل ذیحساب غله در مراکز خرید، عدم قطع شدن برق در مراکز خرید، تسویه حساب فوری با کشاورزانی که محصول خود را تحویل می دهند، حضور دائمی بازرسان غله، صمت و نهادهای نظارتی در مراکز از مواردی است که باید به آن ها توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی انبارهای غیر ثبتی محصولات کشاورزی در حاشیه روستاها در این موضوع مهم نقش اساسی دارند، افزود: با نزدیک شدن به زمان انتخابات نه تنها نظارت بر بازار رها نشده است، بلکه با تدابیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول و کمک همیاران بسیج این نظارت ها تشدید نیز می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.