1401-02-02 08:30
614
0
79661
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

تحول ساختاری منهای تحول فرهنگ عمومی ناممکن است/ فرهنگ و اقتصاد تضمین‌کننده پایداری معنویت

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به الزامات رشد، توسعه و تحول گفت: تحول ساختاری منهای تحول فرهنگ عمومی ناممکن است.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام احمدرضا احمدی بر لزوم همخوانی سبک زندگی ایرانی با معیارهای فرهنگ اسلامی تاکید کرد و افزود: همسوسازی این دو در تحول و ارتقای فرهنگ عمومی نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی یکی از مباحث مهم جامعه انقلابی و اسلامی است، اظهار کرد: سبک زندگی باید با معیارهای فرهنگ اسلامی همخوانی داشته باشد و در تحول فرهنگ عمومی همسوسازی سبک زندگی با این فرهنگ رقم بخورد والا سبک زندگی به روش غیر ایرانی و غیردینی انسان را در زندگی فردی و اجتماعی به بن‌بست می رساند.

احمدی خاطرنشان کرد: به منظور تحولات و تغییرات زندگی به سبک ایرانی - اسلامی نیاز به همراهی سازمان های اقتصادی و خدماتی بوده تا انقلاب اسلامی در گام دوم در مسیر تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور توفیق یابد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: به یقین در کنار فرهنگ، اقتصاد مهمترین ابزار موثر برای تضمین پایداری معنویت است زیرا هر انسانی مرکب از جسم و روح بوده و باید بتواند نیازهای هر ۲ را برآورده کند.

احمدی افزود: به اعتقاد روانشناسان انسان دارای پنج نیاز ذاتی است و برای رسیدن به کمال انسانی و معنوی باید به همه نیازهای خود پاسخ منطقی دهد و نیاز زیستی در صدر نیازهای انسانی است.

به گفته رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان عالی ترین فرهنگ در میان ادیان و اقوام، فرهنگ ناب اسلامی است که مروجان اولیه آن چهارده معصوم هستند.

وی اضافه کرد: براساس آموزهای دین مبین اسلام برای تعالی معنوی انسان باید هم به بسترهای تعالی دنیوی و هم اخروی توجه داشته باشد که در قرآن هم در کنار مباحث  آخرت، سخن از دنیا به میان آمده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: رشد، توسعه و تحول در جمیع امور الزاماتی دارد و بی گمان تحول ساختاری منهای تحول فرهنگ عمومی ناممکن است.

وی تاکید کرد: حاکمیت برای تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید به فرهنگ عمومی بپردازد زیرا تا فرهنگ عمومی متحول نشود دیگر تحولات اتفاق نخواهد افتاد از جمله می دانیم که استفاده بهینه از منابع، دارایی ها و مواهب طبیعی نیازمند مدیریت بهره وری است و تا حکمرانان نتوانند فرهنگ عمومی را براساس عدالت اجتماعی اصلاح کنند هرگز نمی توانند فقر، فساد و تبعیض را از بین ببرند و از آنجا که جامعه ما اسلامی است باید فرهنگ عمومی را با موازین و دستورات اسلامی اصلاح کرد تا منابع به هرز نرود و حرص و خودبینی در مصرف مانع از دسترسی همنوعان نگردد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: برای برون رفت از وضعیت فرهنگ ابتذال باید فرهنگ عمومی متناسب با فرهنگ حاکم بر جامعه دینی تقویت شود تا کسانی که خارج از مدار فرهنگ دینی با تاثیرپذیری از فرهنگ غربی و اروپایی زندگی می کنند ابتذال را بر جامعه تحمیل ننمایند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.