1401-11-30 10:10
1151
0
83654
«خوراک دام» بازار گوشت را گران کرد؛

تولید کیفی‌ترین گوشت خاورمیانه در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت:کیفی‌ترین گوشت خاورمیانه در گلستان تولید می‌شود، تقاضا برای صادرات گوشت به خارج از کشور نیز زیاد است.

محمد برزعلی امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما در خصوص نوسان قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: نهایت تلاش تولیدکنندگان استان است که امسال 30 هزار و 400 تن گوشت تولید داشته باشند، افزایش خوراک دام باعث شده تا شاهد نوسان قیمتی گوشت در بازار باشیم.

وی افزود: به همت عشایر کیفی‌ترین گوشت خاورمیانه در استان گلستان تولید می‌شود، تقاضا برای صادرات گوشت استان به خارج از کشور زیاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان پیرامون وضعیت کشت قراردادی گندم و کلزا بیان کرد: گلستان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه کشاورزی قراردادی است، سال گذشته در محصول گندم رتبه اول را به دست آوردیم، امسال 145 هزار هکتار کشت قراردادی گندم به عهده استان است.

به گفته برزعلی؛ 10 هزار هکتار کشت قراردادی شالی در استان انجام شد که بیشتر از تعهد محقق کردیم.

وی با اشاره به اینکه پرورش قراردادی طیور هم جزو برنامه‌ها است، توضیح داد: در زمینه نیاز استان به تامین علوفه برنامه‌ریزی شذه تا به مرحله اقدام و خروجی برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: برای پرورش قراردادی گوشت قرمز تاکنون توانستیم برای 6 هزار و 200 رأس را انجام دهیم که قرار است 10 هزار رأس دیگر به این عدد اضافه کنیم.

برزعلی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در محصول پنبه هستیم، بیان کرد: نیاز است سرمایه‌گذار در حوزه پارچه برای استقرار در استان اعلام آمادگی کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.