1400-06-27 14:12
717
0
76168
پیگیری گزارش مردمی؛

گلایه شهروندان گلستانی از قبوض برق نامتعارف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزایش میزان مصرف برق و همچنین افزایش تعرفه های برق مصرفی را علت قبوض برق نامتعارف دانست.

به گزارش گلستان ما، قطعی برق و گرمی هوای تابستان یک طرف و قبض های نجومی برق از سوی دیگر دل و دماغ برای برخی از شهروندان گرگانی نگذاشته است.

برخی معتقد هستند که علت این قبوض نامتعارف افزایش تعداد روز در دوره است، برای مثال باید قبوض برق در یک بازده 45 روزه محاسبه شود ولی در برخی از قبوضی که برای ما ارسال کردند این دوره در بازده بیش از این مدت است.

همچنین برخی دیگر می گویند که قطعا در قرائت شماره کنتور اشتباهی رخ داده و انتظار دارند که شرکت توزیع نیروی برق استان نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

اما برخی گمان زنی ها بیانگر آن است با توجه به روزهای گرم شهریور ممکن است برای بسیاری از شهروندان گرگانی به جای قبوض برق 70 تا 100 هزار تومانی قبض برق یک میلیون تومانی پیامک و ارسال شود.

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: با توجه به گرمای بی سابقه هوا امسال شاهد آن بودیم که وسایل سرمایشی بیش از سال گذشته در مدار بوده و همچنین با افزایش تعرفه های برق شاهد چند برابر شدن قبوض برق مردم هستیم.

وی بابیان اینکه این مسئله در بسیاری از شهرهای کشور به چشم می خورد، متذکر شد: در این خصوص در مجلس شورای اسلامی به وزیر نیرو تذکر دادم و قطعا مشکلات مردم گرگان را با وزیر نیرو مطرح و پیگیری خواهم کرد.

سنگدوینی بیان کرد: با توجه به اینکه این منطقه با تعرفه گرمسیری محاسبه نشده میزان تعرفه برق به صورت تصاعدی افزایش یافته و اعتقاد ما این است که باید با توجه به شرایط گرما تعرفه برق مردم استان گلستان نیز به صورت گرمسیری محاسبه شود.

علی اکبر نصیری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در این باره می گوید: ما در سال 1400 یک گرمای زودرسی داشتیم و در برخی از روزهای تابستان دمای هوا به بیش از 40 درجه سانتیگراد رسید و این مسئله باعث افزایش استفاده از وسایل سرمایشی و در نتیجه افزایش میزان مصرف برق شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ادامه داد: نسبت به سال گذشته این افزایش دما بیشتر بود و تداوم داشت و براساس این افزایش دما گاهی در منازل وسایل سرمایشی در درجه حرارت پایین و بیشتر در مدار قرار گرفت و مصرف انرژی خانوارها افزایش یافته است.

نصیری بیان کرد: این مسئله و همچنین افزایش هفت درصدی  تعرفه برق برای تمام مشترکان و همچنین افزایش 16 درصدی برق بهای کسانی که الگویی مصرف را رعایت نمی کنند  میزان قبوض برق را افزایش داده است.

وی تاکید کرد: شهروندانی که اعتراض دارند می توانند با مراجعه به شرکت توزیع نیروی برق مراجعه کنند و برای رفاه حال مردم این قبوض را مجدد بررسی خواهیم کرد.

این مقام مسئول متذکر شد: برخی مشترکان که تصور می کنند که قبوض آنها از آنجایی که در دوره 45 روزه در دوره 60 روزه محاسبه شده افزایش یافته چنین مسئله ای امکان پذیر نیست.

نصیری بیان کرد: با توجه به مخارج زندگی می توانیم قبوض برق را برای این افراد تقسیط کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.