1400-05-11 12:05
3221
0
75592
بیخیال ها قربانی کرونا؛

گلستان از فاجعه به ایستگاه بحران می رسد؟/ پروتکل ها کمتر از 50 درصد رعایت می شود

دلتا این روزها در گلستان حریف می طلبد و برخی نیز بیخال تر از روزهای قبل شده اند و این را نمی دانند که هر روز بیشتر از روز قبل خانواده های بیشتری داغدار می شوند و ابتلا در گلستان به اوج خود رسیده تا جایی آماده ایم از ایستگاه فاجعه به بحران برسیم.

به گزارش گلستان ما، کرونا به مرز یک سال و نیمی خود رسیده و این روزها هر چه بزرگ تر می شود قدرت خود را بیشتر به رخ می کشد که نباید آن را دست کم گرفت.

هر چه که از عمر این ویروس بی شاخ و دم می گذرد انگار برخی از مردم و مسوولان بیخیال تر می شوند و سلامتی طولانی مدت خود را فدای خوش گذرانی های لحظه ای می کنند تا شاید خانواده خود یا دیگری را به عزا ببرند و توان را از جسم کم جان پرستاران و کادرپزشکی زحمت کش از بین ببرند.

گلستان که این روزها در اوج پیک پنجم به سر می برد خاطرات اسفند سال 98 را برای خود زنده کرده و کار را در رعایت پروتکل های بهداشتی به جایی رسانده اند که برخی آرزو دارند از نظر شیوع و رعایت پروتکل ها و نظارت های مدیریتی حتی به همان زمان بازگردند.

دلتا این روزها در گلستان حریف می طلبد و برخی نیز بیخال تر از روزهای قبل شده اند و این را نمی دانند که هر روز بیشتر از روز قبل خانواده های بیشتری داغدار می شوند و ابتلا در گلستان به اوج خود رسیده تا جایی آماده ایم از ایستگاه فاجعه به بحران برسیم.

هزار و 652 بیمار بر روی تخت های بیمارستان

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ظهر امروز یازدهم مردادماه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: شبانه روز گذشته ۷۵ نفر به شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها افزوده شد.

کبیر خاطرنشان کرد: ۱۷۳ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند و ۵۶ نفر نیز برای ادامه زندگی به ونتیلاتور نیاز دارند.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش رنگ بندی رسمی شهرستان‌های کشور از ۹مرداد، سراسر گلستان قرمز است و
رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شرکت نکردن در دورهمی‌ها و مهمانی‌های پرشمار می‌تواند به کنترل بیماری و ابتلای تعداد کمتری ازافراد کمک کند.

سرعت واکسیناسیون باید بیشتر شود

سیدموسی حسینی نیز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استان گلستان اظهار کرد: در اسفند ۹۸ همراهی مردم باعث به دست آمدن موفقیت شد و همه پای کار آمدند تا توانستیم شرایط را بهتر کنیم.

وی ادامه داد: این روزها تمام توجه‌ها به سمت بخش درمان و تدابیر ستاد کرونا است اما در حوزه آرامش‌‌بخشی به جامعه و عملیات ایجابی اقدامی نمی‌کنیم.

جانشین سپاه نینوا گلستان خاطرنشان کرد: حضور استاندار گلستان در صدا و سیما معنی‌دار بود و این نشان می‌دهد شرایط به صورتی است که استاندار برای ایجاد آگاهی به مردم در رسانه ملی حاضر شده و همه باید در میدان عمل فعال‌تر باشیم.

حسینی گفت: اگر می‌خواهیم در مهار این پیک درست عمل کنیم باید نقش اساسی را به مردم بدهیم و اجازه دهیم اقشار مختلف خودشان مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: چرا در استان گلستان امروز شاهد این هستیم که کمتر از۵۰ درصد پروتکل‌ها در استان رعایت می‌شود؟ دلیلش چیست؟ این مردم و اقشار همان مردم و اقشار هستند که در اسفند ۱۳۹۸ بالای ۷۰ درصد رعایت پروتکل داشتند.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: مجموعه‌های عملیات روانی و فضای مجازی سپاه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان است و این عزیزان می‌توانند از تمام ظرفیت موجود استفاده کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سرعت واکسیناسیون باید بیشتر شود و ما آمادگی کامل برای همکاری داریم و پیشنهاد من این است آموزش تزریقات را افزایش دهید تا در صورت نیاز از نیروی انسانی ما نیز برای تزریق واکسن استفاده کنیم.

وی گفت: در ارزیابی نتیجه «طرح شهید سلیمانی»، عملکرد استان ۱۳۹۸ و اثرگذاری استان ۱۰۰ ارزیابی شد و اگر دانشگاه نیاز دارد ما می‌توانیم از این ظرفیت دوباره استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.