1400-11-01 12:06
729
0
78217
فرماندار گنبد:

گنبدکاووس نیازمند اطلس حوادث غیرمترقبه است

سرپرست فرمانداری گنبدکاووس با مهم دانستن انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و مدیریت آن، بر لزوم تهیه نقشه و اطلسی از سوابق بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه در این شهرستان مرزی تاکید کرد.

به گزارش گلستان ما؛ مهدی دهرویه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گنبدکاووس به‌سبب صادر شدن هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و برف طی امشب و فردا جمعه در استان گلستان و این شهرستان، اظهار داشت: تهیه اطلس از سوابق بحران‌ها به مدیران کمک می‌کند که در هر حادثه طبیعی از چه روش‌ها و تجهیزاتی استفاده شود. 

وی افزود: نداشتن برنامه و کم توجهی به انجام اقدامات پیشگیرانه سبب می شود تا خسارات حوادث غیرمترقبه در استان گلستان و گنبدکاووس بالا باشد که نمونه‌های زیادی از خسارت سیل و زلزله طی چند سال اخیر در این استان شمالی وجود دارد. 

دهرویه بابیان اینکه حادثه خیز بودن گلستان می‌طلبد تا همیشه برای مقابله با آن آماده بود، اضافه کرد: داشتن برنامه، پیش بینی شدت حادثه و انجام اقدامات پیشگیرانه مرتبط با آن با بهره‌گیری از تجربیات گذشته در کاهش خسارت حوادث مهم است.

وی، برگزاری مانورهای آزمایشی، شرکت در دوره‌های آموزشی مدیریت بحران، فراهم کردن تجهیزات و امکانات لازم و اطلاع رسانی به مردم را از دیگر ملزومات مقابله با بلایای طبیعی دانست و گفت: گنبدکاووس نقاط حادثه خیز زیادی دارد که مدیران اجرایی شهرستان بویژه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران باید به آن توجه و جهت کاهش آسیب‌ها اقدام نمایند. 

سرپرست فرمانداری ویژه گنبدکاووس همچنین خواستار آماده باش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های پیش رو بالاخص ورود روان آب از شهرها و مناطق بالادست این شهرستان شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.