1401-04-08 19:31
366
0
80630
دبیر قرارگاه 17 ربیع سپاه نینوا گلستان:

اختلاف قیمت 15 برابری آردخبازی با آزاد باعث سودجویی می شود

دبیر قرارگاه 17 ربیع سپاه نینوا گلستان گفت: در ستاد تنظیم بازار تاکید کردیم که اختلاف قیمت 15 برابری آرد در بازار و کارخانه باعث سودجویی می شود.

به گزارش گلستان ما؛ سرهنگ ابراهیم مهقانی عصر امروز در نشست صمیمانه با فعالان اقتصادی  با فرمانده سپاه نینوا استان اظهار کرد:این جلسه با سه محور نقش آفرینی قرارگاه 17 ربیعی الاول سپاه نینوا در مانع زدایی از تولید، تبیین نقش مردم یاری سازمان بسیج اصناف سپاه گلستان و فرصت ها و چالش های تولید برگزار شد.
دبیر قرارگاه 17 ربیع سپاه نینوا گلستان  ادامه داد: در این جلسه به دغدغه کشتارگاه های سطح استان اشاره شد و  تاکید شد که موضوع نهاده و موضوع نقدینگی مرغداران ما باید در دستور کار قرار گیرد.
مهقانی یادآور شد: گندم و آرد و نان زنجیره و سه ضلع مثلثی است که سفر مردم را شکل می دهد، در سال 99 قیمت گندم را دولت دو هزار و 500 تومان و در سال 1400 قیمت گندم پنج هزار تومان اعلام کرد تا گندم از شبکه دلالان خارج شود، در سال گذشته از مجموعه 850 هزار تن گندم خریداری شده تنها 450 هزار تن وارد سیلوهای دولت شد شد.
وی تاکید کرد: دولت در سالهای قبل مجبور به در نظر گرفتن سیاست های تشویقی قرار داد شد و  پس از آن 50 هزار تن دیگر در شبکه دولت خریداری شد و متاسفانه 350 هزار تن از شبکه عرضه و سفره های مردم خارج شد.
این مقام مسئول بیان کرد: بیش از 55 نشست در رابطه با خرید گندم برگزار کردیم و کارخانجات آرد هوشمندسازی شده و با شبکه هوشمند شبکه توزیع آرد را رصد می کنیم و ورود و خروج گندم در استان کنترل شده است و پلیس اقتصادی بر مراکز خرید گندم متمرکز شدند.
مهقانی تاکید کرد:از  تمامی کشاورزانی که بیش از 10 هکتار زمین داشتند درخواست شد گندم خود را به دولت تحویل بدهند و همچنین این تاکید به دلالان شد که اگر انبار آنها کشف شود گندم آنها ضبط خواهد شد و این مسئله باعث شد بیش از 650 هزار تن گندم از طریق دولت خریداری شود.
وی افزود: در ستاد تنظیم بازار تاکید کردیم که اختلاف قیمت 15 برابری آرد در بازار و کارخانه باعث سودجویی می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: دو هزار و 505 خبازی در سطح استان داریم و یک هزار و 600 بازرسی در سال 1401 انجام شده است و قاعدتا در زمان فعلی وضعیت مناسبت تری نسبت به دو سه هفته پیش شاهد هستیم که بخشی از این مسئله به سامانه نظارتی حمل آرد و بخش دوم سرکشی مستمر بر واحد خبازی بر می گردد.
مهقانی بیان کرد: اختلاف این آرد با آرد آزاد به گونه ای است که هر فردی را وسوسه می کند که بخشی از آرد خود را وارد شبکه آزاد کند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.