1401-07-29 07:56
1124
2
81936
فرماندار گرگان:

رشد آسیب‌های اجتماعی محصول کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی است

فرماندار گرگان گفت: آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دستگاه‌های فرهنگی در حوزه وظیفه‌مندی خود در حد انتظار کار نکردند.

به گزارش گلستان ما، عیسی پایین‌محلی در سومین جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانواده این شهرستان با بیان اینکه رشد آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که دستگاه‌های فرهنگی در حوزه وظیفه‌مندی خود در حد انتظار کار نکردند، اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند ریشه‌یابی علل بروز و شکل‌گیری آن است. امروز بسیاری از مشکلات ما به سبب غفلت از امر تربیت است و باید بیش از گذشته بر روی این بخش هم در نهاد خانواده و هم نظام آموزشی و تربیتی، سرمایه‌گذاری کنیم.

فرماندار گرگان گفت: برای اینکه مسائل و مشکلات کشور کمتر شود، نیاز به آموزش و پرورش و دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی داریم و شاید لازم باشد تمام دستگاه‌های فرهنگی اعتبارات خود را در آموزش و پرورش تجمیع کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات جامعه ناشی از سوء مدیریت است، افزود: اینکه امروز بخشی از دانش‌آموزان دچار آسیب‌های اجتماعی از بدحجابی گرفته تا اعتیاد می‌شوند برای این است که در آموزش و پرورش حتی در بضاعت خودمان هم تلاش نکردیم. 

پایین‌محلی خاطرنشان کرد: از طرفی ارتباط بین اولیای دانش آموزان با اولیای مدرسه به خوبی شکل نگرفته و نقش دانش‌آموزان نیز مورد غفلت واقع شده است.

وی در ادامه با تأکید براینکه دشمن نهاد مقدس خانواده به ویژه نقش زنان را هدف قرار داده است، گفت: همه این کارهایی که دشمنان با ترویج بی بندوباری و کشف حجاب و ... دنبال می‌کنند برای گرفتن هویت از زن مسلمانِ ایرانی است. در حالیکه همین زنان بودند که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش بسیار مهمی داشتند و خوش درخشیدند.

فرماندار گرگان اظهار کرد: اگر هویت زن مسلمان از او گرفته شود تبدیل به کالا و ابزاری خواهد شد که قابل خرید و فروش است.

وی بر نقش روحانیت برای پاسخگویی به نیازها و شبهات نوجوانان وجوانان تأکید کرد و گفت: روحانیت باید نقش الگویی خود را به درستی ایفا کنند و به جای پیش نماز بودن تبدیل به امام جماعت محله شوند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.