1401-02-03 09:03
593
0
79680
جانشین سپاه نینوا مطرح کرد؛

گام‎های کارآمدی سپاه نینوا در یک نگاه/ از ساماندهی 3200 گروه جهادی تا راه‌اندازی 216 کارگاه اقتصاد مقاومتی

جانشین سپاه نینوا با برشمردن اقدامات جهادی و مردمیاری سپاه از ساماندهی 3200 گروه جهادی تا راه اندازی 216 کارگاه اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سرهنگ پاسدار سید موسی حسینی با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: فلسفه وجودی سپاه را باید در پیروزی انقلاب اسلامی جستجو کرد، وقتی به ماهیت انقلاب اسلامی نگاه می کنیم سه عنصر دین، ولایت و رهبری و مردم عامل اصلی پیروزی این انقلاب بوده است

وی افزود: دشمن هویت انقلاب اسلامی را نه تنها در تعارض با منافع خود دانست بلکه در تعارض با ماهیت و موجودیت خود دید و حضرت امام(ره) با ژرف اندیشی و تیزبینی خاص، پاسداری از انقلاب اسلامی را به آن سربازانی که در گهواره بودند و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی جوانان برومند شده بودند سپرد و فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را داد

حسینی عنوان کرد: اصل ۱۵۰ پاسداری از انقلاب اسلامی و اصل ۱۵۱ قانون اساسی آموزش نظامی به عموم مردم را به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته است.

جانشین سپاه نینوا اظهار کرد: سپاه برای اینکه رسالت خودش را انجام بدهد پنج نیروی هوای فضای سپاه، نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی قدس سپاه  و سازمان بسیج مستضعفین را تشکیل داد که هر یک ماموریت خاص خود را دارند و حوزه ماموریتی پاسداری از انقلاب اسلامی محصور در مرزهای جغرافیایی کشور ایران نیست.

وی در ادامه به بیان فعالیت های سپاه پرداخت و اذعان کرد: ما در سال ۱۴۰۰ در محرومیت زدایی ۳۲۰۰ گروه جهادی را سازماندهی کردیم و ۱۰۵ هزار نفر به کار گیری شدند و ۶۵۰ پروژه از سال ۹۹ را با همکاری دستگاههای اجرایی اجرا کردیم.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۲۱۶ کارگاه اقتصاد مقاومتی در استان راه اندازی و ۷۴۱ صندوق قرض الحسنه بسیج تشکیل شد که فلسفه و هویت این صندوق ها اشتغال زایی است.

جانشین سپاه نینوا گفت: در بحث کرونا ۷۵۶ کارگاه خانگی را جهت تولید ماسک راه اندازی کردیم که قریب به ۲ میلیون ماسک تولید شد و توزیع گردید و در طرح شهید سلیمانی با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان قریب به ۱۰ هزار نیرو بکارگیری کردیم و کار پایش و غربالگری را در سراسر استان انجام دادند.

وی با اشاره به برنامه های محرومیت زدایی سپاه نینوا در سال ۱۴۰۱ با تمرکز بر مسکن محرومین و تأمین آب شرب گفت:با همکاری کمیته امداد خمینی (ره) ۳۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال تکمیل است.

به گفته حسینی؛ در گام بعدی ۳۰۰ واحد دیگر در سال ۱۴۰۱ ساخته خواهد شد و در تأمین آب شرب با حضور قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سازمان بسیج سازندگی ۱۷ پروژه آبرسانی شامل ۴۸۷ روستا که جمعیت ۴۰۵۰۰۰ هزار نفری را شامل خواهد شد که عملیات آن آغاز شده است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.