1400-03-18 13:44
550
0
74899
در مراسم معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان؛

آمادگی بنیاد مسکن برای ساماندهی حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی/ همه باید برای مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنند

حجت الاسلام روحانی نژاد در مراسم معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان گفت: این بنیاد برای ساماندهی حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی در کشور اعلام آمادگی می کند.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد ظهر امروز در آیین معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان گلستان اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگاری از امام خمینی (ره) است، معمار کبیر انقلاب اسلامی در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با افتتاح حساب ۱۰۰ بنیاد مسکن را تاسیس کرد.

وی افزود: : باید مردمی که  خدمات حساب ۱۰۰ امام (ره) دریافت می کنند بدانند که این خدمات از سوی ولی فقیه ارائه شده است.

بنیاد مسکن در حال ساخت بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان است

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز در حاشیه شهرها و روستاها بنیاد مسکن در حال ساخت بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان است و اگر آورده های آنان منتج به پایان کار ساخت و ساز این واحدهای مسکونی نشد از طریق حساب ۱۰۰ امام (ره) از آنها حمایت می کنیم.

وی بابیان اینکه بنیاد مسکن ماموریت بازسازی واحدهای مسکونی در کل کشور را برعهده دارد، افزود: پس از بحران هایی مثل سیل و زلزله و پس از اقدامات امدادی بنیاد مسکن برای بازسازی و مرمت واحدهای مسکونی اقدام می کند.

این مقام مسئول متذکر شد: ماموریت دیگر بنیاد مسکن این است که نسبت به مقاوم سازی و بازسازی در شهرها کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها اقدام کند و در این راستا سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می شود.

وجود ۹۷۴سکونتگاه غیر رسمی در گلستان

روحانی نژاد به ۹۷۴ سکونتگاه غیر رسمی در گلستان، اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن این آمادگی دارد که با توجه به ظرفیت های کمی و اجرایی نسبت به ساماندهی حاشیه شهرها و بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیر رسمی اقدام کند.

وی به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و ابراز داشت: تلاش ما این است که از چهره هایی در دفتر نمایندگی ولی فقیه بنیاد مسکن استفاده شود که چهره مردمی داشته باشد و بتوانیم از این طریق بتوانیم مشارکت های مردمی را افزایش دهیم.

ظرفیت های گلستان باالفعل نشده است

هادی حق شناس در ادامه با بیان اینکه بنیاد مسکن در استان گلستان عملکرد خوبی داشته استف اظهار کرد: در سال ۹۸ در سیل، زلزله و رانش همکاران ما در بنیاد مسکن و در همه شهرستان ها پرتلاش بودند و اقدامات ارزنده ای را ارائه کردند.

وی  ادامه داد:حجت الاسلام ولی نژاد به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان بسیار خوب عمل کرد و در اپیدمی کرونا هماهنگی خوبی تشکل های دینی و مذهبی با ستاد کرونا داشتند و به سهم خود از تلاش های وی قدردانی می کنم.

استاندار گلستان تصریح کرد: با وجود اینکه ظرفیت استان گلستان بی نظیر و کم نظیر است ولی این ظرفیت ها بنا به دلایل مختلف به بالفعل تبدیل نشده است و اقدامات خوبی در بنیاد مسکن برای اینکه بتوانیم ظرفیت های استان را به بالفعل تبدیل کنیم صورت گرفته است.

حق شناس به حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: در تمامی انتخابات گذشته دشمنان در تلاش بودند که حضور مردم را کمرنگ کنند و وصیت امام (ره) و مقام معظم رهبری به مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات است.

سیدمحمد حسینی هم در ادامه  با اشاره به حمایت های استانداری گلستان در راستای توسعه روستایی و محرومیت زدایی اظهار کرد: در محرومیت زدایی و بازسازی روستایی ها استانداری گلستان در سنوات اخیر پرتلاش بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان ادامه داد: سال ۹۸ سیل مهیبی به وقوع پیوست و گلستان جزو سه استانی بود که در کشور بیشترین خسارت را داشت و جزو استان های موفقی بودیم که توانستیم نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی اقدام کنیم.

حسینی بیان کرد: بالغ بر ۲۲ هزار واحد مسکونی در سیل خسارت دید که بیش از هشت هزار واحد آن نیاز به بازسازی داشت و توانستیم با تلاش های همکاران نسبت به بازسازی این واحدهای مسکونی اقدام کنیم.

ساخت سه هزار واحد مسکونی محرومان در گلستان

وی به ساخت سه هزار واحد مسکونی محرومان در گلستان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ بیش از هفت حادثه سیل، رانش، زلزله و طوفان رقم خورد که براثر آن یک هزار واحد مسکونی  نیاز به بازسازی داشت و توانستیم با کمک همکاران ما نسبت به بازسازی این واحدهای مسکونی اقدام کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان افزود: ۹۳۳ روستا و ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در استان داریم و دومین استان کشور با بیشترین جمعیت روستایی به شمار می رود و به این دلیل توسعه به روستا و توجه به روستائیان جزو اولویت بنیاد مسکن در استان به شمار می رود.

حسینی خاطرنشان کرد: در بیش از ۶۰ روستای استان گلستان با اقداماتی که انجام شده مهاجرت معکوس رقم خورده و در تلاش هستیم که تعداد روستاهایی که مهاجرت معکوس داشتند را در سالجاری سه رقمی کنیم.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان معرفی شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.