1401-09-09 10:44
1109
0
82459
در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی مطرح شد؛

حمایت دولت از کارفرمایان حامی اشتغال مددجویان/ 1070 معلول گلستانی از محل تبصره 18 شاغل شدند

دولت با طرح‌ها و تسهیلات حمایتی در راستای اشتغال، مسکن، مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی گام‌های ارزشمندی برای مددجویان برداشته است، دولت سیزدهم از کارفرمایان حامی اشتغال مددجویان نیز حمایت می‌کند، 1070 معلول گلستانی از محل تبصره 18 شاغل شدند.

به گزارش گلستان ما، عارف کیانی مدیرکل بهزیستی استان گلستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در هفته معلول ۱۲ برنامه شهرستانی و ۷۵ برنامه استانی به مناسبت بزرگداشت هفته معلولین برگزار می‌شود.

وی از افتتاح دو مرکز شبانه‌روزی معلولان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس خبر داد و افزود: 6 مرکز روزانه توانبخشی نیز در شهرهای گمیشان، گرگان، گنبدکاووس، کلاله، مراوه تپه به معلولان ارائه خدمات می کند، دو مرکز شبانه‌روزی نیز در گنبدکاووس در هفته بهزیستی و یا دهه فجر به چرخه خدمت اضافه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از وجود 54 هزار و 142 معلول جسمی، حرکتی، بینائی، شنوایی، ذهنی، صوت، گفتار و درمان در استان خبر داد که زیرپوشش بهزیستی قرار دارند.

کیانی گفت: نزدیک به 9 هزار و 300 معلول بینایی، 31 هزار و 482 معلول جسمی حرکتی، 8 هزار و 373 معلول شنوایی، 11 هزار و 410 معلول ذهنی، 164 معلول صوت و گفتار و 4 هزار و 775 معلول اعصاب و روان در بهزیستی استان دارای پرونده هستند.

وی ادامه داد: از تعداد 54 هزار و 142 معلول شناسایی شده در استان گلستان، تعداد 37 هزار و 148 نفر مستمری بهزیستی را دریافت می کنند و 5 هزار و 841 نفر پشت نوبت برای دریافت مستمری قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان با اشاره به متناسب سازی حقوق کارکنان دولت، ابراز کرد: برای افراد تک‌معلول 420 هزار تومان ماهانه مستمری به 546 هزار تومان افزایش یافته است برای خانواده های 5 معلول نیز یک میلیون و 320 هزار تومان مستمری ماهانه به یک میلیون و 716 هزار تومان رسیده است.

کیانی از همچنین افزایش یارانه مراکز روزانه و شبانه معلولان در استان خبر داد و گفت: میزان یارانه مراکز 2 میلیون تومان بوده که به 3 میلیون و 500 هزار تومان افزایش رسیده است.

وی جمعیت معلولیت در استان گلستان 2.7 درصد عنوان کرد و افزود: این در حالی است که جمعیت معلول در کشور بین 2.5 تا 3 درصد است.

طاهری‌زاده: کسب رتبه سوم کشوری گلستان در صحت سنجی اشتغال مددجویان

معاون اشتغال و مسکن اداره‌کل بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه در زمیه اشتغال مددجویان اتفاقات مهم و قابل توجهی در دولت سیزدهم رخ داده است، گفت: از محل تبصره 18 با پیگیری هایی که صورت گرفت 11 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی داشتیم.

علیرضا طاهری‌زاده با بیان اینکه استان گلستان رتبه سوم صحت سنجی اشتغال را در کشور داراست، افزود: در تبصره 16 طی 9 ماهه امسال حدود 60 میلیارد تومان برای یکهزار و 70 نفر اشتغالزایی شده است که 152 درصد تعهد استانی در این زمینه محقق شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال عملکرد بهزیستی استان در تبصره 16 برای حمایت مددجویان به عدد یکهزار و 900 نفر خواهد رسید.

معاون اشتغال و مسکن اداره‌کل بهزیستی گلستان با اشاره به اهمیت اشتغال برای معلولان و نیاز مشوق های حمایتی از مددجویان گفت: کارفرمایان با استفاده از تبصره 18 تعداد یکصد اشتغال برای مددجویان ایجاد کردند.

تسهیلات 400 میلیون تومانی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد می‌کنند

طاهری‌زاده بیان کرد: تسهیلات قرض الحسنه 350 الی 400 میلیون تومان به کارفرمایانی که برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی اشتغال ایجاد کنند پرداخت می شود.

وی در خصوص مسکن مددجویان گفت: طی سه ماهه گذشته حدود 15 میلیارد تومان ودیعه مسکن به معلولان پرداخت شد که تلاش شده تا 5 الی 10 میلیارد تومان دیگر برای استان جذب شود.

معاون اشتغال و مسکن اداره‌کل بهزیستی گلستان بیان کرد: 120 مسکن قابل واگذاری در بخش مددجویان داریم که در هفته بهزیستی به افراد واجد شرایط تحویل می شود تا پایان سال نیز حدود 300 واحد مسکونی برای معلولان استان ساخته خواهد شد.

طاهری‌زاده گفت: 14 میلیارد تومان مشارکت های غیرنقدی و 2.5 میلیارد تومان مشارکت نقدی در استان جمع آوری شده است که با توجه به شرایط سخت اقتصادی، شاهد افزایش 20 درصدی مشارکت های مردمی در استان بودیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.